افق فراویژن؛ ارائه دهنده انواع سیستم‌های حضور و غیاب،  کنترل تردد و گیت‌های کنترل تردد  برای حضور و غیاب  و  حضور  و غیاب آنلاین

نحوه کار دستگاه حضور و غیاب (How the attendance device works) به چه صور ت است؟ انواع متفاوتی از دستگاه حضور و غیاب وجود دار د که عملکرد هر یک از  آن‌ها متفاوت است. در سال 1894 دستگاه حضور و غیابی ساخته شد که شبیه دستگاه‌های حضور و غیاب کارتی امروزی بود؛ با این تفاوت که هر فرد در هنگام ورود و خروج با قرار دادن کارتی در داخل دستگاه و فشار دادن یک اهرم، ساعت ورود و خروجش را ثبت می‌کرد.همچنین خرید دستگاه‌های حضور و غیاب از نظر اقتصادی نیز به صرفه هستند چرا که این دستگاه‌ها به صورت خودکار وظیفه خود را به خوبی انجام می‌دهند و نیازی به اپراتور ندارند. با نحوه کارکرد دستگاه کنترل تردد پرسنل به خوبی آشنا شوید.

نحوه کار دستگاه تشخیص اثر انگشت | نحوه کار دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره | نحوه کار دستگاه حضور و غیاب کارتی| نحوه کار دستگاه حضور و غیاب رمزی | نحوه کار دستگاه حضور و غیاب پانچی

نحوه کار سیستم‌های حضور و غیاب خودکار چگونه است؟

امروزه دستگاه‌های حضور و غیاب به صورت خودکار ساعات کاری کارمندان را ثبت می‌کنند. همچنین شما می‌توانید از اطلاعات ثبت شده در حافظه دستگاه برای محاسبه حقوق کارکنانتان نیز استفاده کنید؛

زیرا این اطلاعات قابلیت انتقال به نرم‌افزارهای حسابداری را نیز دارند. بهتر است بدانید که شیوه کار دستگاه حضور و غیاب به این صورت است که کارمندان خودشان باید ساعت ورود و خروجشان را در دستگاه ثبت کنند و این کار توسط رمز عبور و کارت منحصر به فرد هر کدام از کارمندان و یا به کمک ویژگی‌های بیومتریک انسان مانند اثر انگشت و تشخیص چهره امکان‌پذیر است. توجه داشته باشید نحوه کارکرد سامانه حضور غیاب نیز می‌توانید در کارکرد اصلی دستگاه تاثیرگذار باشد.

عملکرد دستگاه‌های حضور و غیاب

دستگاه‌های حضور و غیاب بسیار متنوع هستند و مدل‌های متفاوتی از آن ها وجود دارد که هر شرکت یا سازمان با توجه به نیاز های خود، می‌توانند از این دستگاه ها تهیه کنند.

مدل‌های بیومتریک این دستگاه‌ها مثل اثر انگشتی یا دستگاه تشخیص چهره و یا مدل‌های دیگر مثل سیستم های حضور و غیاب هوشمند کارتی از انواع دستگاه‌ های حضور و غیاب هستند. انتخاب دستگاه حضور و غیاب را می‌توان یکی از سخت‌ترین کارها در نظر گرفت. پیشنهاد می‌کنیم شیوه انتخاب دستگاه حضور و غیاب را مطالعه کنید.

نکته قابل توجه در دستگاه های حضور و غیاب بیومتریک در این است که راه تشخیص هر فرد در این دستگاه منحصر به فرد است و از فاکتور هایی استفاده می‌کند. میزان خطا را به حداقل می­رساند و ویژگی هایی که در هر فرد متفاوت است را شناسایی می‌کند؛ مثل اثر انگشت و مشخصات چهره.

به همین دلیل این دستگاه‌ ها بسیار قابل اعتماد‌تر از دستگاه‌ های دیگر هستند. دستگاه‌ ثبت تردد بیومتریک امنیت را دو چندان می‌کنند.البته استفاده از این دستگاه‌ها فقط برای زمان رفت و آمد و حضور و غیاب نیست، به دلیل اینکه این دستگاه ‌ها از سنسور های بیومتریک برای تشخیص افراد استفاده می‌کنند و هویت آن ها را با بانک اطلاعاتی خود شناسایی می­کنند، می‌­توانید دسترسی به برخی اتاق ‌ها را برای افراد محدود کنید.

یعنی فقط افراد خاصی حق ورود به یکسری اتاق ‌ها را دارند. سنسور های تشخیص در این دستگاه‌ ها بسیار پیشرفته است و حتی چربی، آرایش، عرق و … تاثیری در تشخیص آن ها ندارد.دستگاه‌های حضور و غیاب بیومتریک، در واقع از عکسبرداری چند طیفی و سنسور‌های مختلف برای اسکن انگشت یا صورت استفاده می­کنند.

امواج نوری این سنسور‌ها طیف‌های مختلفی دارد تا کیفیت و دقت تصویربرداری و گرفتن اطلاعات، بسیار بالا برود. برای این منظور از بهترین سنسور‌ها برای تشخیص استفاده شده است.

این سنسور‌ها قادر هستند تا از چند جهت سوژه را اسکن کنند و به همین دلیل خطای آن‌ها نزدیک به صفر است. در حقیقت دو حسگر اصلی وظیفه اسکن و دریافت اطلاعات اثر انگشت را دارد:

یک تولید کننده نور و یک سیستم عکسبرداری از سطح انگشت.

حسگر نور، با تاباندن نور به عمق پوست، باعث می­شود تا دستگاه عمق اثر انگشت را شناسایی کند. به همین دلیل است که از عکس دو بعدی اثر انگشت نمی‌توان برای تقلب کردن استفاده کرد.

اثر انگشت ذخیره شده در سیستم قابل ویرایش یا حذف کردن و در کل قابل دستکاری نیست. این بخاطر حفظ امنیت در این دستگاه‌ها است.

عملکرد شناسایی سیستم‌های حضور و غیاب

روش‌های شناسایی شامل: کارتی بدون تماس، تشخیص چهره، اثر انگشت و وارد کردن رمز می­شود، که معمولاً همه دستگاه ها، ورود رمز را دارند، چرا که از آن به عنوان تاییدیه ثانویه هویت اشخاص نیز استفاده می‌شود.به این صورت که با تنظیم دستگاه، بعد از تشخیص چهره افراد، برای اطمینان رمز را نیز باید وارد کرد.

دستگاه‌های حضور و غیاب شامل ویژگی هایی چون: باتری داخلی، اتصال به اینترنت از طریق وای فای یا GPRS و درگاه USB هستند.

در این دستگاه ها، میزان حافظه داخلی، تعداد تعریف اثر انگشت، چهره و کارت و همچنین تعداد ذخیره سازی آن ها نیز از عوامل موثر در انتخاب شما می­باشد.عملکرد شناسایی اثر انگشت در بین همه مدل‌ های بالارده موجود در بازار یکسان است و معمولاً در کمتر از نیم ثانیه قابلیت شناسایی افراد را دارد.

نحوه کار دستگاه حضور و غیاب تا حدی به سنسور های شناسایی آن مربوط است. سنسور شناسایی این دستگاه ‌ها نیز ضد تقلب هستند و در این مورد جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد. در حالت کلی ظرفیت معرفی چهره در این دستگاه‌ها بین ۴۰۰ تا ۳۰۰۰ عدد است.

ظرفیت معرفی اثر انگشت نیز بین ۲۰۰۰ تا ۱۰۰ هزار عدد به صورت سفارشی قابل تغییر است. ظرفیت کارت نیز به همین صورت است.از لحاظ باتری داخلی، این دستگاه ها، به طور میانگین، در صورت قطع برق، تا ۵ ساعت توانایی روشن ماندن و بدون نقص کار کردن را دارند.

اکثر دستگاه ‌های بالارده، دارای صفحه نمایش لمسی هستند و نیازی به کلیدهای فیزیکی ندارند، اما نکته اینجاست که دستگاه‌ های بیشتر شرکت ‌ها، مدل یکسانی دارند و فقط کمپانی عرضه کننده آن ها متفاوت است.

لازم به ذکر است که انواع دستگاه کنترل تردد شرکت افق فرا ویژن، با نمونه ‌های دیگر کمپانی‌ ها متفاوت است. به طور مثال دستگاه OFV-850 یکی از بهترین مدل‌های موجود در بازار است. نحوه کار دستگاه حضور و غیاب ofv-850 تفاوت زیادی را با دیگر دستگاه ها ندارد.تنها دارای برخی ویژگی منحصر به فرد است.

این دستگاه پورت‌های ارتباطی زیادی دارد و حتی در صورت درخواست مشتری، ارتباط ابری نیز در این دستگاه فراهم شده است.تعداد ثبت رکورد های بالا، همچنین تعداد تعریف چهره، اثر انگشت و کارت نیز در این مدل بسیار بالاست و خیال مشتری را از نظر محدودیت تعداد راحت می‌کند. این مدل همچنین قابلیت نصب بر روی کلیه قفل‌های برقی و گیت‌های کنترل تردد را دارد.

این دستگاه قابلیت تعریف ۱۰ اثر انگشت با یک کد پرسنلی را دارد که یک مزیت به حساب می­ آید. یک ویژگی کارآمد در این دستگاه، قابلیت دسترسی از طریق تلفن همراه است.تمامی پرسنل می­توانند از طریق تلفن همراه خود، درخواست مرخصی و ماموریت یا تغییر شیفت بدهند و کلیه ترددهای خود را در یک ماه مشاهده کنند.

مدیر مجموعه نیز می­‌تواند از طریق تلفن همراه، کلیه تردد پرسنل را مشاهده و کنترل کند. نحوه کارکرد دستگاه حضور و غیاب را از افق فراویژن بخواهید.

نحوه کار دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی

شما هم به دنبال یاد گرفتن نحوه کار دستگاه حضور و غیاب انگشتی (How work the finger attendance device)هستید؟ در این مقاله به آموزش استفاده از دستگاه حضور و غیاب اثرانگشتی و نحوه کار با دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی می‌­پردازیم.

در عصر امروزی کمتر مجموعه معتبری پیدا می­‌شود که از دستگاه حضور و غیاب یا نرم افزار حضور و غیاب برای کسب و کار خود استفاده نکند، احتمالا شما هم به عنوان یکی از صاحبان شغل و کسب و کار، برای ثبت تردد پرسنل شرکت خود و محاسبه کارکرد و ساعات دقیق کاری آن­ها به فکر تهیه یک دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی افتاده‌­اید، پس در این مقاله به آموزش نحوه کار دستگاه حضور و غیاب انگشتی، نحوه استفاده از دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی و نحوه ثبت اثر انگشت در دستگاه حضور و غیاب خواهیم پرداخت.

مدل انگشتی دستگاه‌­های حضور و غیاب، نوعی ایمن و بسیار کاربردی در بین دستگاه­های حضور و غیاب است که با درصد خطای بسیار پایین اقدام به ثبت تردد کارکنان شرکت­ها و مجموعه­ های اداری می­‌کند. در مرحله اول کار با دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی، ابتدا باید هر یک از اعضای مجموعه اثر انگشت خود را در دستگاه تردد ثبت کنند تا اثر انگشت آن­ها به عنوان یکی از پرسنل شرکت یا سازمان برای دستگاه حضور و غیاب انگشتی تعریف شود. سنسور اثر انگشتی حساسیت بسیار بالایی دارند. سنسورهای حساس دستگاه حضور و غیاب انگشتی، اثر انگشت هر یک از کارکنان را ثبت و به آن­ها کدهای مخصوص صفر و یکی اختصاص می­دهند و هر فرد با اثر انگشت خود، ساعت ورود و خروج خود را ثبت می­کند.

نکته‌­ی دیگری که برای نحوه کار دستگاه حضور و غیاب انگشتی باید به خاطر داشته باشید، امکان ثبت بیش از یک اثر انگشت برای هر فرد از مجموعه است تا در صورت ناخوانا بودن یکی از اثر انگشت­­ها، احراز هویت با اثر انگشت‌­های دیگر انجام شود. کیفیت اثر انگشت ثبت شده در شناسایی و تشخیص هویت هر فرد بسیار مهم است و با میزان کارکرد دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی رابطه مستقیم دارد.

نحوه ثبت اثر انگشت در دستگاه­‌های حضور و غیاب انگشتی

دستگاه‌ها حضوروغیاب اثر انگشتی یکی از پرکاربردترین انواع دستگاه حضورو غیاب است که در شرکت‌های کوچک و بزرگ مورداستفاده قرار می‌گیرد و دغدغه هر مدیری در هنگام انتخاب، نحوه کار با دستگاه حضوروغیاب اثر انگشتی است. برای اینکه بتوانید از این دستگاه استفاده کنید باید اثر انگشت کاربران خود را ریو سیستم معرفی کنید.

هر دستگاه کنترل تردد میزان مشخصی از حافظه دارد و تعداد مشخصی می‌تواند اثر انگشت را در خود ذخیره کند؛ بنابراین قبل از خرید دستگاه حضوروغیاب به این نکته توجه کنید و سپس مسیر زیر را طی کنید.

در مرحله اول به محض اینکه سنسور دستگاه حضور و غیاب شروع به چشمک زدن کرد، انگشت خود را روی آن قرار دهید.

نوک انگشت خود را دقیقا در مرکز سنسور قرار داده و کمی فشار دهید. فشار خیلی کم یا خیلی زیاد، کیفیت اثر انگشت ثبت شده را پایین می‌­آورد و احراز هویت را با مشکل رو به رو می­‌کند.

سعی کنید این کار را درست مثل زمان­هایی که می‌­خواهید روی استامپ انگشت بگذارید، انجام دهید.

 این نکته را هم به یاد داشته باشید که دقیقا مرکز انگشت باید روی سنسور دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی قرار بگیرد. نوک انگشت نباید به سمت چپ و راست یا بالا و پایین مایل باشد. هنگام اسکن اثر انگشت نباید آن را حرکت دهید و باید انگشتتان را تا چند ثانیه بر روی سنسور ثابت نگه دارید.

این را هم بدانید که سنسورهای اثر انگشت به گرد و خاک، خیس یا روغنی بودن اثر انگشت حساس­اند، پس چه هنگام ثبت اثر انگشت و چه هنگام اسکن اثر انگشت به منظور احراز هویت، از تمیز بودن اثر انگشت خود مطمئن شوید.

 پس از اینکه دستگاه حضور و غیاب را انتخاب و خرید کنید، راهنمایی هایی از طرف کارشناسان مجموعه افق فراویژن به شما ارائه می‌شود.

تقریبا می توان گفت که دستگاه های حضور و غیاب کارکردی یکسان دارند. تفاوت سیستم های ساعت زنی در سنسور های موجود در هر دستگاه است.

به این نوشته امتیاز دهید
شرکت افق فرا ویژن