افق فراویژن؛ ارائه دهنده انواع سیستم‌های حضور و غیاب،  کنترل تردد و گیت‌های کنترل تردد  برای حضور و غیاب  و  حضور  و غیاب آنلاین

نرم افزار حقوق و دستمزد (Payroll software) نرم افزاری است که طبق قوانین و اطلاعاتی که شما در این سامانه تعریف می‌کنید، اقدام به محاسبه حقوق و دستمزد پرسنل یک سازمان یا شرکت می‌کند. چگونه در پایان هر ماه، اقدام به محاسبه حقوق و دستمزد پرسنل خود کنیم؟! محاسبه حقوق و دستمزد و میزان دریافتی هر یک از پرسنل در پایان ماه را می‌توان یکی از چالش‌های مدیریتی دانست. مدیران بخش مالی و حسابداری هر سازمانی ابتدا باید با بررسی اطلاعات ثبت شده در انواع اتوماسیون حضور و غیاب، از میزان دقیق ساعت کاری انجام شده توسط هر یک از پرسنل مطلع شوند.

سپس با توجه به تعداد ساعات کار شده، مرخصی‌ها، اضافه‌کاری‌ها، ماموریت‌ها و… حقوق هر یک از کارکنان را محاسبه کرده و پرداخت کنند. انجام تمامی این اقدامات زمان و انرژی زیادی می‌طلبد. هرچه تعداد پرسنل یک سازمان بیشتر باشد، فرایند محاسبه حقوق و دستمزد آن‌ها طبق روش‌های سنتی زمان بیشتری را تلف می‌کند و این ممکن است مانع از پرداخت به موقع حقوق از سوی شرکت شده که در نهایت نارضایتی پرسنل را به دنبال دارد.

از طرفی در محاسبه دستی حقوق و دستمزد امکان بروز خطاهای محاسباتی نیز بسیار زیاد است؛ تنها کمی بی‌دقتی در محاسبات کافیست تا کل سیستم حسابداری با مشکل مواجه شود. از همین‌رو به شرکت‌ها به ویژه سازمان‌هایی که تعداد بیشتری پرسنل دارند، توصیه می‌شود از نرم افزار محاسبه حقوق و دستمزد استفاده کنند. به هنگام خرید دستگاه حضور و غیاب بهتر است دستگاهی خریداری کنید که امکان اتصال آن به سامانه محاسبه حقوق و دستمزد وجود داشته باشد.

ویژگی‌های نرم افزار محاسبه حقوق و دستمزد کارگران

بهترین نرم افزار حقوق و دستمزد باید از چه ویژگی‌هایی برخوردار باشد؟ سامانه‌های مختلفی با عنوان برنامه نرم افزار محاسبه حقوق و دستمزد رایگان یا نرم افزار محاسبه حقوق و دستمزد آنلاین وجود دارد؛ اما شما باید ویژگی‌های بهترین برنامه حقوق و دستمزد را بدانید تا بتوانید انتخاب درستی داشته باشید. از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که یک برنامه حقوق و دستمزد باید داشته باشد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

نرم افزاری برای محاسبه حقوق انتخاب کنید که بتوانید آن را به سامانه حضور و غیاب متصل کنید. با اتصال نرم افزار حضور و غیاب به نرم افزار حقوق، به صورت خودکار اطلاعات مرتبط با ورود و خروج پرسنل که در نرم افزار آن درج شده است، بر روی محاسبه حقوق پرسنل اعمال می‌شود.

برخی از برنامه‌های حقوق و دستمزد این امکان را ندارند که اطلاعات هر تعداد پرسنل که می‌خواهید را در آن وارد کنید. بنابراین پیش از خرید نرم افزار از این مورد اطمینان یابید.

اگر چندین شعبه دارید و می‌خواهید اطلاعات پرسنل تمامی شعب در یک نرم افزار تعریف شود تا بتوانید حقوق و دستمزد همه آن‌ها را به صورت همزمان محاسبه کنید، قبل از خرید راجع‌به وجود این ویژگی در نرم افزار مورد نظر پرس و جو کنید.

بهترین نرم افزار حقوق و دستمزد حتی امکان تعریف وام یا مساعده را نیز در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. بطور کلی هر مسئله‌ای که به امور مالی پرسنل شرکت مرتبط باشد، می‌تواند از طریق این نرم افزار تعریف و پیگیری شود.

کاربرد نرم افزار محاسبه حقوق و دستمزد آنلاین

شاید در یک شرکت کوچک که تعداد کمی پرسنل دارد، محاسبه حقوق و دستمزد کار دشواری نباشد اما هرچه شرکت بزرگ‌تر و پرجمعیت‌تر باشد، محاسبه پرداختی‌ها نیز به نسبت پیچیده‌تر می‌شود. در سازمان‌های دولتی یا خصوصی بزرگ، پارامترهای مختلفی وجود دارند که بر میزان دریافتی هر یک از پرسنل تاثیر می‌گذارند. برای مثال مواردی چون بیمه، مالیات یا اضافه‌کاری‌ها جزو مواردی هستند که می‌توانند میزان حقوق دریافتی کارکنان را کم یا زیاد کنند.

اگر مدیر یک سازمان باشید و بخواهید بدون درصدی از خطا دستمزد و حقوق پرسنل خود را محاسبه کنید، بهترین راه این است که یک اقدام به خرید نرم افزار حقوق و دستمزد کنید. برخی از افراد تنها به این دلیل که درک درستی از کاربرد سامانه محاسبه حقوق ندارند، تصور می‌کنند با وجود حسابدار در شرکت خود، دیگر نیازی به این نرم افزار ندارند درحالی‌که نه برنامه محاسبه حقوق جای حسابدار را می‌گیرد و نه حسابدار می‌تواند شما را از تمامی مزیت‌های این سامانه بهره‌مند کند. نرم افزار حضور و غیاب، دستگاه ساعت زنی و حسابدار هر یک وظایف مشخص و تعریف شده‌ای دارند.

مزایای نرم افزار حضور و غیاب افق فراویژن

در صورت استفاده از سامانه حقوق و دستمزد شرکت اتوماسیون اداری افق فراویژن، از چه مزیت‌هایی بهره‌مند می‌شویم؟ کاربری آسان این نرم افزار را می‌توان بزرگ‌ترین مزیت آن دانست. حتما نیازی نیست یک متخصص یا حسابدار باشید تا بتوانید با این نرم افزار کار کنید. محیط این برنامه کاربردی و ساده طراحی شده است تا به راحتی بتوانید با بخش‌های مختلف آن کار کنید.

از دیگر مزایای این نرم افزار باید به امنیت بالای آن اشاره کرد. اطلاعات مربوط به حقوق و دستمزد پرسنل یک سازمان، جزو اطلاعاتی است ک باید محرمانه نگهداری شود. ما تضمین می‌دهیم که در صورت استفاده از سامانه حقوق و دستمزد فراویژن، هیچ موردی اطلاعات شما را تهدید نخواهد کرد. پشتیبانی 24 ساعته از دیگر ویژگی‌ها و مزایای استفاده از این نرم افزار است. در صورتی که در کار با این برنامه با هر مشکلی مواجه شدید، با بخش پشتیبانی تماس گرفته تا شما را راهنمایی کنند.

استفاده از نرم افزارهای محاسبه حقوق و دستمزد برای شرکت‌ها و سازمان‌های مختلفی کاربرد دارد. برای مثال نرم افزار باشگاهی که صاحبین باشگاه‌های ورزشی از آن‌ها استفاده می‌کنند علاوه بر ثبت ورود و خروج پرسنل و دیگر افراد، می‌توانند امکاناتی چون محاسبه حقوق و دستمزد پرسنل و مربیان ورزشی نیز داشته باشند.

به این نوشته امتیاز دهید
شرکت افق فرا ویژن