افق فراویژن؛ ارائه دهنده انواع سیستم‌های حضور و غیاب،  کنترل تردد و گیت‌های کنترل تردد  برای حضور و غیاب  و  حضور  و غیاب آنلاین

نرم افزار حضور و غیاب

بهترین نرم افزار حضور و غیاب را تجربه کنید!

پخش ویدئو

نرم افزار مدیریت حضور غیاب آی او سافت

مدیریت آسان ورود و خروج کارمندان با استفاده از نرم افزار حضور و غیاب آی اوسافت ، با امکان دریافت اطلاعات تردد کارمندان تا دریافت فیش حقوق و دستمزد با چند کلیک 

فروش دستگاه ثبت ساعت کاری

ویژگی‌های نرم افزار حضور و غیاب آی او سافت

آی او سافت نام نرم افزار حضور و غیاب شرکت افق فرا ویژن است که در دو نسخه تحت ویندوز و سامانه حضور و غیاب آنلاین یا تحت وب به مشتریان قابل ارائه است و در بسته کلود قابل عرضه است. یکی از مهم ترین موارد در زمان خرید دستگاه بررسی نرم افزار است. پیشنهاد می کنیم قبل از خرید حتما درخواست دمو داشته باشید و نیازهای خود را بصورت کامل در آن بررسی کنید.

نسخه آی او سافت تحت ویندوز شرکت افق فراویژن به صورت رایگان با خرید دستگاه از برند افق به مشتریان عرضه می شود.

از مهم ترین ویژگی‌های برنامه حضور و غیاب افق فرا ویژن عدم محدودیت ها است.

  • تعریف بی نهایت پرسنل بدون محدودیت در تعداد آن‌ها
  • تعریف بی نهایت شیفت کاری بدون محدودیت در زمان
  • تعریف تقویم ملی بدون هیچ گونه محدودیت

عدم محدودیت نگرانی شما را نسبت به افزایش نیروی انسانی در سازمان خود و نیاز به هزینه‌های اضافی جهت تعریف پرسنل جدید مرتفع خواهد کرد.

یکی دیگر از موارد پر اهمیت برای مدیران عامل و مدیران نیروی انسانی دریافت گزارشات تکمیلی و آمادگی از روند حضور و غیلب نیروی انسانی است.

امکان نمایش بیش از 16 مدل گزارش برای شما و امکان سفارش سازی گزارشات متنوع دیگر بر اساس نیاز خود را خواهید داشت.

این نرم افزار به غیر از گزارشات حضور و غیاب قابلیت محاسبه حقوق و دستمزد پرسنل را دارد. همچنین بر اساس کارکرد، اضافه کار و کسر کار پرسنل می تواند به صورت اتوماتیک فیش حضور و غیاب صادر کند.

از دیگر ویژگی های آن این است که به صورت رایگان به مشتریان گرامی عرضه می شود.

هدف از ارائه رایگان این چنین نرم افزار بزرگ با قابلیت های مختلف، فرهنگ سازی فروش بدون ایجاد هزینه اضافه برای مشتریان است.

ما اعتقاد داریم دستگاه به خودی خود نمی تواند محاسبات تردد را انجام دهد. بدون وجود نرم افزار حضور غیاب، این دستگاه غیر کاربردی بوده و مشتریان باید بدون هزینه اضافی آن را از فروشندگان دستگاه طلب کنند.

شیفت های روزانه و ساعتی با نرم افزار

بدون هیچ گونه محدودیت میتوانید شیفت های متنوع در ساعات مختلف تعریف کنید و شیفت ها را به گروهای مختلف و یا همه پرسنل انتساب دهید ، همچنین میتوانید در نرم افزار حضور و غیاب آی او سافت شیفت های ساعتی برای بخشی از پرسنل خود که به صورت ساعتی کارمیکنند و حقوق انها بر اساس ساعت کارکرد ماهانه یا هفته ای محاسبه میشود تعریف کنید ، در زمان تعریف شیفت میتواند زمان نهار ، وقفه های استراحت ، مجوزهای اضافه کار اول وقت و آخر وقت ،مجوزهای تاخیر و یا تعجیل و … میتوانید تعریف کنید . بر اساس سیاست های در نظر گرفته شما تمامی موارد به صورتی شناوری قابل تعریف بوده و شما محدودیت در اعمال سیاست های مدیریت لیست حضور و غیاب پرسنل خود نخواهید داشت .

تقویم کاری  دقیق در سامانه حضور و غیاب

یکی از ویژگی های نرم افزار ایجاد تقویم کاری است . این ویژگی  می تواند برای هر شخص ایجاد شده و کاملا شخصی سازی شود . شما در تقویم کاری بازه زمانی تردد پرسنل در شرکت را ایجاد و برای نرم افزار تعریف می کنید وهمچنین روزهای هفته های کاری و تعطیلات را در آن مشخص می کنید.نرم افزار حضور و غیاب هیچ محدودیتی در ایجاد انواع تقویم کاری وجود ندارد 

خرید دستگاه ساعت زنی اداری

محیط کاربری نرم افزار حضور غیاب

محیط کاربری نرم افزار حضور و غیاب شرکت افق فراویژن را در یک نگاه ببینید!

داشبورد مدیریتی نرم افزار حضور و غیاب

قابلیت های نرم افزار حضور غیاب برای کسب و کار شما

برخی از قابلیت های نرم افزار آی او سافت 

مدیریت شیفت ها

مدیریت ضرایب

مدیریت اضافه کار

مجوزهای مرخصی

قواعد و قوانین محاسباتی

گزارشات متنوع حضور و غیاب

فرم درخواست دموی محصول

نمونه گزارشات حضور و غیاب

گزارش کارکرد پرسنل به تفکیک روز

گزارش مجموع كاركرد پرسنل

گزارش باقیمانده مرخصی

خلاصه لیست ماهانه مرخصی ها

فرم درخواست کاتالوگ

سامانه حضور و غیاب

از ثبت تردد تا صدور فیش حقوق و دستمزد

داشتن فیش حقوقی یک نیاز برای مدیران است . در نرم افزار حضور و غیاب این امکان فراهم شده علاوه بر محاسبات تردد ها و اضافه کاری ها و کسر کاری ها ، فیش حقوقی نیزر محاسبه و گزارش گرفته شود . 

در صورتی که در نرم افزار اطلاعات حقوقی هر پرسنل به صورت تفکیکی و شخصی سازی  ثبت شود بعد از مطمئن بودن ازصحت  تردد ها و اطلاعات تردد پرسنل یک فیش حقوقی برای آن شخص صادر می شود .

این فیش حقوقی به صورت حقوق ثابت ، ساعتی و روز کار برای شما قابل تعریف بوده و هماهنگ با هر مجموعه و هر شرایط پرداختی می باشد.

فروش دستگاه ثبت ساعت کاری

محاسبه مانده مرخصی ، انتقال ، تسویه

 

یکی از گزارشات کاربری داشتن گزارش مانده مرخصی و مرخصی استفاده شده است که این امکان در نرم افزار حضور و غیاب برای مدیران فراهم شده است .با تعیین میزان مرخصی های هر شخص  به صورت شخصی سازی در یک سال و ثبت کلیه مرخصی های ساعتی و روزانه آن شخص در نرم افزار می توانید دو گزارش مرخصی کاربردی را داشته باشید و در صورت داشتن مانده مرخصی در انتهای سال آن را به سال آینده انتقال داده و یک گزارش کامل و جامع ایجاد و دریافت کنند .

ارتباط با نرم افزار های حسابداری

انتقال اطلاعات به نرم افزار حسابداری یکی از چالش های هر مجموعه و در خواست بیشترین مشتریان ما هست ، در نرم افزار حضور و غیاب امکانی فراهم شده است که مشتریان می توانند با تنظیم فیلد های نرم افزار به صورت هماهنگ با نرم افزار حسابداری داخل مجموعه شان  این امکان فراهم شود که یک فایل خروجی به صورت excel و یا متنی از نرم افزار حضور و غیاب دریافت و به نرم افزار مالی و حسابداری انتفال دهید و کلیه اطلاعات تردد پرسنل را منتقل کنید
خرید دستگاه ساعت زنی اداری

محصولات نرم افزاری مرتبط با این محصولات

دیگر چه محصولاتی با سامانه حضور و غیاب افق فراویژن است؟ با انواع نرم افزارهای حضور و غیاب آشنا شوید.

حضور غیاب تحت ویندوز

Presence absence under Windows

حقوق و دست مزد

salary

حضور غیاب تحت وب

Web base attendance time

حضور و غیاب با موبایل

Mobile application attendance time

مشاوره خرید نرم افزار حضور و غیاب؛ رایگان!

مشاوره رایگان قبل از ثبت سفارش خرید نرم افزارهای حضور و غیاب دریافت کنید.

چند محصول پر فروش افق فراویژن

چند نمونه دستگاه مرتبط با حوزه حضور و غیاب و نرم افزار را ببینید.

سیستم های حضور و غیاب چهره زنی نوع AI-01

دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره با هوش مصنوعی

Face-11

ثبت ساعت ورود و خروج با هوش مصنوعی مدل AI-01

دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره با هوش مصنوعی

OFV-611

دستگاه های ثبت ساعت توسط هوش مصنوعی

دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره با هوش مصنوعی

x-50

سیستم حضورغیاب تشخیص چهره نوع AI-01

دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره با هوش مصنوعی

AI-26

سیستم ورود و خروج پرسنل با هوش مصنوعی

دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره با هوش مصنوعی

AI-۰5

سوالات متداول در مورد نرم افزار حضور و غیاب

متداول‌ترین سوالاتی که در حوزه نرم افزار حضور و غیاب پرسیده شده است!

نرم افزار حضور و غیاب کاربردی چیست ؟

  نرم افزار حضور و غیاب یک نیاز برای هر شرکتی و با هر شرایط کاری هست که مدیران بتوانند نظارت کامل بر تردد پرسنل داشته باشند . این نرم افزار باید بتواند کلیه در خواست های مدیران اعم از ورود ها ، خروج ها ، کسرکار ، تاخیر ، تعجیل و … داشته باشند 

خیر در نرم افزار حضور و غیاب محدودیتی در تعریف پرسنل و شیفت نیست و می توانید به دلخواه شیفت و پرسنل تعریف کنید همچنین می توانید چندین تقویم کاری و دستگاه داخل نرم افزار تعریف کنید 

خیر هر کدام از مشتریان شرکت که از نرم افزار حضور و غیاب استفاده می کنند می توانند از آخرین نسخه نرم افزار داشته باشند 

خیر ، دستگاه کلیه اطلاعات تردد در داخل خود نگه می دارد و در زمانی که در خواست دریافت گزارشات را داشته باشید می توانید اطلاعات را از دستگاه به نرم افزار منتقل کنید 

فروش دستگاه ثبت ساعت کاری

مدیریت اضافه کار اول وقت و آخر وقت 

در نرم افزار حضور و غیاب این امکان فراهم شده است که برای همه پرسنل و یا یک شیفت خاص بتوانید به صورت تفکیکی اضافه کار ها را مدیریت کنید ، می توانید در نرم افزار مشخص کنید که اضافه کار اول وقت داشته باشید و یا خیر و همچنین مشخص کنید اضافه کار آخر وقت از چه باز زمانی فعال و به پرسنل انتصاب پیدا کند 

مدیریت ضرایب 

یک آپشن ویژه برای مدیرانی که می خواهند کاربران خود را مورد تشویق یا تنبیه قرار دهند ضرایب است . می توانید ضرایبی را در اضافه کار و کسر کار بر حسب بازه زمانی خاصی تعریف کنید  که محاسبات آنها برحسب آن ضرایب قرار بگیرد که به حقوق آنها اضافه یا کم شود 

خرید دستگاه ساعت زنی اداری
فروش دستگاه ثبت ساعت کاری

بیش از 15 گزارش

دریافت انواع گزارشت مفید نیاز هر مدیر است ، می توانید در نرم افزار حضور و غیاب انواع گزارشات مجموع ، به تفکیک ، کسر کار ها و اضافه کار ها ، انواع مرخصی و مانده مرخصی ، انواع ماموریت ها و گزارش فیش حقوقی داشته باشید . این امکان به مدیران این فرصت را می دهد که همه کلیه ترددها را در قالب انواع گزارش داشته و رویت کنند .

محاسبه فیش حقوق و دستمزد کارمندان 

در نرم افزار حضور و غیاب می توانیددر سه حالت حقوق پایه ، روزانه و ساعتی فیش حقوقی صادر کنید  همچنین می توانید بر حسب شرایط داخلی خود اضافه کارها و کسر کار ها مبالغ اضافه کرد و همچنین کلیه اضافات مانند حق اولاد و مسکن  و کسورات مانند بیمه و وام را در نرم افزار تعریف کنید و یک فیش حقوقی شخصی برای هر پرسنل ایجاد کنید 

خرید دستگاه ساعت زنی اداری

نرم افزار حضور و غیاب یکی از اجزای دستگاه‌های حضور و غیاب در اتوماسیون‌های اداری است. نرم‌افزارهای حضور و غیاب به مدیران کسب و کارها کمک می‌کنند تا تردد پرسنل خود را کنترل کنند. نرم افزارهای حضور و غیاب در شرکت‌ها و سازمان‌هایی که دارای سیستم‌های اداری‌اند، نقش بسیار حیاتی ایفا می‌کند. نرم افزارهای حضور و غیاب موظف‌اند که ساعت ورود و خروج پرسنل شرکت‌ها را ثبت کرده و ساعات کاری آن‌ها را محاسبه کنند.

نرم افزار حضور و غیاب کارخانه افق فرا ویژن تحت ویندوز بوده و قابلیت تعریف کاربران مختلف و ایجاد محدودیت برای آنها جهت استفاده از منوهای مورد نظر مدیر را دارا می باشد. همچنین قابلیت تعریف مشخصات پرسنلی برای هر یک از پرسنل و قراردادن تصاویر آنها نیز وجود دارد.

توجه : مشتریانی که دستگاه حضور غیاب را از طریق این وبسایت خریداری کنند این نرم افزار به صورت رایگان در پکیج آنها قرار خواهد گرفت.

مشخصات نرم افزار حضور و غیاب

نرم افزار حضور و غیاب شرکت افق فراویژن (Attendance software) یکی از کامل‌ترین نرم افزار‌ها در زمینه اتوماسیون ساعت حضور و غیاب است و در یک نسخه بدون هیچ گونه محدودیت در تعریف تعداد پرسنل، تعریف تقویم و تعریف شیف کاری به مشتریان دستگاه حضور و غیاب عرضه می‌شود. در زیر برخی از مشخصات این نرم افزار را مشاهده می‌نمایید.

  • نرم افزار تحت ویندوز و تحت شبکه
  • قابلیت تعریف کاربران مختلف و ایجاد محدودیت برای آنها جهت استفاده از منوهای مورد نظر مدیر
  • قابلیت تعریف مشخصات پرسنلی برای هر یک از پرسنل و قراردادن تصاویر آنها
  • امکان ثبت ورود و خروج پرسنل به صورت دستی
  • امکان ثبت اضافه کار و مشخص کردن اضافه کارهای مجاز
  • امکان وارد کردن ضرایب اضافه کار، تاخیر و غیبت، اضافه کار تعطیل ، شب کاری و…
  • امکان تعریف شیفتهای متنوع برای هر یک از پرسنل
  • امکان تعریف حداکثر اضافه کار و مرخصی ساعتی در روز
  • گزارش کارکرد به تفکیک روز
  • گزارش تاخیرها و گزارش کسر کارها
  • گزارش ماموریت و مرخصی های ساعتی
  • گزارش مرخصی شامل : مرخصی بدون حقوق ، تشویقی ، استعلاجی ، استحقاقی و …
  • گزارش اضافه کارها شامل : اضافه کار اول وقت ، اضافه کار آخر وقت و اضافه کار روزهای تعطیل
  • گزارش ورود و خروج های ناقص
  • گزارش مشخصات کلی پرسنل
  • گزارش از لیست گروه ها
  • گزارش ورود و خروج افراد خاص یا تمامی افراد
  • دارای خروجیهای Excel ، TXT ، Email و عکس
  • کلیه گزارش ها را می توان به تفکیک سال ، ماه ، روز چاپ کرد.
  • گزارش مدیریتی از کاربران نرم افزار
  • امکان تعریف فیلتر برای گزارشات
  • نمایش پیغام های خطا و یا هشدار مناسب در صورت نقص در تعاریف و یا ورود و خروج کارمند
  • امکان تعریف حداکثر میزان مرخصی در دوره
  • امکان تعریف حداکثر میزان تاخیر مجاز در روز و ماه

 

نرم افزار حضور و غیاب چیست؟

نرم افزارهای حضور و غیاب اطلاعات مختلفی مانند تاریخ و ساعت دقیق تردد پرسنل، مرخصی‌ها، غیبت، اضافه‌کاری و تأخیر را در اختیار مدیران قرار می‌دهند تا بتوانند با افراد بی‌نظم در مجموعه تحت مدیریتشان برخورد کنند.

همچنین این اطلاعات به مدیران مالی کمک می‌کند تا بتوانند به آسانی حقوق ماهانه افراد را محاسبه کنند. در گذشته استفاده از سیستم‌های دستی برای ثبت ساعات رفت و آمد کارمندان مشکلات زیادی را برای محاسبه دستمزد کارمندان به وجود می‌آورد.

زیرا امکان خطا در محاسبات یا ثبت ساعات ورود و خروج وجود داشت. در حالی که امروزه خوشبختانه به دلیل استفاده از دستگاه‌های حضور و غیاب پیشرفته مشکلاتی از این قبیل به وجود نمی‌آید.

بهتر است بدانید که اطلاعات ثبت شده در نرم افزارهای حضور و غیاب امکان ویرایش نیز دارند بنابراین اگر مشکلی در ثبت ساعات ورود و خروج یا تاریخ مرخصی‌ها وجود داشته باشد به راحتی می‌توان آن را اصلاح کرد.

بخوانید: نرم افزار حضور و غیاب بدون نیاز به دستگاه

ویژگی‌های نرم افزار حضور و غیاب رایگان

نرم‌افزارهای حضور و غیاب رایگان در کنار مزیت و ویژگی‌هایی که دارد، شامل معایبی هم می‌شود. نرم‌افزارهای حضور و غیاب رایگان محدودیت‌هایی را نسبت به نرم افزار حضور و غیاب پولی دارد. بسیاری از وب‌سایت‌ها، نرم افزار ورود و خروج رایگان پرسنل را در اختیار شما گذاشته‌اند اما ضمانتی بر امنیت، کیفیت و دقت آن نخواهد بود. در ادامه به برخی از ویژگی‌های نرم افزار حضور و غیاب اشاره کرده‌ایم:

  • امکان انتقال اطلاعات مربوط به حضور و غیاب پرسنل به نرم افزارهای حقوق و دستمزد
  • ثبت دقیق ساعت و تاریخ ورود و خروج پرسنل
  • ممانعت از ایجاد هر گونه خطای سهوی یا عمدی در ثبت زمان تردد پرسنل به محل کار
  • کاهش هزینه‌ها به دلیل عدم نیاز به چاپ برگه‌های مرخصی و مأموریت
  • امکان نگهداری اطلاعات به مدت طولانی‌تر
  • دسترسی سریع به تمام گزارش‌های مورد نیاز
  • کمک به بخش مالی شرکت برای محاسبه حقوق کارمندان بر اساس ساعات کاریشان
  • امکان محاسبه مرخصی‌های باقی‌مانده و منتقل کردن آن به سال آینده
  • محاسبه تأخیر و اضافه‌کاری پرسنل شرکت

مزایای استفاده از اپلیکیشن حضور  و غیاب

یکی از ابزاری که امروزه میان مدیران سازمان‌ها محبوبیت بسیاری پیدا کرده است، نرم‌افزار  و دستگاه حضور و غیاب است. همان‌طور که ممکن است بدانید، حضور و غیاب کارمندان سازمان به روش دستی و به وسیله لیست‌های حضور و غیاب می‌تواند کاری بسیار زمان‌بر و طاقت‌فرسا باشد.

علاوه بر این، استفاده از روش‌های قدیمی درصد خطا را بسیار افزایش خواهد داد. اما امروزه دیگر مجبور به ثبت حضور و غیاب کارکنان به روش دستی نخواهید بود. نرم‌افزار حضور و غیاب همان‌طور که از نامش پیداست، مسئولیت ثبت آمار مربوط به حضور و غیاب کارمندان را بر عهده دارد.

با استفاده از بهترین نرم‌ افزار حضور و غیاب می‌توانید تمام آمار مربوط به زمان ورود و خروج کارمندان را در سیستم خود ذخیره کرده و در مواقع لازم از آن‌ها استفاده کنید. بسیاری از مدیران در سازمان‌های بزرگ استفاده از نرم‌افزارهای حضور و غیاب را به استفاده از روش‌های دستی حضور و غیاب ترجیح می‌دهند.

کاهش غیبت کارکنان با سافت‌ور حضور و غیاب

برای کسب و کارهای کوچک، غیبت کارکنان نگرانی اصلی نیست. این مشکل بیشتر بر شرکت های بزرگ تاثیر می‌گذارد، زیرا سازمان های بزرگتر برای ردیابی حضور کارکنان در سازمان ها به مشکل بر می‌خورند.

این باعث می‌شود حضور و غیاب بسیار سخت تر انجام شود که می‌تواند منجر به افزایش غیبت شده و بر میزان بهره وری تاثیر بگذارد.

سیستم های حضور و غیابقادر اند به شما کمک کنند تا یک سیاست دقیق و روشن را در سازمان خود پیاده کنید و از غیبت ها غافل نشوید.

داشتن یک سیاست قوی و واضح، کارکنان را از تنبلی یا عدم متعهد دور نگه می‌دارد. علاوه بر این، کارکنان می‌توانند برنامه های زمان بندی خود را مشاهده کرده و برای مرخصی گرفتن راحت تر اقدام کنند.

جلوگیری از خطای انسانی

شرکت ها با وارد کردن اطلاعات حقوق و دستمزد و ساعت کاری به صورت دستی، با هزینه های سنگین مواجه می‌شوند.

روش های حضور و غیاب قدیمی، دیگر در چشم انداز کسب و کار امروز، به ویژه در سازمان های در حال رشد، جای ندارد.

همچنین این سیستم ها دارای کاستی هایی هستند که امکان تقلب را در آنها فراهم می‌کند. ممکن است یک کارمند برای همکار خود حاضری بزند، در حالی که  او امروز سر کار حاضر نشده است.

برنامه ریزی خودکار برای کارکنان

تنظیم برنامه ها به طور حتم طاقت فرسا و وقت گیر است، به ویژه اگر سیستمی برای انجام آن نداشته باشید.

به غیر از بررسی حضور و ردیابی زمان ها، نرم افزار حضور و غیاب آنلاین، با تنظیم برنامه زمان بندی کارمندان، اجازه می‌دهد تا کاربران روند کاری خود را  به سادگی دنبال کنند.

برنامه های زمان بندی ممکن است با استفاده از دسترس پذیری کارمندان، رتبه و مجموعه مهارت آنها ایجاد شوند.

تقویت روحیه کارکنان

همه ما می‌دانیم که کارکنان شاد برای کسب و کار، مفید و کارکنان با روحیه ی پایین، اغلب باعث ایجاد مشکل در کسب و کار می‌شوند.

شما باید مراقب باشید هرگز چنین مشکلی پیش نیاید.

نگرانی در مورد ساعتهای کار طولانی، پرداخت کم و یا نادرست، آموزش ناکافی و محیط کار ضعیف، می تواند بر روحیه کارکنان تاثیر بگذارد.

به غیر از بهبود شرایط کار، استفاده از نرم افزار حضور و غیاب می تواند به حل این مشکل کمک کند زیرا آنها اطمینان دارند حقوقشان بر حسب ساعات کاری که با دقت محاسبه شده پرداخت می‌شود. دانلود برنامه حضور و غیاب را از ما به صورت رایگان بخواهید.

توانمندسازی کارکنان

راه حل های حضور و غیاب امروزه با برنامه های خودکفایی و فراهم کردن امکان دسترسی و کنترل داده های آنها ارتقا یافته است.

این مسئله باعث می‌شود که فشار کاری بر کارمندان منابع انسانی کاهش یابد.

همچنین پروفایل های شخصی کارمندان موجب شفافیت در اطلاعات و داده هایی که مربوط به فعالیت آنهاست می‌گردد و هر گونه شک و شبه را از بین می‌برد.

برای راهنمای خرید نرم افزار حضور و غیاب از نوع نرم افزار مدیریت باشگاه ورزشی یا  نرم افزار حضور و غیاب موبایل با ما همراه باشید.

مشاهده بیشتر
1.8/5 - (5 امتیاز)

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *