افق فراویژن؛ ارائه دهنده انواع سیستم‌های حضور و غیاب،  کنترل تردد و گیت‌های کنترل تردد  برای حضور و غیاب  و  حضور  و غیاب آنلاین

بهترین روش حضور و غیاب

با بهترین روش حضور و غیاب آشنا شوید. روش‌های متنوعی برای حضور و غیاب وجود دارد از حضور و غیاب به صورت سیستمی گرفته تا حضور و غیاب به صورت دستی، این که چه مدل حضور و غیاب لازم است به موارد مختلفی وابسته است، با تمامی روش‌های سنتی و جدید حضور و غیاب آشنا شوید.
بهترین روش حضور و غیابی که باید بشناسید.

بهترین روش حضور و غیاب نیروی انسانی چیست؟ روش‌ها و مدل‌های مختلفی برای حضور و غیاب در سازمان‌ها و مدارس و دیگر جاها وجود دارد ولی در عصر تکنولوژی کدام روش حضور و غیاب می‌تواند کارساز باشد؟ بهترین روش حضور و غیاب کدام است؟

با روی کار آمدن دستگاه‌های حضور و غیاب و وجود انواع دستگاه حضور و غیاب شاید در حال حاضر پاسخ دادن به این دغدغه زیاد سخت نباشد، اما بیاید با هم در رابطه با بهترین روش حضور و غیاب که ممکن است اجرا شود اطلاعاتی را بیان کنیم.  

روش‌های مختلف و گوناگونی وجود دارد مانند استفاده از دستگاه حضور و غیاب، ثبت در دفتر حضور و غیاب به صورت قدیمی، استفاده از نرم افزارهای حضور و غیاب بدون دستگاه حضور و غیاب؛ شما به عنوان مدیر یک مجموعه برای مدیریت کردن منابع انسانی سازمان خود کدام روش را انتخاب می‌کنید؟

انواع روش‌های حضور و غیاب کدام است؟

روش‌های حضور و غیاب در حال حاضر بسیار زیاد و متنوع است، وابسته به نیاز سازمان خود می‌توانید یکی از روش‌های حضور و غیاب را انتخاب و به وسیله یکی از این روش‌ها اقدام به مدیریت و نرم افزار محاسبه حقوق و دستمزد کارمندان خود کنید.

سیستم‌های حضور و غیاب مختلفی مانند دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره، سیستم ثبت تردد اثرانگشتی، دستگاه حضور و غیاب چشمی و همچنین دستگاه حضور و غیاب لمسی را نام برد.

استفاده از روش ثبت دستی حضور و غیاب

یکی از روش‌های قدیمی که البته زیاد هم دقیق و منظم نیست، استفاده از ثبت دستی حضور و خروج کارمندان است. در این روش ثبت حضور و غیاب، یک نیرو که عموما منشی شرکت است اقدام به ثبت دقیق تاریخ  و ساعت ورود خروج کارمندان می‌کند.

به دلیل آن که در این روش نیاز به صرف زمان زیاد برای ثبت و همچنین محاسبه وجود دارد، استفاده از این روش در حال حاضر منقضی شده است و روش جدیدتری به مانند ثبت لیست حضور و غیاب در اکسل جای این مورد را گرفته است.

استفاده از اکسل برای ورود و محاسبه حضور و غیاب و همچنین حقوق کارمندان کمی بهتر از روش دستی و کاغذی است، اما همچنان خطر اشتباه و نیاز به نیروی انسانی برای این کار بالا و زیاد است.

استفاده از نرم افزار

یکی دیگر از روش‌های حضور و غیاب که امروز کاربرد فراوانی پیدا کرده است، استفاده از نرم افزار حضور و غیاب بدون دستگاه است. در این روش تمامی کارمندان با نصب نرم افزار حضور و غیاب روی گوشی خود بدون نیاز به دستگاه حضور و غیاب می‌توانند از قابلیت ثبت تاریخ و ساعت حضور و غیاب خود درون نرم افزار استفاده کنند.

نکته مهم در رابطه با این نرم افزارها آن است که ثبت کردن تاریخ و ساعت ورود خروج توسط خود کارمندان انجام می‌شود و این امکان وجود دارد که در این روش، دور زدن سیستم حضور و غیاب توسط کارمندان اتفاق بیفتد.

برند دستگاه‌های حضور و غیاب و همچنین سابقه شرکت تولید کننده نرم افزار ورود و خروج موارد مهمی است که باید در زمان انتخاب نرم افزار حضور و غیاب به آن توجه داشته باشید.

نرم افزارهای حضور و غیاب می‌‌توانند مدل‌های مختلفی از قبیل اپلیکیشن موبایلی حضور و غیاب، اپلیکیشن حضور و غیاب اندروید و اپلیکیشن حضور و غیاب ای او اس داشته باشند.

استفاده از دستگاه‌های بروز و جدید

یکی دیگر از روش‌های حضور و غیاب که می‌توان گفت که یک روش مناسب و حرفه‌ای است و امنیت به شدت بالایی نیز دارد، استفاده از دستگاه حضور و غیاب است. در این روش با خریداری یک دستگاه حضور و غیاب { حتما مقاله انتخاب دستگاه حضور و غیاب را مطالعه کنید.} و یک اپلیکیشن حضور و غیاب تحت وب یا هر نوع نرم افزار دیگری به راحتی می‌توانید حضور و غیاب کارمندان خود را انجام دهید.

توجه به نوع دستگاه حضور و غیاب، از قبیل سیستم ساعت زنی از طریق رمز، دستگاه حضور و غیاب کارتی، دستگاه حضور و غیاب بایومتریک و دیگر انواع لازم و ضروری است.

به نوعی می‌توان گفت که شما باید وابسته به شرکت خود و همچنین کارایی که شرکت شما نیاز دارد اقدام به انتخاب دستگاه حضور و غیاب کنید.

به این نوشته امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب
آخرین بلاگ های فراویژن