افق فراویژن؛ ارائه دهنده انواع سیستم‌های حضور و غیاب،  کنترل تردد و گیت‌های کنترل تردد  برای حضور و غیاب  و  حضور  و غیاب آنلاین

تفاوت منابع انسانی و نیروی انسانی و سرمایه ی انسانی چیست؟

تفاوت منابع انسانی، سرمایه انسانی و نیروی انسانی

تفاوت منابع انسانی و نیروی انسانی چیست؟ فرق منابع انسانی و نیروی انسانی در چیست؟ اگر که یک جامعه و یا حتی یک سازمان بخواهد که در دنیای امروزی جزو بهترین ها باشد و نسبت به سازمان های دیگر پیشتاز باشد و به صورت عالی فعالیت کند باید پشتوانه های قوی ای هم داشته باشد.

منظور از این پشتوانه ها همان منابع انسانی متخصص و موفق و افراد با اخلاق و و با انگیزه می باشد.

همچنین از دغدغه های مهم این نوع از سازمان ها هم تربیت کردن و به وجود آوردن نیروهایی با نظم و قانون مدار می باشد که بتوانند به آن ها در زمینه ی پیشرفت جامعه کمک کنند.

یکی از مورد هایی که به این موضوع یعنی بیش تر کردن نظم و ترتیب در کار به ما کمک می کند خرید دستگاه حضور و غیاب و نرم افزار تحت وب حضور و غیاب می باشد.

این وسیله به ما کمک می کند تا حضور به موقع کار کن ها ی خود را زیر نظر گرفته و از وجود افراد بی نظم که قانون های سازمان را رعایت نمی کنند تشخیص بدهیم و درباره ی او تصمیم گرفته و سازمان را با افراد یک شکل از نظر انگیزه یه یکپارچگی رساند تا میزان و درصد موفقیت آن ها افزایش پیدا کند و سازمان بازدهی مشخص شده ی خود را داشته باشد.

چرا که هر چه که فرهیختگی و دانش و مهارت نیروهای تربیت شده بیشتر باشد موفقیت سازمان هم چندین و چند برابر خواهد شد. با شرکت افق فراویژن همراه باشید.

عدم درک درست از منابع انسانی و نیروی انسانی

یکی از مواردی که عموما کسب و کارها به اشتباه آن را در نظر می‌گیرند، تفاوت منابع انسانی و نیروی انسانی است. عدم درک درست از این دو مفهوم می‌تواند چالش‌های مختلفی برای کسب و کارها به وجود آورد. در ادامه قصد داریم بیشتر در رابطه با این 3 مفهوم اطلاعاتی را بیان کنیم. 

فرق بین نیروی انسانی و منابع انسانی چیست؟

 

تفاوت منابع انسانی و سرمایه انسانی در چیست؟ 

سرمایه انسانی همان منابع انسانی نیست!

نکات مهم در خصوص منابع انسانی در یک سازمان

حال که با تفاوت منابع انسانی و نیروی انسانی آشنا شدید قصد داریم نکات بیشتری در خصوص منابع انسانی یک سازمان بیان کنیم. 

1 – اول از همه نکته ای که باید آن را در نظر داشت این است که کارکنان بخشی از آن عاملان تولید محسوب می شوند و هم چنین به ان ها نیروی کار هم گفته می شود.

2 – پس از این که کارکنان به عنوان نیروی کار شناخته شدند به عنوان نیرو های انسانی معرفی می شوند.

3 – در دوره های جدید و اخیر یعنی حدودا در این زمان ها کارکنانی به عنوان بهترین کارکنان شناخته شده اند که در تولید و سرمایه بیشترین نقش را داشته و بهترین عملکرد را داشته اند.

4 – در حال حاضر هم افراد و کار کنانی که استعداد های مختلف خود را شکوفا کرده اند و در واقع با کشف استعداد های خود به توسعه ی پایدار کمک زیادی می کنند.

5 – بزرگترین و ارزشمندترین نوع سرمایه برای هر اقتصاد و کشوری داشتن یک سرمایه انسانی عالی می باشد. چرا که می توانند با استفاده از استعداد عالی خود و ایجاد کردن فکر ها و ایده های جدید در اقتصاد کشور بسیار تاثیر گذار باشد.

6 – یکی از مهم ترین محور های توسعه انسان است که همانطور که گفته شد وجود آن در یک سازمان و در کشور می تواند کمک زیادی به موفقیت ما بکند.

7 – سرمایه های انسانی را هرچه قدر که از ان ها استفاده کنیم قرار نیست که تمام شود و یا از بین برود بلکه باعث ایجاد شدن فکر ها و ایده های جدید تری هم خواهد شد و جزو آن دسته از سرمایه هایی محسوب می شود که افزاینده می باشد نا کاهنده .

8 – نیروهای انسانی حتی آنقدر مهم می باشد که آن را یک معیاری برای سنجیدن میزان موفقیت های یک کشور می دانند و تجهیزات و … جزوه در جه های دوم این معیار های سنجیدنی محسوب می شوند.

حتی این موضوع ان قدر مهم است که معیار های مهم و دغدغه های مهم سازمان ها می باشد.

منابع انسانی در سازمان

منابع سازمانی در واقع همان شخصی است که این منابع انسانی را هدایت می کند و در ان ها کار میخواهد آن هم به صورت درست و طوری که بتواند به پیشرفت یک سازمان کمک کند.

بنابراین از نکته هایی که در ارتباط با این مورد ها می تواند بسیار به ما کمک کند این است که در یک سازمان به نکات مهمی توجه شود.

در زیر به این نکات اشاره کرده ایم:

1 – عملکرد بالا

این مورد آن قدر مهم است که می تواند شما از فرش به عرش برساند. داشتن انگیزه و توانایی از لازمه های این مورد می باشد.

2 – داشتن توانایی نسبتا بالا

توانایی همان استعداد است که با آموزش دیدن و تلاش کردن برای به دست آوردن تجربه به دست می آید.

پیشنهاد می‌کنیم مقاله بهترین روش حضور و غیاب را بخوانید.

3 – داشتن انگیزه

انگیزه و داشتن انگیزه با پاداش های درونی و یا پاداش های بیرونی تامین می شود. این مورد در بالا بردن انگیزه برای کار کردن نیز بسیار تاثیر گذار و مهم می باشد. و باعث بالا رفتن انگیزه ی نیروی انسانی و در نهایت سرمایه ی انسانی نیز خواهد شد.

به طور کلی نیرو های انسانی را در 4 دسته تقسیم بندی می کنند:

• گروه اول شامل آن افرادی می شود که توانایی یک کار را دارند اما نمی خواهند که با مهیا کردن شرایط می توانند به نیروهای حرفه ای تبدیل شوند.

• گروه دوم شامل آن افرادی هستند که توانایی یک کار را دارند اما نمی توانند. این افراد را باید در موقعیت هایی قرار دهید که بتوانند به خوبی از توانایی هایشان استفاده کنند.

• گروه سوم شامل ان دسته از افرادی می باشند که نه توانایی این کار را دارند و نمی خواهند که آن را انجام بدهند. کار کردن با این افراد تلف کردن زمان را به همراه خواهد داشت.

• و در نهایت گروه چهارم شامل آن دسته از افراد است که هم می خواهند یک کار را انجام بدهند و هم می توانند و توانایی انجام دادن آن را دارند. برای این افراد باید آموزش های لازم را تهیه نمایید.

• همان طور که قبل تر هم گفتیم مهمترین مورد و دارایی ای که یک سازمان دارد منابع انسانی آن است و این که اگر مدیریت آنها به صورت صحیح و مناسب انجام نشود آن نیرو های خوب انسانی از دست خواهند رفت و یا این که درست به کار گرفته نمی شوند و ارزش ها و پیش رفت هایی که می توانند داشته باشند را دیگر نخواهند داشت.

حال اگر این منابع انسانی به درستی عمل کنند و همه هدف های شان با یکدیگر یکی باشد آن زمان است که سرمایه ی انسانی تعریف می شود. بهترین و عالی‌ترین دستگاه‌های حضور و غیاب را از صفحه خرید سیستم حضور و غیاب مشاهده کنید.

آموزش ساخت لیست حضور و غیاب را بخوانید.

به این نوشته امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب
آخرین بلاگ های فراویژن