افق فراویژن؛ ارائه دهنده انواع سیستم‌های حضور و غیاب،  کنترل تردد و گیت‌های کنترل تردد  برای حضور و غیاب  و  حضور  و غیاب آنلاین

سیستم کنترل تردد

مدیریت کنترل تردد

انواع دستگاه های کنترل تردد تحت شبکه

ایجاد محدودیت تردد با سیستم کنترل تردد

دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره نوع AI-01

سیستم کنترل تردد تشخیص چهره با هوش مصنوعی

AI-20

75۰۰۰۰۰ تومان

سیستم مدیریت رفت و آمد

سیستم کنترل تردد اثر انگشت ضد آب

TFS-50

95۰۰۰۰۰ تومان

دستگاه ثبت تردد

سیستم کنترل تردد اثر انگشت و کارت

TFS-90

90۰۰۰۰۰ تومان

سیستم مدیریت تردد

سیستم کنترل تردد اثر انگشت و کارت

TFS-28PLUS

70۰۰۰۰۰ تومان

فروش دستگاه ثبت ساعت کاری

انواع سیستم های کنترل تردد 

سیستم‌های کنترل تردد شرکت افق شامل یک مجموعه اتوماسیون حفاظتی و کنترلی هستند که انواع متنوعی دارند. انواع اکسس کنترل از دو جهت قابل طبقه‌بندی است. از منظر نوع کنترل، می‌توان آن‌ها را به دودسته تردد پرسنل یا فرد و تردد وسایل نقلیه یا خودرو تقسیم کرد. از نظر نوع سیستم نیز، اکسس کنترل‌ها به دودسته مستقل (Stand Alone) و تحت شبکه (Networkable) تقسیم می‌شوند. مانند سیستم ورود و خروج می‌توان از سیستم‌های کنترل تردد محدودیت تردد ایجاد کرد.

کنترل تردد برای چه درب هایی مناسب است 

سیستمهای کنترل تردد این قابلیت را دارند که بر روی تمامی درب های تولید شده و معرفی شده نصب شوند ، سیستم های کنترل تردد دارای قفل های متنوع برقی هستند که این قفل ها تنوع بسیاری دارند ، پس هر نوع دربی که در مجموعه خود دارید ، یعنی درب با چارچوب های پی وی سی ، چوبی ، فلزی ، درب های تک لنگه و دو لنگه ، درب های شیشه ای و یا کشویی و …درب‌های ورودی ساختمان‌ها: سیستم کنترل تردد مستقل می‌تواند در درب‌های ورودی ساختمان‌های اداری، شرکت‌ها، بانک‌ها و مراکز تجاری مورد استفاده قرار گیرد. این سیستم قادر است تردد افراد را کنترل کرده و اطلاعات مربوط به ورود و خروج را ثبت و مدیریت کند.درب‌های پارکینگ: سیستم کنترل تردد می‌تواند در درب‌های ورودی و خروجی پارکینگ‌ها مورد استفاده قرار گیرد. با استفاده از این سیستم، ورود و خروج خودروها را می‌توان به صورت خودکار و دقیق ثبت کرد و امکاناتی مانند تشخیص پلاک خودرو، شمارش خودروها و مدیریت ظرفیت پارکینگ را فراهم کرد.درب‌های امنیتی: سیستم کنترل تردد می‌تواند در درب‌های امنیتی ورودی به مناطق محدود مانند اتاق‌های امنیتی، انبارها یا مناطق محدود دیگر استفاده شود. این سیستم قادر است ورود و خروج افراد مجاز را کنترل کرده و دسترسی غیرمجاز را محدود کند.درب‌های خصوصی: سیستم کنترل تردد مستقل می‌تواند در درب‌های خصوصی مانند درب‌های خانه‌ها، ویلایی‌ها، ورودی‌های محوطه‌ها و سایر مکان‌های خصوصی استفاده شود. با استفاده از این سیستم، می‌توان ورود و خروج افراد مجاز را کنترل کرده و ام

خرید دستگاه ساعت زنی اداری

محصولات کنترل تردد

انواع سخت افزار ها و تجهیزات مرتبط با سیستم های کنترل تردد

کنترل تردد تشخیص چهره

کنترل تردد اثر انگشت

کنترل تردد کارتی

قفل های کنترل تردد

تجهیزات کنترل تردد

میتونی مشاوره رایگان داشته باشی

کارشناسان ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند 

محصولات نرم افزاری مرتبط با این محصولات

کدام محصول نرم افزاری برای شما مناسب است 

سیتمهای کنترل تردد بدون نیاز به نرم افزار

ایجاد محدودیت تردد با سیستم کنترل تردد

سیستم کنترل تردد

سیستم کنترل تردد تشخیص چهره با هوش مصنوعی

AI-20

تماس با ما

دستگاه کنترل تردد

سیستم کنترل تردد اثر انگشت ضد آب

TFS-50

35۰۰۰۰۰ تومان

دستگاه مدیریت رفت و آمد افراد

سیستم کنترل تردد اثر انگشت و کارت

TFS-70

تماس با ما

دستگاه ثبت تردد

سیستم کنترل تردد اثر انگشت و کارت

TFS-90

90۰۰۰۰۰ تومان

سیستم مدیریت تردد

سیستم کنترل تردد اثر انگشت و کارت

TFS-28PLUS

70۰۰۰۰۰ تومان

کاربرد های استفاده از دستگاه های کنترل تردد

کدام سیستم کنترل تردد برای شما مناسب است 

کنترل تردد افراد

کنترل تردد آزمایشگاه

کنترل تردد همایش

فرم درخواست کاتالوگ

فروش دستگاه ثبت ساعت کاری

سیستمهای کنترل تردد تحت شبکه 

این نوع سیستم کنترل تردد این امکان را می دهد که به نرم افزار کنترل تردد در بستر شبکه متصل کنید و کلیه گزارشات تردد افراد را که در در دستگاه تعریف شده اند را گزارش بگیرید . این گزارشات می تواند در زمان ورود شخص و یا خروج شخص باشد و همچنین یک سطح دسترسی  برای شخص با استفاده از نرم افزار می توان ایجاد کرد (Time zone) که فقط در بازه های زمانی خاص واردو خارج شود . می توانید شخص را در دستگاه تعریف و یا حذف کنید و یا اگر چندین دستگاه دارید فقط در یک دستگاه شخص را تعریف کرده  و در بستر شبکه اطلاعات شخص را به همه دستگاه ها منتقل کنید 

سیستم های کنترل تردد مستقل 

سیستم کنترل تردد مستقل یک سیستم است که برای مدیریت و کنترل تردد و جابجایی افراد یا وسایل در یک محیط مشخص استفاده می‌شود. این سیستم معمولاً شامل تجهیزاتی مانند دوربین‌ها، سنسورها، سیستم‌های تشخیص چهره، تراشه‌های RFID و نرم‌افزارهای مربوطه است.با استفاده از سیستم کنترل تردد مستقل، می‌توان به صورت خودکار تردد افراد را ردیابی کرده، ثبت کرد و کنترل کرد. این سیستم قادر است اطلاعات مهمی را مانند زمان ورود و خروج فرد، محل حضور، تعداد ورود و خروج و موارد مشابه را ذخیره و مدیریت کند.استفاده از سیستم کنترل تردد مستقل در اماکنی مانند ساختمان‌های اداری، شرکت‌ها، بانک‌ها، مراکز خرید، دانشگاه‌ها و هتل‌ها رایج است. این سیستم می‌تواند بهبود امنیت، افزایش کارایی و دقت در مدیریت تردد افراد و وسایل را به ارمغان بیاورد.

 

خرید دستگاه ساعت زنی اداری

سوالات متداول در مورد دستگاه های کنترل تردد

مطالعه پاسخ سوالات زیر شاید شما را در جهت خرید سیستم کنترل تردد کمک کند 

کدام سیستم کنترل تردد برای شما مناسب است ؟

کلیه دستگاه های سیستم کنترل تردد قابل استفاده برای همگان هست و محدودیتی وجود ندارد  فقط با توجه به نیاز شما در گزارشگیری و یا عدم گزارشگیری می توانید نوع دستگاه خود را مشخص کنید . می توانید به حسب نیاز و یا شرایط محیطی خود از دستگاه های اثر انگشت و یا تشخیص چهره استفاده کنید همچنین در خرید این دستگاه ها باید مشخص کنید مکان نصب این سیستم ها در داخل اناق هست و یا در محیط باز قرار می گیرد 

بله این امکان وجود دارد هر و  نوع دستگاه چه در بستر شبکه یا مستقل به خود را بر حسب شرایط داخلی و محیطی خود می توانید انتخاب کنید 

محدودیتی در تعداد دستگاه ها وجود ندارد ، می توانید کلیه درب هارا به صورت کاملا مستقل بازه زمانی داده (Time zone)  و یا آنها را در یک صورت یکپارچه و یکسان در نرم افزار مدیریت کنترل تردد تعریف کرد.

کلیه دستگاه های حضور و غیاب و کنترل تردد شرکت افق فرا ویژن دارای 18 ماه گارانتی دستگاه و 48 ماه گارانتی سنسور اثز انگشت(در صورتی که دستگاه داشته باشد ) و 10 سال خدمات پس از فروش می باشد 

سیستم کنترل تردد (Accsess control system) چیست و چه کاربردی دارد؟ بهترین دستگاه کنترل تردد باید دارای چه ویژگی‌هایی باشد؟ کاربرد دستگاه کنترل تردد در یک سازمان چیست؟ سیستم کنترل تردد هوشمند با نوع ساده آن دارای چه اختلافاتی است؟ در هنگام خرید سیستم اکسس کنترل باید به چه مواردی توجه کنیم؟ اگر شما هم قصد سفارش دستگاه تردد دارید پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این صفحه با ما همراه باشید. در حال حاضر انواع سیستم کنترل تردد در بازار موجود است که با توجه نیاز سازمانتان می‌توانید گونه مناسب را خریداری کنید. در زمان خرید دستگاه ثبت تردد هوشمند آنچه که از درجه اهمیت بالایی برخوردار است، خدمات پشتیبانی سیستم کنترل تردد و همچنین امکانات و ویژگی‌های دستگاه اکسس کنترل است.

سیستم کنترل تردد چیست؟

سیستم کنترل تردد افق فرا ویژن یک مجموعه جامع اتوماسیون حفاظتی و کنترلی می باشد که از مدل های مختلف با امکانات ویژه تشکیل شده است که شامل دستگاه کنترل تردد تشخیص چهره ، دستگاه کنترل تردد اثر انگشت و دستگاه کنترل تردد کارتی … می باشد.

حال چرا باید دستگاه کنترل تردد بخریم ؟ سیستم کنترل تردد به شما کمک میکند تا ترددهای ورودی و در صورت نیاز خروج پرسنل در محل کار و یا هر جای با اهمیت دیگر را چک کنید.

ما به شما پیشنهاد میکنیم قبل از خرید دستگاه کنترل تردد با کارشناسان ما مشورت کنید تا بهترین راه حل را در این زمینه در اختیار شما قرار دهند. سیستم کنترل تردد با سیستم حضور و غیاب کاملا فرق میکند و نباید این دو سیستم را با هم یکی دانست و از یک سیستم برای دو منظور استفاده کرد. البته شما میتوانید با استفاده از امکانات دستگاه حضور و غیاب جهت کنترل تردد از پرداخت هزینه مجدد جلوگیری کنید.

سیستم‌های کنترل تردد نقش بسیار مهمی در افزایش امنیت ایفا می‌کنند؛ به همین دلیل در بسیاری از مکان‌ها از این سیستم‌ها برای کنترل رفت و آمد افراد استفاده می‌شود. همچنین بهتر است بدانید که از سیستم‌های کنترل تردد برای کنترل درهای الکترونیکی نیز استفاده می‌گردد. افراد مختلف برای آن که بتوانند از طریق درهای الکترونیکی وارد یا خارج شوند باید از یک کارت که دارای نوار مغناطیسی است؛ استفاده کنند. در هنگام ورود یا خروج، این کارت‌ها را بر روی دستگاه کنترل تردد قرار می‌دهند و دستگاه با خواندن اطلاعات موجود بر روی کارت، پس از احراز هویت افراد اجازه ورود یا خروج را صادر می‌کند. البته برای استفاده از دستگاه حضور و غیاب به جز کارت‌های مغناطیسی می‌توان از ویژگی‌های بیومتریک انسانی مانند تشخیص چهره یا اثر انگشت نیز استفاده کرد.

دستگاه کنترل تردد کجا نصب می‌شود؟

دستگاه کنترل تردد یک دستگاه خاص و ویژه است و در تمامی محل هایی که شما احساس میکنید نیاز به کنترل و مراقبت درب ورود و خروج دارد نصب میشود.

اغلب مشتریان از دستگاه جامع کنترل تردد در مکان های زیر استفاده می‌کنند:

درب های آزمایشگاه و دانشگاه ها ، اتاق های سرور ، درب های اتاق های خاص بیمارستان ، اتاق های سازمانها و ارگانهای نظامی ،  اتاق مدیران و مدیر عاملان ، درب سالنهای همایش و …. . برای خرید سامانه کنترل تردد اتاق سرور می‌توانید با ما در افق فراویژن تماس بگیرید.

دقت کنید با تجهیزات خاصی که برای سیستم کنترل تردد امروزه وجود دارد هیچگونه محدودیتی برای نصب وجود ندارد و به طور کلی دستگاه کنترل تردد میتواند بر روی هر دربی نصب شود. راه اندازی سیستم ثبت تردد همانند نصب دستگاه حضور و غیاب باید به صورت تخصصی صورت بگیرد.

تجهیزات جانبی سیستم کنترل تردد

جهت نصب و راه اندازی سیستم کنترل تردد به غیر از دستگاه کنترل تردد و نرم افزار کنترل تردد به تجهیزات دیگری نیز نیاز است که با توجه به محل نصب انتخاب میشود. این تجیزات شامل قفل های برقی ، زبانه های برقی ، مبدل ها ، کلیدهای فشاری و … می باشد. همچنین جهت نصب دستگاه ثبت تردد بر روی یک درب شیشه ای نیازمند یک قفل برقی مگنت دار است که با توجه به وزن و شرایط درب انتخاب میشود ، ازین رو نصب سیستم کنترل تردد یک کار کاملا تخصصی بوده و فقط کارشناس نصب میتواند این سیستم را نصب نماید.

بخوانید: نرم افزار کنترل تردد باشگاه

چرا استفاده از دستگاه ثبت تردد برای سازمان‌ها ضروری است؟

دستگاه‌های کنترل تردد شامل دو بخش نرم افزاری و سخت افزاری می‌شوند که در بخش‌های قبلی وظایف و نحوه کار  دستگاه حضور و غیاب و سیستم‌های کنترل تردد  را بررسی کردیم.

بهتر است بدانید زمانی یک سیستم کنترل تردد کارایی دارد که هر دو بخش نرم افزاری و سخت و افزاری به خوبی وظایف خود را انجام دهند.

عرضه‌کنندگان سیستم‌های کنترل تردد برای فروش دستگاه کنترل تردد به نیازهای مشتریان‌شان توجه می‌کنند و بر اساس این نیازها و بودجه‌ای که برای خرید سیستم تردد هوشمند در نظر دارند؛ به آن‌ها پیشنهاداتی را ارائه می‌دهند.

برای این که بتوانید انتخاب درستی داشته باشید بهتر است با ویژگی‌های دستگاه‌های کنترل تردد بیشتر آشنا شوید. برخی از ویژگی‌های این نوع دستگاه‌ها عبارت‌اند از:

امکان تنظیم سطح دسترسی برای افراد مختلف با دستگاه کنترل تردد

دستگاه‌های کنترل تردد این امکان را برای شما فراهم می‌کنند که بتوانید برای افراد مختلف سطح دسترسی‌های متفاوتی را مشخص کنید. این ویژگی برای سازمان‌هایی که پرسنل زیادی دارند اما می‌خواهند فقط به افراد محدودی اجازه دسترسی به برخی مکان‌ها را بدهند؛ بسیار کارآمد است. برای استفاده از این قابلیت لازم است به قسمت تنظیمات دستگاه حضور و غیاب مراجعه کنید.

نگهداری اطلاعات مربوط به ورود و خروج افراد

اطلاعات مربوط به ورود و خروج افراد به مکان‌هایی که در آن‌ها از دستگاه‌های کنترل تردد استفاده می‌کنند؛ در حافظه دستگاه یا پایگاه داده سیستم کنترل تردد ثبت و نگهداری می‌شود. ثبت این اطلاعات باعث می‌شود تا در صورت نیاز بتوانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

نظارت از راه دور با استفاده از دستگاه جامع کنترل تردد

این ویژگی برای افرادی که نمی‌توانند به طور مستمر در محل کارشان حضور داشته باشند اما در عین حال می‌خواهند بر وضعیت تردد کارمندان‌شان نظارت داشته باشند؛ مفید است.

لزوم ارتقا سیستم‌ کنترل دسترسی

امروزه شرکت‌ها با تهدیدهای امنیتی از جمله سرقت و خشونت مواجه هستند. این مسائل نیازمند راهکارهای کنترل ترددی است که از ورود افراد غیر مجاز به ساختمان و دفتر شرکت جلوگیری می‌کند و یک عامل کلیدی در واکنش به حوادث و شرایط اضطراری است.

با این حال محدودیت در بودجه و نگرانی از مدت زمان مورد نیاز برای نصب و راه اندازی این سیستم باعث می‌شود؛ برخی از مدیران و مالکان شرکت‌ها هنوز از سیستم‌های قدیمی ‌استفاده کنند. این رویکرد سبب می‌شود که مدیران مجموعه‌های ذکر شده، سازمان خود را در برابر تهدیدات بالقوه آسیب پذیر نگه دارند.

پیشرفت‌های تکنولوژیکی طی چند سال گذشته به طور قابل توجهی باعث رشد سیستم‌های کنترل دسترسی شده است.

این پیشرفت‌ها تقریبا در همه زمینه‌ها شکل گرفته است. بعضی از انواع سیستم‌ کنترل تردد می‌توانند در طول شب به سادگی با تبادل اطلاعات با سرور و جایگزینی کنترل کننده‌ها با راه حل‌های جدید بروز شوند. این راه حل‌ها بر IP مبتنی است و با دستگاه‌های مختلف ارتباط برقرار می‌کنند. هنگامی ‌که سازمان شما در حال رشد است، نیازهای‌تان پیچیده‌تر می‌شود. بنابراین نیازمند یک سیستم کنترل دسترسی جدید هستید که بتواند از کارمندان جدیدی که در حال پیوستن به شرکت شما می‌باشند؛ پشتیبانی کند.

حفظ امنیت داده‌ها با سیستم اکسس کنترل

یکی از بزرگترین محرک‌ها برای به روزرسانی سیستم‌های کنترل دسترسی قدیمی، نیاز به افزایش سطح حریم خصوصی داده‌ها است.

این امر می‌تواند از طریق درخواست یک مشتری که نیاز به امنیت سطح بالا دارد؛ قوانین جدید برای صنایع خاص یا حتی مستاجرین جدید یک ساختمان محقق شود. داده‌ها یا ساختمان‌ها، خود به نوعی در معرض خطر هستند و نیاز به حفاظت مضاعف دارند.

فناوری دیروز برای چالش‌های کنترل دسترسی و تشخیص هویت امروز کافی نیست. واقعیت تاسف‌آور این است که گاهی اوقات یک رخداد غیر منتظره یا نقص امنیتی رخ می‌دهد تا سازمان را به ارتقاء سیستم کنترل تردد خود وادار کند. با برداشتن گام‌های درست و حرکت به سوی بکارگیری سیستم‌های اکسس کنترل جدید، سازمان‌ها می‌توانند نیازهای مربوط به امنیت و حریم خصوصی خود را با اعتماد به نفس برآورده سازند.

راحتی کاربران در زمان استفاده از سیستم تردد هوشمند

انتقال سیستم‌ کنترل دسترسی به گوشی‌ها، تبلت‌ها، مچ بندها، ساعت‌ها و دیگر دستگاه‌های پوشیدنی، انتخاب و راحتی برای کاربران فراهم می‌کند. امروزه دستگاه‌های هوشمند همیشه در دسترس می‌باشند و کاربران مجبور نیستند چند کارت یا کلید را نگهداری و حمل کنند.

برای مثال، با استفاده از یک سیستم ارتباط هوشمند بلوتوثی برای درب ورودی پارکینگ مجتمع‌های مسکونی، این امکان را برای راننده فراهم می‌گردد تا بدون اینکه نیاز باشد شیشه ماشین خود را پایین دهد، شناسایی شده و درب پارکینگ برای ورود او باز شود.

انعطاف پذیری انواع دستگاه کنترل تردد

سازمان‌ها نیازمند یک پلتفرم هستند که به اندازه کافی انعطاف پذیر باشد تا به وسیله برنامه‌های چندگانه بتوانند علاوه بر مدیریت دسترسی فیزیکی مانند درب‌های ورودی ساختمان، دسترسی غیر فیزیکی مثل ورود به سیستم‌های کامپیوتری را نیز مدیریت نمایند. بنابراین سازمان‌هایی که می‌خواهند برنامه‌های جدیدی را به سیستم خود اضافه کنند؛ باید ماژول مربوط به آن را در اختیار کاربران قرار دهند. در این راستا می‌توان از انواع نرم افزار کنترل تردد تحت عنوان سامانه کنترل دسترسی استفاده کرد.

ارتقاء تکنولوژی کنترل دسترسی، یک سرمایه گذاری جامع با سیستم کنترل تردد

اگر شما همچنان به استفاده از تکنولوژی منسوخ شده ادامه دهید، هرگز قادر به پیشرفت در کنترل امنیت و مدیریت حریم خصوصی داده‌ها و بهره‌مندی از راحتی و قابلیت‌های آن نخواهید بود.

جایگزین کردن تکنولوژی‌های استاندارد جدید با سیستم‌های قدیمی، می‌تواند ریسک یک ایراد جدی که ممکن است در آینده ایجاد شود را به حداقل برساند.

سیستم کنترل تردد چگونه کار می‌کند؟

سیستم‌ جامع کنترل تردد برای این که بتوانند اجازه ورود یا خروج افراد را صادر کنند؛ نیاز به دستگاه‌های کنترل تردد دارند. این دستگاه‌ها را می‌توان روی درهای ورودی یا هر بخشی که می‌خواهید دسترسی افراد را به آن محدود کنید، نصب کرد. برای این که افراد مجاز بتوانند وارد یا خارج شوند؛ باید قادر باشند تا اطلاعات مورد نیاز را وارد دستگاه کنند.

به عنوان مثال اگر از دستگاه کنترل تردد کارتی برای کنترل رفت و آمد افراد استفاده می‌شود، باید کارت‌های مخصوصی را در اختیار افراد مجاز قرار دهید که دارای اطلاعات شخصی آن‌ها باشد تا بتوانند با استفاده از این کارت‌ها اجازه دسترسی داشته باشند و زمان ورود و خروج‌شان را ثبت کنند.

سیستم‌های کنترل ترددی که روی درها نصب می‌شوند علاوه بر دستگاه کنترل تردد دارای نرم افزارهای مخصوص هستند که روی یک سرور اجرا می‌شوند. این سرورها می‌توانند چندین دستگاه کنترل‌کننده را مدیریت کنند. همچنین شما می‌توانید از نرم افزار کنترل تردد نیز جهت حفظ امنیت اطلاعات سازمانی خود استفاده کنید.

آشنایی با انواع سیستم‌های کنترل تردد

سیستم‌های کنترل تردد را به دو دسته کلی سیستم‌های کنترل تردد افراد و سیستم کنترل تردد وسایل نقلیه تقسیم‌بندی می‌کنند. هر کدام از این سیستم‌ها ویژگی‌های منحصر به فردی دارند. در ادامه به توضیح انواع سیستم کنترل تردد پرداخته می‌شود.

سیستم‌های کنترل تردد افراد

سیستم مدیریت تردد افراد، یکی از انواع رایج سیستم تردد هوشمند است. این نوع اکسس کنترل برای سازمان‌ها و ادارات بسیار مورد استفاده است. در یک سیستم کنترل تردد نفر، رفت و آمد انسان‌ها توسط دستگاه ثبت، ضبط و کنترل می‌شود. مهم‌ترین کاربرد این نوع سیستم ثبت تردد، ساماندهی رفت و آمد و ورود و خروج افراد درون سازمانی و برون سازمانی است. به عبارت دیگر سیستم ساماندهی افراد، رفت و آمد و تردد اشخاص به سازمان شما را تحت کنترل دارد. بوسیله این سیستم تا حد زیادی امنیت سازمان و مجموعه شما تضمین خواهد شد؛ چرا که افراد خارج از سازمان که احیانا قصد خرابکاری و سوء استفاده دارند؛ به راحتی و با آسودگی خیال در مجموعه شما تردد کنند. اگر علاقه دارید بیشتر با چگونگی عملکرد سیستم‌های کنترل پرسنل آشنا شوید؛ پیشنهاد می‌کنیم که مقاله موجود در صفحه ” سیستم‌های ساماندهی و کنترل تردد افراد” را مطالعه نمایید.

لازم به ذکر است که در بازار سیستم اکسس کنترل افراد در 3 نوع کلی موجود است. بر این اساس انواع سیستم کنترل تردد نفر عبارت‌اند از:

سیستم کنترل تردد بیومتریکی افراد

این گونه از سیستم‌های مدیریت تردد پرسنل، بر اساس ویژگی‌ها و خصوصیات منحصر به فرد بیولوژیکی اشخاص عمل می‌کند. اثر انگشت، زوایای چهره، عنبیه چشم و … بخشی از مشخصات یکتا در هر یک از انسان‌ها است. با توجه به این موارد سیستم‌هایی نظیر دستگاه کنترل تردد اثر انگشتی، سیستم مدیریت تردد تشخیص چهره و سیستم ساماندهی تردد عنبیه چشم تولید شده و مورد استفاده سازمان‌ها و مجموعه‌های صنعتی و اداری قرار گرفته است. پس می‌توان چنین برداشت کرد که به طور کلی هر سیستم اکسس کنترلی که بر مبنای خصوصیات بیولوژیکی افراد، ترددها را ثبت و مدیریت کند؛ دستگاه بیولوژیکی ثبت تردد افراد نامیده می‌شود. در مقابل سیستم‌هایی که بر مبنای پارامترهای غیربیولوژیکی عمل می‌کنند؛ سیستم‌های کنترل تردد غیربیومتریکی نام دارند.

سیستم اکسس کنترل غیربیومتریکی افراد

اگر مدیریت تردد افراد از طریق خصوصیات غیربیولوژیکی مانند کارت تردد هوشمند یا استفاده از رمز یا کد صورت گیرد؛ آن دستگاه یک نوع سیستم کنترل تردد غیربیومتریکی نامیده می‌شود. از انواع رایج این سیستم‌های ساماندهی تردد افراد می‌توان به سیستم کنترل تردد کارتی و سیستم ثبت تردد رمزی اشاره کرد. همچنین جالب است بدانید که این نوع از سیستم‌های مدیریت تردد افراد از جمله اکسس کنترل‌های نسبتا ارزان قیمت به شمار می‌آیند.

دستگاه ساماندهی تردد ترکیبی افراد

در صورتی که در یک سیستم مدیریت تردد افراد، هم از ویژگی‌های بیولوژیکی و هم از پارامترهای غیربیولوژیکی استفاده شود؛ به آن سیستم ساماندهی تردد ترکیبی افراد گویند. به عنوان مثال اگر یک سیستم کنترل تردد اثر انگشتی علاوه بر تشخیص اثر انگشت(خصوصیت بیولوژیکی) از کارت تردد(پارامتر غیربیولوژیکی) نیز برای ثبت و مدیریت تردد افراد استفاده کند؛ این دستگاه یک سیستم ترکیبی کنترل تردد به شمار می‌رود.

سیستم‌های کنترل تردد وسایل نقلیه

برای کنترل ورود و خروج اتومبیل‌ها به پارکینگ‌ها نیز مانند دستگاه حضور و غیاب بدون تماس از سیستم‌های کنترل تردد مبتنی بر RFID استفاده می‌شود. البته بهتر است بدانید که با توجه نوع پارکینگ‌ها باید از سیستم‌ها و تجهیزات متفاوتی استفاده کرد.

سیستم کنترل تردد هوشمند پارکینگ عمومی

در پارکینگ‌های عمومی ‌وسایل نقلیه زیادی رفت و آمد می‌کنند؛ به همین دلیل صرفاً محاسبه مقدار شارژ موجود در کارت پارکینگ کفایت می‌کند.

برای این کار از سیستمی شامل کارت، نمایشگر، پرینتر قبض پارکینگ، یک نرم افزار تحت شبکه و یک کارت‌خوان با قابلیت شناسایی RFID  استفاده می‌شود. برای اطلاع از برنامه حضور غیاب و همچنین قیمت نرم افزار حضور و غیاب می‌تواند به صفحات لینک شده مراجعه کنید.

دستگاه کنترل تردد پارکینگ خصوصی نیمه خودکار

برخی از پارکینگ‌های خصوصی به صورت نیمه خودکار کنترل می‌شوند؛ به نحوی که علاوه بر سیستم کنترل تردد به یک اپراتور هم نیاز دارند.

در این نوع سیستم‌ها از یک آنتن RFID، نرم افزار کنترل تردد تحت شبکه و وسیله‌ای فیزیکی برای بستن یا باز کردن راه ورود و خروج به پارکینگ استفاده می‌شود. راننده‌های اتومبیل‌های مجاز، به وسیله کارت‌های مخصوصی که در اختیارشان قرار گرفته است؛ شناسایی می‌شوند.

سامانه کنترل تردد پارکینگ خصوصی تمام خودکار

نحوه نظارت بر ورود و خروج وسایل نقلیه در این نوع پارکینگ‌ها بسیار شبیه پارکینگ‌های نیمه خودکار است؛ با این تفاوت که تگ‌های RFID  روی شیشه اتومبیل‌ها چسبانده می‌شود و برای ورود و خروج به پارکینگ نیازی به استفاده از کارت نیست.

این سیستم کنترل تردد، علاوه بر این که از دقت بسیار بالایی برخوردار است می‌تواند در زمان کوتاهی اتومبیل‌های مجاز را تشخیص بدهد.

انواع سیستم جامع کنترل تردد بر اساس نوع احراز هویت

همانطور که گفتیم مدیران در سازمان‌های بزرگ و پرجمعیت می‌توانند با استفاده از سیستم کنترل تردد جامع و هماهنگ، تمام ورود و خروج‌ها و ترددها را در تمام نقاط سازمان بررسی و کنترل کنند. با چنین قابلیتی می‌توان از رفت و آمدهای امن و کنترل شده در سازمان، اطمینان پیدا کرد. البته سیستم‌های کنترل تردد علاوه بر حفظ امنیت سازمان مزایای دیگری نیز به همراه خواهند داشت.

به طور مثال یکی از پر استفاده‌ترین کاربردهای سیستم‌های کنترل تردد، مدیریت ورود و خروج کارکنان و محاسبه عملکرد آنان است. سیستم جامع کنترل تردد نیز انواع مختلفی دارد که می‌توانید با توجه به نیاز سازمان از هر یک از آن‌‌ها استفاده کنید. علاوه بر این شما می‌توانید علاوه بر استفاده از سیستم حضور و غیاب جامع، از انواع گیت‌ کنترل تردد و راه‌بندها نیز استفاده کنید تا از ورود و خروج غیر مجاز در سازمان جلوگیری شود. برخی از انواع سیستم‌های کنترل تردد در سازمان‌ها عبارت است از:

دستگاه کنترل تردد کارتی

یکی از رایج‌ترین دستگاه‌های کنترل تردد که امروزه نیز در سازمان‌های بسیاری از آن استفاده می‌شود، دستگاه گذر کنترل کارتی است. کارمندان و افرادی که کارت مخصوص را به همراه دارند، می‌توانند با نزدیک کردن کارت تردد به سنسورهای مخصوص دستگاه، هویت خود را مشخص کرده و وارد ساختمان شوند. استفاده از این دستگاه بسیار راحت است و ترکیب آن با گیت‌ ورود و خروج تامین‌کننده امنیت سازمان خواهد بود. اما این دستگاه معایبی را نیز به همراه دارد. به طور مثال می‌توان به امکان گم شدن یا فراموش شدن کارت توسط پرسنل اشاره داشت. در چنین شرایطی تهیه دوباره کارت تردد پرسنلی، نیاز به هزینه و زمان قابل توجهی خواهد داشت. مورد دیگر امکان بروز تقلب به هنگام ورود و خروج افراد است. بسیاری از سازمان‌ها برای حل چنین مسئله‌ای، فردی را به عنوان بازرس، مسئول بررسی هویت افراد به هنگام ورود و خروج می‌کنند. بنا بر آنچه ذکر شد شاید بتوان گفت که مهم‌ترین جزء در سیستم‌های ثبت تردد کارتی، کارت تردد است.

کارت تردد

برخی از دستگاه‌های مدیریت تردد برای کنترل رفت و آمدها از کارت استفاده می‌کنند. این کارت که به کارت تردد معروف است؛ یک نوع کارت هوشمند است که با استفاده از آن امکان ثبت ساعت تردد و کنترل رفت و آمدها برای مدیریت سازمان وجود دارد. در سیستم کنترل تردد کارتی برای هر یک از افراد یا وسایل نقلیه یک کارت تردد صادر می‌شود که حاوی اطلاعات هویتی و مشخصات آن شخص یا وسیله نقلیه است. فناوری استفاده شده در ساخت کارت تردد پرسنل به نحوی است که قابلیت شناسایی و احراز هویت توسط سنسورهای دستگاه گذر کنترل را دارد.

دستگاه کنترل تردد رمزی

دستگاه‌های کنترل تردد رمزی یا کدی نیز از انواع بسیار محبوب سیستم‌های کنترل تردد بوده که می‌توانند از نوع دستگاه حضور و غیاب لمسی باشند. برای استفاده از سیستم جامع کنترل تردد کدی، تنها کافیست فرد رمز مخصوص به خود را در صفحه کلید موجود روی دستگاه وارد کرده تا هویت وی تشخیص داده شده و اجازه ورود پیدا کند. در دستگاه حضور و غیاب رمزی نیز مشابه دستگاه‌های کارتی امکان فراموشی رمز عبور وجود خواهد داشت. علاوه بر آن در این نوع از انواع دستگاه‌ اکسس کنترل نیز ممکن است تقلب صورت گیرد. به همین دلیل اکثر سازمان‌هایی که از دستگاه‌های رمزی استفاده می‌کنند فردی را به عنوان بازرس برای تایید هویت افراد مشخص می‌کنند.

دستگاه کنترل تردد بیومتریک

سومین دسته از انواع دستگاه‌های کنترل تردد، دستگاه‌های بیومتریک هستند. بیومتریک به معنای تشخیص هویت فرد با استفاده از مشخصات فیزیولوژیکی یا رفتاری منحصر به فرد وی است. دستگا‌ه‌های بیومتریک از امنیت بسیار بیش‌تری نسبت به دیگر دستگاه‌های کنترل تردد برخوردار هستند. سیستم جامع کنترل تردد بیومتریک را می‌توان به انواع زیر تقسیم کرد:

سیستم کنترل تردد اثر انگشتی

سیستم کنترل تردد هوشمند اثر انگشتی با دریافت اسکن اثر انگشت افراد هویت آن‌ها را تشخیص داده و زمان ورود یا خروج آن‌ها را در سیستم ثبت می‌کنند. با استفاده از دستگاه‌ حضور و غیاب اثر انگشتی دیگر هیچ نگرانی از بابت بروز تقلب نخواهید داشت. اکثر دستگاه‌های اثر انگشتی با تکنولوژی روز ساخته شده و قابلیت تشخیص بافت زنده را خواهند داشت. پس نمی‌توان از روش‌های نفوذ به دستگاه حضور و غیاب در آن‌ها استفاده کرد.

سیستم تردد هوشمند تشخیص چهره

دستگاه‌ حضور غیاب تشخیص چهره با برخورداری از دوربین‌های مخصوص قابلیت تصویربرداری از چهره افراد و مقایسه آن با اطلاعات و تصاویر موجود در پایگاه داده را دارد. افراد برای ورود به سازمان تنها کافیست در مقابل دوربین دستگاه بایستند تا تصویر چهره آن‌ها شناسایی شود. با استفاده از دستگاه‌های تشخیص چهره نیز دیگر نیازی به نگرانی درباره بروز تقلب نخواهید داشت.

سیستم کنترل تردد عنبیه چشم

این سیستم‌ها با شناسایی عنبیه چشم اشخاص، تردد آن‌ها را ثبت می‌کنند. دستگاه حضور و غیاب عنبیه چشم بر اساس پارامترهای بیولوژیکی عمل می‌کند. این دستگاه از پیشرفته‌ترین سیستم‌های ثبت تردد و ورود و خروج پرسنل است. الگوریتم‌های به کار رفته در سیستم گذر کنترل چشمی آنقدر پیچیده است که امکان تقلب و هک دستگاه کنترل ورود و خروج را غیر ممکن کرده است.

سیستم اکسس کنترل تشخیص خطوط کف دست

خطوط کف دست نیز مانند اثر انگشت برای هر فردی منحصر به فرد استدستگاه حضور و غیاب اسکن خطوط کف دست به شما این امکان را می‌دهد که با دقت هر چه تمام‌تر مدیریت کنترل تردد پرسنل خود را در دست بگیرید. برخی از این دستگاه‌ها برای اسکن خطوط دست نیاز دارند که کف دستان به صورت مستقیم روی اسکنر دستگاه قرار گیرد؛ در حالی که برخی دیگر از یک فاصله مشخص هم قادر به شناسایی و ثبت اطلاعات هستند.

سیستم ثبت تردد بر اساس سیگنال مغز و قلب

استفاده از دستگاه حضور و غیاب سیگنال مغز و قلب برای سازمان‌های خاص و امنیتی بسیار کاربردی خواهد بود. این سیستم بر پایه خصوصیات بیولوژیک افراد عمل می‌کند. جالب است بدانید که امواج مغزی و قلبی هر فرد با فرد دیگر متفاوت است. بنابراین در سیستم‌های مدرن حضور و غیاب هوشمند از این ویژگی خاص بیولوژیکی استفاده و دستگاه‌های هوشمند و پیچیده‌ای برای کنترل تردد پرسنل تولید شده است. نحوه کارکرد این دستگاه به این صورت است که در ابتدا سنسورهای مخصوص تعبیه شده در سیستم، یک نمونه از موج مغزی و قلبی فرد را شناسایی و ذخیره می‌کنند. سپس در هر بار که آن فرد وارد سازمان می‌شود سنسورها مجددا سیگنال‌های مغز و قلب او را شناسایی و در صورت تطبیق با نمونه موجود، ساعت تردد را ثبت می‌کنند.

سیستم کنترل تردد تشخیص صدا

در دستگاه حضور و غیاب تشخیص صدا اساس ثبت ترددها، تطبیق الگوی صدای پرسنل با نمونه‌های تعریف شده از قبل است. این سیستم فرکانس‌های موجود در صدای فرد را شناسایی و در خود ذخیره می‌کنند. بسیاری از این سیستم‌ها امکان تشخیص صدای زنده از صدای ضبط شده را دارند؛ بنابراین امکان هک کردن آنها ساده نخواهد بود.

دستگاه کنترل تردد وسایل نقلیه و خودرو

آخرین دسته از دستگاه‌های کنترل تردد، سیستم کنترل پارکینگ هستند. برای کنترل تردد خودروها می‌توان از دوربین‌های پلاک‌خوان و یا آنتن‌های برد بلند استفاده کرد. دوربین‌های پلاک‌خوان با تصویربرداری از پلاک خودرو و ثبت آن در سیستم به خودرو اجازه ورود خواهند داد. آنتن‌های برد بلند نیز با شناسایی برچسب‌های UHF (Ultra High Frequency) چسبانده شده بر روی شیشه خودرو‌ها که بر مبنای تشخیص فرکانس‌های رادیویی عمل می‌کنند؛ به آن‌ها اجازه ورود می‌دهد.

انواع سیستم کنترل تردد بر اساس نحوه ثبت و ذخیره اطلاعات

دستگاه‌های مدیریت تردد فارغ از نحوه تشخیص هویت پرسنل یا شناسایی مشخصات وسایل نقلیه به دو نوع تقسیم می‌شوند. برخی از این سیستم ها برای ثبت اطلاعات به یک نرم افزار مرکزی نیاز دارند. اما بعضی دیگر به صورت مجزا و بدون نیاز به نرم افزار خاصی قادر به ثبت و ضبط اطلاعات تردد سازمان هستند. بر این اساس انواع سیستم گذر کنترل عبارت‌اند از:

سیستم گذر کنترل شبکه پذیر یا یکپارچه تحت شبکه (Networkable)

این نوع از سیستم های اکسس کنترل که به سیستم کنترل تردد یکپارچه نیز معروف‌اند؛ جهت ثبت، دریافت و همچنین انتقال دیتای سازمانی بدست آمده از فرآیند احراز هویت و کنترل تردد به یک نرم افزار مرکزی نیاز دارند. به عبارت دیگر سیستم‌های مدیریت تردد Networkable می‌توانند توسط نرم افزار کنترل تردد با یکدیگر شبکه شوند.

سیستم کنترل تردد مستقل (Stand alone)

سیستم گذر کنترلی که برای دریافت و انتقال اطلاعات ترددها به نرم افزار خاصی نیاز ندارد؛ سیستم کنترل تردد مستقل نامیده می‌شود. دستگاه Stand alone می‌تواند بدون نیاز به نرم افزار مرکزی به تنهایی کنترل رفت و آمد و عبور و مرور سازمان شما را به دست گرفته و مدیریت می‌کند.

بخوانید: نرم افزار ثبت تردد بدون دستگاه

اجزای سیستم اکسس کنترل

یک دستگاه کنترل تردد از اجزای مختلفی تشکیل شده است. برای ثبت صحیح تردد اشخاص و وسایل نقلیه لازم است هر یک از این اجزا به خوبی عمل کنند. مشخصا با توجه به مدل و نوع سیستم مدیریت تردد ممکن است برخی از این قسمت‌ها در سیستم شما موجود نباشد و یا تفاوت‌هایی با مدل‌های دیگر داشته باشد. در ادامه به برخی از اصلی‌ترین اجزای دستگاه گذر کنترل اشاره خواهد شد.

ابزار ورودی اطلاعات به دستگاه کنترل تردد جهت تشخیص هویت

به طور کلی هر آنچه برای احراز هویت و شناسایی مشخصات پرسنل یا وسایل نقلیه سازمانی استفاده می‌شود؛ یک ابزار ورودی برای دستگاه Access Control است. این ابزارها وظیفه نگه داشتن مشخصات پرسنلی را در خود دارند. خطوط اثر انگشت شما در دستگاه حضور و غیاب با اثر انگشت، کد پرسنلی در دستگاه حضور و غیاب رمزی، الگوی صدا، زوایای چهره، سیگنال مغز و قلب و خطوط کف دست در انواع دستگاه حضور و غیاب بیومتریک، همه ابزار ورودی اطلاعات برای احراز هویت سازمانی هستند. با این حال باید گفت که کارت تردد یکی از شناخته‌شده‌ترین ابزار‌های ورودی اطلاعات جهت انجام فرآیند تشخیص هویت است.

ریدر دستگاه کنترل ورود و خروج

اسکنر، سنسور تشخیص صدا، دوربین، کارتخوان و … وسایلی هستند که بوسیله آن‌ها اطلاعات هویتی از روی ابزار ورودی خوانده می‌شود. ریدر می‌تواند اطلاعات روی کارت تردد مانند بارکد، اثر انگشت فرد، سیگنال مغز و قلب و … را تشخیص داده و بخواند. این ابزار در مدل‌های جدید سیستم کنترل تردد روی دستگاه تعبیه شده است و در برخی دیگر از مدل‌ها در نزدیک دستگاه نصب می‌شود.

بخوانید: گیت کنترل تردد باشگاه

داشبورد مدیریت سامانه کنترل تردد

هر دستگاه کنترل تردد باید بتواند اطلاعات تردد و ورود و خروج را در اختیار مدیر سازمان و یا نماینده او قرار دهد. داشبورد مدیریت دستگاه اکسس کنترل به مدیر این امکان را می‌دهد که به دیتای تردد در سازمان خود به صورت کامل دسترسی داشته باشد. همچنین این ابزار قادر است خصوصیات و مشخصات لازم جهت دادن مجوز تردد به افراد را ذخیره کند. به عبارت دیگر مدیریت یا ادمین مربوطه می‌توانند شرایط خاص مد نظر خود را که برای تردد مجاز در نظر گرفته‌اند را در داشبورد مدیریت تعریف کنند.

قفل برقی دستگاه اکسس کنترل

یک دستگاه کنترل تردد باید بتواند از تردد افراد غیر مجاز به سازمان جلوگیری کند. قفل برقی سیستم کنترل تردد این امکان را فراهم کرده است. قفل دستگاه ثبت تردد در صورتی باز خواهد شد که اطلاعات ورودی خوانده شده توسط ریدر با مشخصات از قبل تعریف شده تطبیق داشته و داشبورد مدیریت اجازه ورود را صادر کرده باشد. قفل سیستم مدیریت تردد در 2 نوع fail safe و fail secure موجود است. هر یک از این مدل‌ها با توجه به شرایط مورد نیاز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

پنل دستگاه مدیریت تردد هوشمند

هر دستگاه کنترل تردد برای نگه‌داری سخت افزار خود شامل قفل‌ها کابل‌ها و… به یک پنل کنترل تردد نیاز دارد. این پنل مشابه یک تابلو برق بوده و معمولا در محلی به جز محل نصب سیستم کنترل تردد و دور از چشم قرار دارد. به عنوان نمونه می‌توان پنل کنترل تردد را در اتاق برق ساختمان نصب کرد.

سرور سیستم کنترل تردد

سرور دستگاه کنترل تردد وظیفه ذخیره اطلاعات سازمانی و تمام ترددهای انجام شده در مجموعه شما را بر عهده دارد. به عبارت دیگر مشخصات سازمانی پرسنل، اطلاعات ثبتی ورود و خروج، ساعت حضور و غیاب و … را در حافظه خود ذخیره می‌کند. در نتیجه می‌توان سرور کنترل تردد را به عنوان ابر حافظه دستگاه اکسس کنترل به حساب آورد. لازم به ذکر است که سرورهای مدیریت تردد غالبا در محلی خارج از سازمان قرار دارند.

کابل‌های کم ولتاژ دستگاه کنترل ورود و خروج

کابل‌های کم ولتاژ در دستگاه کنترل تردد اطلاعات را منتقل کرده و ارتباط بین اجزای اکسس کنترل را ممکن می‌کنند. بنابراین باید در نصب و قرارگیری آنها دقت لازم را مبذول دارید. چرا که در صورت بروز مشکل و لزوم تعمیر دستگاه حضور و غیاب به هم ریختگی کابل‌ها، حل مشکل را سخت خواهد کرد.

بخوانید: رفع خرابی گیت کنترل تردد

سیستم کنترل تردد چگونه کار می‌کند؟

برای استفاده از دستگاه‌های کنترل تردد به یک قفل الکترونیکی نیاز دارید. قفل‌های الکترونیکی بر روی در محلی نصب می‌شوند که می‌خواهید محدودیت دسترسی را برای آن اعمال کنید. حال این در می‌تواند در ورودی مجموعه یا در اتاق‌های داخلی باشد. پس از راه‌اندازی سیستم کنترل تردد باید برای افراد مجاز با توجه به نوع دستگاه کنترل ترددی که مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ یک کارت ورود و خروج صادر شود و یا اثر انگشت یا تصویر چهره آن‌ها در سیستم ثبت شود. در غیر این صورت سیستم به آن‌ها اجازه ورود نخواهد داد.

همچنین به این نکته توجه داشته باشید که هویت افراد توسط یک نرم افزار کنترل تردد مورد بررسی قرار می‌گیرد. نرم افزارها متصل به یک سرور مرکزی هستند که این سرورها قابلیت اتصال به چندین دستگاه کنترل تردد مختلف را به صورت همزمان داشته و امکان شبکه شدن دارند.

شیوه عملکرد سیستم اکسس کنترل در زمان قطع برق

دستگاه‌های گذر کنترل عموما برای ثبت تردد پرسنل و وسایل نقلیه از برق استفاده می‌کنند. اما در زمان قطع برق شیوه عملکرد سیستم کنترل تردد به چه صورت است؟ به طور کلی نباید نگران قطع برق و متوقف شدن فرآیند ثبت تردد با دستگاه کنترل ورود و خروج باشید. چرا که اغلب سیستم‌های کنترل تردد دارای باتری هستند. باطری دستگاه حضور و غیاب می‌تواند در زمان قطع برق خواهد توانست تا زمان وصل مجدد برق دستگاه اکسس کنترل شما را روشن نگه دارد.

مزایای استفاده از فناوری کنترل دسترسی

استفاده از یک دستگاه کنترل تردد هوشمند به شما این امکان را می‌دهد که مزیت‌های مختلفی را تجربه کنید. سیستم کنترل تردد هوشمند به شما امکانات مختلفی ارائه می‌دهد. برخی از این امکانات و قابلیت ها عبارت‌اند از:

ایجاد محدودیت تردد در محل‌های امنیتی بوسیله سیستم کنترل ورود و خروج

هیچ کسب و کاری وجود ندارد که به کارمندانش اجازه دسترسی کامل به کلیه قسمت‌های سازمان را بدهد.

به عنوان مثال بخش منابع انسانی، اطلاعات و اسناد حساس هر کارمند را نگهداری می‌کند. بنابراین نباید دسترسی به آنها برای همه کارمندان آزاد باشد.

با استفاده از کارت های مخصوص کنترل تردد، سازمان می تواند افرادی که باید به آن دفتر خاص دسترسی داشته باشند را تعیین کند.

دشوار بودن امکان کپی برداری در سیستم های اکسس کنترل

هر کس با نیت بد می‌تواند به راحتی یک کلید فیزیکی را کپی کند و از آن برای ورود به محل کار شما استفاده نماید؛ زیرا هزینه به دست آوردن آن زیاد نیست و شما مجبور خواهید شد تا قفل درها را عوض کنید. برای چه مدت می‌توانید با این روند رو به رو شوید؟

اما در سیستم کنترل دسترسی اگر یکی از کلید کارت‌ها گم شود تنها کاری که باید انجام داد، تغییر کدها و لغو دسترسی کارت مفقود شده است.

قابلیت نصب دستگاه ثبت تردد هوشمند در کنار انواع ورودی

سیستم اکسس کنترل را می‌توان برای چیزی بیش از باز کردن درب‌ها استفاده کرد. شما می‌توانید از آن برای باز کردن موانع، نرده‌های متحرک، حصار‌های الکترونیکی و گیت‌های پارکینگ استفاده نمایید. با این کار هر گونه تهاجم و مزاحمت را از محل کار خود دور خواهید کرد و محیط برای همه امن‌تر خواهد شد.

حفظ امنیت اشیا و مکان‌های مهم با دستگاه تردد هوشمند

اگر در کسب و کارتان چیزهای ارزشمندی داشته باشید که می‌تواند به آسانی تبدیل به پول نقد گردد؛ باید اطمینان حاصل کنید که در جایی امن نگهداری می‌شوند.

اگر یکی از کارکنان شما تصمیم به استفاده نادرست از کلید کارتی خود گرفت و این مدارک یا اشیا ارزشمند را سرقت کرد، شما دقیقا می‌توانید بفهمید که از کارت چه کسی برای این کار استفاده شده است.

اما با قفل و کلیدهای سنتی، اینکه متوجه شوید چه کسی سرقت را انجام داده است؛ بسیار دشوار خواهد بود.

دسترسی به تمامی مکان‌ها با سیستم کنترل تردد هوشمند

برای کسب و کارهایی که دارای مکان‌ها یا محوطه‌های مختلف هستند؛ استفاده از انواع سیستم‌ کنترل دسترسی به راحتی و بدون هیچ مشکلی، امکان عبور را برای همه مدیران و کارکنان از یک ساختمان به ساختمان دیگر فراهم می‌کند.

این راه حل بهتر از دادن کلیدهای فیزیکی متعدد برای دفاتر مختلف به هر کارمند است.

کاهش هزینه با استفاده از Access Control

یکی دیگر از نکات مثبت مهم در مورد سیستم‌های اکسس کنترل این است که می‌توان آنها را با هر سیستم دیگر در ساختمان خود مانند سیستم تهویه هوا هماهنگ کرد. برخی از انواع دستگاه کنترل تردد هوشمند قادرند با ست شدن به سیستم‌های گرمایش و سرمایش ساختمان، به شما بگویند که مناطق خاصی از ساختمان نیاز به روشن شدن، گرم شدن یا خنک شدن در یک لحظه خاص دارند. به این ترتیب سیستم هوشمند کنترل دسترسی به کاهش هزینه‌های جاری شما کمک خواهد کرد.

ثبت هر گونه تردد توسط سیستم گذر کنترل

به غیر از اینکه می‌توانید امتیاز هر کارت را لغو یا ابطال کنید؛ سیستم کنترل ورود و خروج، اطلاعات مربوط به کسانی که به ساختمان رفت و آمد می‌کنند را ثبت و ذخیره می‌نماید.

به محض اینکه یک کارمند کارت خود را اسکن می‌کند، سیستم زمان، مکان و مشخصات شخص مورد نظر را ثبت می‌نماید.

این کار از دو جنبه به مدیریت کمک می‌کند؛ اولا می‌توانید بدانید که آیا کارکنان شما در زمان تعیین شده مشغول به کار شده‌اند یا در زمان مناسب محل کار را ترک کرده‌اند یا خیر. ثانیا، در صورتی که متوجه شوید از ساختمان سرقت شده یا خرابکاری صورت گرفته است. شناسایی افرادی که در آن زمان سرقت، به ساختمان دسترسی داشته و به آن وارد شده‌اند؛ آسان خواهد بود.

تعیین زمان حضور پرسنل در محل کار با استفاده از سیستم کنترل تردد افراد

یکی از قابلیت‌های دستگاه کنترل تردد، محاسبه مدت زمان حضور هر یک از کارکنان در مجموعه است. به این ترتیب شما با استفاده از سیستم مدیریت تردد علاوه بر کنترل ورود و خروج‌ها در سازمان خود خواهید توانست میزان ساعتی که هر یک از کارمندان‌تان در محل کار حضور داشته‌اند را محاسبه نمایید. تعیین مدت زمان حضور پرسنل در محل می‌تواند انجام امور حسابداری سازمان شما را بسیار ساده کند. به عبارت دیگر استفاده از سیستم کنترل تردد علاوه بر بهبود مدیریت تردد پرسنل، مدیریت حسابداری و پرداختی‌های کارکنان را نیز سهولت می‌بخشد.

نکات مهم جهت خرید و نصب سیستم مدیریت تردد

انتخاب یک سیستم کنترل تردد مناسب یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های یک مدیر حرفه‌ای است. اما برای خرید دستگاه مدیریت تردد چه نکاتی را باید مد نظر قرار داد؟ چطور می‌توانیم بهترین سیستم را برای مجموعه خود انتخاب کرد؟ به طور کلی پیش از خرید سیستم گذر کنترل باید با انواع این سیستم‌ها و کارکرد هر یک آشنا شد. باید دانست که هر نوع دستگاه کنترل تردد مناسب چه سازمان و چه فضایی است. آیا سیستم مدیریت ورود و خروج تهیه شده می‌تواند نیازهای مدیریتی شما را رفع کند؟ در این راستا برخی از مهم‌ترین نکات خرید و نصب سیستم کنترل تردد عبارت است از:

  • تعداد کارمندان و پرسنل

اینکه تعداد پرسنل شما چقدر است و لازم است چند نفر در هنگام ورود به سازمان شما احراز هویت شوند. بر نوع مدل دستگاه کنترل ترددی که می‌خواهید خریداری کنید؛ بسیار تاثیرگذار است.

  • وسعت فضای موجود در ورودی

در هنگام خرید دستگاه کنترل تردد حتما باید توجه داشته باشید که سیستم انتخابی شما به چه مقدار فضا برای نصب نیاز دارد. آیا فضای شما می‌تواند یک دستگاه کنترل تردد بزرگ را در خود جای دهد؟ مسلما یک گیت اکسس کنترل تمام قد برای یک فضای کوچک مناسب نبوده و کارایی قابل قبولی نخواهد داشت. بر این اساس پیشنهاد می‌کنیم که حتما از یک مشاور متخصص در این زمینه مشورت بگیرید.

  • تعداد ورودی‌ها و نقاط مد نظر، جهت تجهیز شدن به سیستم کنترل تردد

تعداد نقاطی که می‌خواهید در آنها از سیستم کنترل تردد استفاده کنید؛ در تعیین نوع مدلی که انتخاب می‌کنید، بسیار موثر است. چند ورودی به کنترل تردد نیاز دارند؟ به جز ورودی‌ها چه نقاطی لازم به کنترل دسترسی هستند؟ در برخی از سازمان‌ها اتاق‌ها و محل‌های امنیتی خاصی وجود دارد؛ که لازم است ورود و خروج به این محل‌ها بیشتر از سایر نقاط تحت نظر قرار گیرد. باید توجه داشته باشید که چند نقطه حساس و امنیتی ویژه در مجموعه شما وجود دارد که میخواهید در آن‌ها نیز از سسیستم کنترل تردد استفاده نمایید.

  • تعیین روش تشخیص هویت دستگاه

روش‌های زیادی جهت احراز هویت در سیستم‌های کنترل تردد وجود دارد. اما چه روشی مناسب شماست؟ شما چه روشی را برای تشخیص هویت دستگاه اکسس کنترل مجموعه خود انتخاب کرده‌اید؟ در سازمان‌های با حساسیت بالا و امنیتی معمولا از انواع سیستم‌های کنترل تردد بیومتریک استفاده می‌شود.  اگر نیاز دارید که تردد وسایل نقلیه را تحت نظر بگیرید؛ استفاده از سیستم ثبت تردد پلاک خوان خودکار انتخاب مناسبی خواهد بود. در هر حال پیش از هر چیز لازم است تعیین کنید که سازمان شما در چه رده امنیتی قرار دارد.

  • مشخص کردن میزان امنیتی بودن سازمان

مسلما در یک سازمان امنیتی مثل آژانس هسته‌ای استفاده از سیستم کنترل تردد کارتی به تنهایی عاقلانه نیست. هر چه مجموعه شما به لحاظ امنیتی مهم‌تر باشد؛ لازم است از سیستم کنترل تردد پیچیده‌تری استفاده کنید. به عنوان مثال سیستم کنترل تردد بر اساس سیگنال مغز و قلب یکی از پیشرفته‌ترین سیستم‌های گذر کنترل است که به سادگی قابل دور زدن و هک نیست.

  • دقت به نوع مجموعه یا سازمان

سیستم کنترل تردد یک سازمان اداری با دستگاه ثبت تردد کارخانه متفاوت است. برای انتخاب بهتر و مناسب یک سیستم کنترل تردد کارآمد باید به نوع سازمان خود توجه کنید. ممکن است یک سیستم کنترل ورود و خروج خاص برای یک شرکت استارتاپی مناسب و کارا باشد اما استفاده از همان دستگاه در یک مدرسه مفید واقع نشود. بنابراین لازم است در زمان خرید دستگاه گذر کنترل نوع سازمان خود را نیز مد نظر قرار دهید.

  • تعیین اولویت‌های سازمانی

اولویت سازمان شما برای ثبت اطلاعات ترددهای انجام شده در مجموعه‌تان چیست؟ آیا دستگاه کنترل تردد مورد انتخاب شما باید دقت بالایی داشته باشد؟ ممکن است سرعت ثبت اطلاعات ورود و خروج برای شما از اهمیت ویژه‌تری برخوردار باشد یا حفظ اسرار سازمانی و جلوگیری از هک دستگاه کنترل تردد مهم‌ترین پارامتر برای انتخاب یک دستگاه کنترل دسترسی مناسب است. شاید هم قیمت دستگاه مدیریت تردد برای شما اولویت است. بنابراین به دنبال خرید سیستم کنترل تردد ارزان هستید.

سیستم کنترل تردد ارزان

سیستم ثبت تردد ارزان کدام است؟ چطور یک دستگاه گذر کنترل ارزان قیمت بخریم؟ آیا خرید دستگاه کنترل تردد دست دوم اقتصادی است؟ سیستم‌های Access Control انواع مختلفی دارند. بنابراین شما برای انتخاب دستگاه کنترل تردد مناسب سازمان خود، گزینه‌های متفاوتی خواهید داشت. آنچه اهمیت دارد این است که در واقع سیستم کنترل تردد ارزان دستگاهی است برای سازمان شما مناسب باشد. اگر برای یک سازمان اداری ساده از دستگاه حضور و غیاب تشخیص عنبیه استفاده کنید؛ مطمئنا به صرفه و اقتصادی نخواهد بود. لذا توصیه می‌کنیم که حتما پیش از خرید و ثبت سفارش دستگاه کنترل تردد با متخصصان صنعت اتوماسیون اداری مشورت کنید.

سفارش دستگاه کنترل تردد

بسیاری از مدیران سازمانی جهت مدیریت تردد پرسنل و وسایل نقلیه مجموعه خود قصد سفارش دستگاه کنترل تردد را دارند. اما به دلیل وجود انواع مدل و برند مختلف برای ثبت سفارش آنلاین سیستم اکسس کنترل سازمان‌شان دچار سردرگمی ‌شده‌اند. اما این مشکل به راحتی قابل حل است. کارشناسان افق فراویژن با صبوری پاسخگوی سوالات شما بوده و همه ابهامات ذهنی‌تان را رفع می‌کنند؛ تا بتوانید بهترین دستگاه کنترل تردد را خریداری نمایید.

خرید سیستم اکسس کنترل

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های شرکت‌ها و مجموعه‌های بزرگ و کوچک خرید دستگاه کنترل تردد است. سیستم‌های Access Control قادرند مدیر سازمان را در جهت ساماندهی تردد پرسنل یاری کنند. خرید اینترنتی دستگاه ثبت تردد راه حل مناسبی برای یک خرید بی دردسر است. شما می‌توانید با استفاده از امکانات جامع افق فراویژن در زمینه مدیریت تردد و حضور و غیاب پرسنل بهترین دستگاه ثبت تردد و نرم افزار کنترل تردد را برای مجموعه خود انتخاب کرده و به صورت آنلاین سفارش دهید.

فروش دستگاه مدیریت تردد

بهترین مرکز فروش سیستم کنترل تردد کدام است؟ گروه تجاری افق فراویژن با تجربه چندین ساله در زمینه خدمات اتوماسیون اداری، مدیریت تردد و کنترل ورود و خروج انتخاب مناسبی برای یک خرید مطمئن است. با خرید دستگاه کنترل تردد و دانلود اکسل ورود و خروج پرسنل 1401 رایگان، از افق فراویژن از خدمات پشتیبانی کامل و گارانتی معتبر دستگاه مدیریت تردد استفاده کنید

مشاهده بیشتر
5/5 - (1 امتیاز)