افق فراویژن؛ ارائه دهنده انواع سیستم‌های حضور و غیاب،  کنترل تردد و گیت‌های کنترل تردد  برای حضور و غیاب  و  حضور  و غیاب آنلاین



تا چه اندازه با باطری دستگاه حضور و غیاب (Attendance device battery) آشنایی دارید؟ باتری دستگاه حضور و غیاب یکی از قطعات بسیار مهم دستگاه است که وظیفه تامین انرژی الکتریکی دستگاه ر ا بر عهده دارد. یکی از مواردی که بیشترین تاثیر را در میزان کارایی و کیفیت عملکرد دستگاه‌های حضور و غیاب می‌گذارد، باطری دستگاه است. اگر تنها یک روز دستگاه به دلایل مختلف چون خراب شدن باتری کار نکند، در کنترل مدیریت نیروی انسانی به ویژه در سازمان های بزرگ اختلال ایجاد می‌شود. یک دستگاه حضور و غیاب خوب دارای یک باطری با ظرفیت بالاست. آیا از کاربردهای منبع تغذیه سیستم کنترل تردد پرسنل مطلع هستید؟ با تهیه یک سیستم کنترل تردد کارکنان با باطری با کیفیت، دیگر نگرانی از بابت قطعی ناگهانی برق نخواهید داشت؛ زیرا دستگاه‌های یو پی اس منبع‌های برق اضطراری هستند که در هنگام قطعی برق اجازه نمی‌دهند دستگاه‌های مهم اداری مثل دستگاه ساعت زنی از کار بیفتد. باطری یو پی اس دستگاه حضور و غیاب هم برای همین منظور طراحی شده است. خرید نرم افزار حضور و غیاب نیز تاثیر زیادی در میزان مصرف باطری و دیگر موارد دارد.

دستگاه حضور و غیاب اگر منبع تغذیه پر قدرتی داشته باشد در زمان قطع برق می‌تواند حتی به مدت 20 ساعت نیز به شما خدمات دهد. البته در نظر داشته باشید که مدت زمان ارائه خدمات و ذخیره سازی برق در باتری در مدل‌های مختلف دستگاه حضور و غیاب متفاوت است. این باطری در زمان اتصال دستگاه حضور و غیاب به برق شارژ می شوند و زمانی که برق شهری به طور ناگهانی قطع می شود، در یک آن رله مربوطه امکان استفاده از باطری داخلی را فراهم می کند و اجازه نمی دهد دستگاه خاموش یا ریست شود. اگر دستگاه شما باتری پرقدرتی نداشته باشد، ممکن است با قطع برق خاموش شود و دیگر نتوانید از خدماتش بهره‌مند شوید همچنین در صورت ریست شدن سیستم حضور و غیاب هوشمند سازمان شما ممکن است دیتای تردد کارکنان به صورت کامل و یا بخشی از آن از بین برود. در نظر داشته باشید که به طور معمول مدت زمان شارژ باطری UPS با توجه به نوع سیستم حضور و غیاب 6 تا 8 ساعت است و در زمان قطعی برق بین 8 تا 20 ساعت قابلیت برق دهی دارد. به طور معمول دستگاه همیشه به برق متصل است و باطری به اندازه ظرفیت خود برق را در خود نگه می‌دارد. از آنجایی که باطری سیستم حضور و غیاب بخش نسبتا آسیب پذیری در قطعات داخلی یک سیستم کنترل ورود و خروج پرسنل به حساب میآید؛ در بسیاری از شرکت ها به صورت مستقل نیز به فروش می‌رسند.

افق فراویژن از جمله برندهای سازنده‌ای است که علاوه بر عرضه انواع نرم افزار حضور و غیاب مانند بهترین نرم افزار حضور و غیاب اندروید و دستگاه حضور و غیاب، نمونه‌های مختلفی از باتری سیستم کنترل رفت و آمد کارکنان را نیز به صورت جداگانه ارائه می‌دهد. پیشنهاد می‌کنیم برای خرید منبع تغذیه دستگاه حضور و غیاب خود، سری هم به سایت اختصاصی افق فراویژن بزنید. در ادامه طور کامل توضیح دادیم که یو پی اس چیست و چه انواعی دارد. همچنین به نحوه کار هرکدام را به صورت کامل توضیح داده‌ایم. توجه کنید که دستگاه کنترل ورود و خروج هم نیاز به باطری و همچنین یو پی اس دارد که می‌تواند کارکرد مناسبی داشته باشد.

بخوانید: نرم افزار حضور غیاب بدون دستگاه

یو پی اس چیست؟

یو پی اس را می توان برق اضطراری هم خواند. این دستگاه که در لاتین UPS نوشته می شود که کوتاه شده کلمات Uninterruptible Power Supply است و معنای دقیق آن منبع تغذیه بدون وقفه می شود.

نمونه های کوچک این دستگاه ها درون خود مجهز به نوعی باطری هستند که در حالت عادی با توجه به وصل بودن به برق شارژ شده و در هنگام قطع برق یا افت ولتاژ ورودی به طور خودکار منبع تغذیه از برق شهری به یو پی اس منتقل می شود. و به همین صورت از خاموش شدن یا ریست شدن دستگاه ها جلوگیری می کنند.

این دستگاه قادر است از وسایل الکترونیکی حساس در برابر نوسانات برق محافظت کند و خیال شما را از هزینه های تعمیرات و تعویض دستگاه ها راحت کند. این دستگاه ها به محیطهای اداری کمک می کنند تا همواره جریان برق با ثباتی داشته باشند و قطعی برق باعث از کار افتادن دستگاه های آن ها نشود.

اجزای اصلی سیستم UPS

به طور کلی همه سیستم های یو پی اس از اجزای مشترکی تشکیل شده اند که شامل باطری، یک سو کننده، مبدل جریان DC به AC یا همان اینورتر و شارژر می شود. روش کار این دستگاه ها بدین صورت است که با ورود جریان برق شهری به یو پی اس یک سو کننده دستگاه جریان AC را به DC یعنی برق مستقیم باطری تبدیل می کند و باعث شارژ باطری می شود.

در صورت قطعی برق شهری یا افت ولتاژ مبدل با تبدیل ولتاژ DC باطری به برق ACیا برق شهری جایگزین برق شهری شده و برق تولید شده را به دستگاه وارد می کند. واحد اندازه گیری UPS، توان یا VA (حاصل ضرب ولتاژ در جریان خروجی) است.

انواع یو پی اس

یوپی اس ها معمولا بر اساس ساختار و فناوری به طرو که به دسته تقسیم بندی می‌شود که در ادامه این مقاله با انواع یو پی اس آَشنا خواهیم شد.

یو پی اس آفلاین – Standby UPS

این نوع از یو پی اس ها که با علامت اختصاری VFD (Voltage Frequency Dependent) نمایش داده می شوند، به هنگام قطع برق جایگزین برق شهری می شوند. مهمترین مزیت استفاده از این نوع یو پی اس کم بودن قیمت مبدل آن، سبکی و افزایش راندمان دستگاه در هنگام وجود برق شهری است.

یو پی اس آنلاین – Online UPS

علامت اختصاری یو پی اس آنلاین Voltage Frequency Independent) VFI) است. مصرف کننده این یو پی اس ها در وجود برق و در شرایط عادی هم از طریق اینورتر تغذیه می کند. از آنجایی که این یو پی اس ها قادرند ولتاژ AC را به DC و دوباره از DC به AC تبدیل کند به مبدل دوبل یا Double conversion هم معروف شده اند.

چنین عملکردی باعث شده تا این یو پی اس ها بتوانند خروجی ولتاژ متفاوتی داشته باشند. یعنی آن ها می توانند حتی ولتاژی با کیفیت تر و بهتر از برق شهری تولید کنند. یو پی اس های VFI فقط در مواقعی مانند بروز نقص فنی، Over Load یا افزایش بیش از حد دما، به حالت bypass می‌روند.

یو پی اس تعاملی – Line Interactive UPS

یو پی اس تعاملی یا یو پی اس تعامل با خط نوعی یو پی اس هستند که در آن ها مبدل همیشه در مدار وجود دارد و در صورت قطع برق ورودی باتری جایگزین برق شهری خواهد شد. همانطور که گفته شد در این دستگاه مبدل همواره روشن است.

این دستگاه ها قادرند ولتاژ ورودی را از انواع نویزها پاکسازی کنند و به شارژ باتری بپردازند. به دلیل حساسیت بالای این یو پی اس ها، گزینه بسیار خوبی برای استفاده در دستگاه های حساس نظیر دستگاه های آزمایشگاه ها شدند.

مزایای استفاده از باطری یوپی‌اس

یکی از سؤالات متداول که در هنگام استفاده از باطری‌های UPS پیش می‌آید این است که استفاده از آن چه مزایا و معایبی دارد! منابع برق اضطراری برای استفاده در خانه و محل و کار در هنگام قطع برق بسیار کاربرد دارد و در این روزها جزو واجبات شده است. باطری یوپی اس ها دستگاه های کوچکی هستند ک استفاده از آن مزایای زیادی دارد؛ از جمله:

    1. امکان روشن ماندن دستگاه حضوروغیاب در مدت زمانی که برق شهری قطع می‌شود

    1. جلوگیری از آسیب ناشی از تغییر ولتاژ بر اثر قطع شدن برق

    1. افزایش طول عمر آداپتور دستگاه کنترل تردد

انواع باطری دستگاه حضور و غیاب

در دستگاه های حضور و غیاب با اثر انگشت یا دیگر انواع آن، باطری های یو پی اس متفاوتی استفاده می شود. در ادامه به معرفی برخی از این باطری ها خواهیم پرداخت.

    • باطری نیکل کادمیوم قلمی 7 تایی برای دستگاه های PF و تایمکس ورژن 2 و 3

    • باطری لیتیومی 7.4 ولت (4 تایی موبایلی) برای سیستم حضور و غیاب تایمکس ورژن 4 و 5

    • باطری 11.2 ولت برای دستگاه های حضور و غیاب Virdi

    • باطری UPS دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی و کارتی تایمکس پلاس و دستگاه حضور و غیاب تیارا شامل باطری دوتایی 7.4 ولت مدل Lion می باشد که با شارژ 88.2 را تامین می کند.

زمان برق دهی باتری ها دستگاه حضور و غیاب در حالت قطعی برق

زمان برق دهی یو پی اس ها برای سیستم های حضور و غیاب تشخیص چهره و دیگر انواع دستگاه حضور و غیاب در حالت قطعی برق متفاوت است. با توجه به نوع کار و حجم و اندازه دستگاه و باطری مقدار زمان شارژ دهی متفاوت است که در ادامه به بیان آنها خواهیم پرداخت.

    • باطری دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی تایمکس در حالت Standby حدوده 26 ساعت و در حالت استفاده کامل از سنسورها و ثبت تردد تا 8 ساعت امکان کار با دستگاه را فراهم می کند.

    • باتری دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره ZK uFace302 در حالت Standby حدود 4 ساعت و در حالت استفاده کامل از سنسورها تا 2 ساعت امکان کار با دستگاه را فراهم می کند.

    • باطری دستگاه حضوروغیاب اثر انگشتی و کارتی تایمکس پلاس در حالت Standby حدوده 8 الی 15 ساعت برق مورد نیاز دستگاه را فراهم می کند.

    • باطری دستگاه حضورو غیاب اثر انگشتی و کارتی تیارا به هنگام قطعی برق، 3 ساعت برق مورد نیاز دستگاه را تامین می کند. توجه داشته باشید با توجه به متنوع بودن انواع مدل های پیشرفته اتوماسیون حضور و غیاب مانند دستگاه حضور و غیاب الکترونیکی دانش آموزان  انتخاب دستگاه حضور و غیاب وابسته به نوع باطری شاید کار منطقی نباشد.

شما می‌توانید برای مشاوره و راهنمای خرید باطری دستگاه حضور و غیاب افق فراویژن با کارشناسان ما در تماس باشید.

 

باطری دستگاه حضوروغیاب از نوع UPS می تواند در هنگام قطع برق با برقراری برق اضطراری، از ایجاد اختلال در فرآیند کنترل ساعت ورود و خرو ج پرسنل جلوگیری کند.

در صورت ثبت ساعت ورود و خروج کارکنان، باطری سیستم حضور و غیاب تا 8 ساعت استفاده از دستگاه را امکان پذیر خواهد کرد. اما اگر دستگاه کنترل حضور و غیاب تنها در حالت استندبای قرار داشته باشد این مدت زمان تا حدود 26 ساعت افزایش می‌یابد.

به این نوشته امتیاز دهید
شرکت افق فرا ویژن