افق فراویژن؛ ارائه دهنده انواع سیستم‌های حضور و غیاب،  کنترل تردد و گیت‌های کنترل تردد  برای حضور و غیاب  و  حضور  و غیاب آنلاین

دستگاه حضور و غیاب پانچی (Punch attendance machine) چه کاربردهایی دارد؟ دستگاه حضور و غیاب پانچی یکی از اولین نمونه‌های سیستم کنترل تردد پرسنل کارمندان به حساب می‌آید که با استفاده از کارت پانچ استفاده می‌کند و کارمندان برای ثبت حضور و غیاب از کارت پانج استفاده می‌کردند.

این جز ساده‌ترین انواع دستگاه ساعت ورود و خروج در بازار به شمار می‌رود. جالب اینجاست که با وجود امکانات کمتری که نسبت به سایر سیستم‌های حضور و غیاب هوشمند موجود در مارکت امروز، باز هم نمونه دستگاه پانچی حضور و غیاب برای خرید موجود است. شیوه کار در این دستگاه به صورت کاملا مکانیکی بوده و به همین علت است که این سیستم با نام سیستم کنترل ورود و خروج مکانیکی نیز در بازار دیده می‌شود. همچنین دستگاه حضور و غیاب پانچی نرم افزار مخصوصی برای خود ندارد اما با این وجود بازهم طرفدارانی برای خرید سیستم حضور و غیاب پانچی وجود دارند که این دستگاه را مناسب برای شغل خود می‌دانند.

از آنجایی که در دستگاه پانچ حضور و غیاب فناوری آنچنان پیشرفته‌ای به چشم نمیخورد، روش کار در آن بسیار راحت تر از نمونه‌های دیگر دستگاه‌های کنترل ورود و خروج پرسنل است. سیستم پانچی کنترل رفت و آمد کارکنان، تردد اشخاص را بر اساس پانچی که بر روی کارتشان ایجاد می‌کند، نشان می‌دهد و در ورژن‌های بالاتر خود از طریق مهر کردن بر روی کارت تردد هر فرد نشان می‌داد که در چه ساعتی وارد سازمان و یا از آن خارج شده است. دستگاه حضور و غیاب پانچی را می‌توان اولین نمونه طراحی شده بعد از دفترهای کاغذی حضور و غیاب به حساب آورد. امروزه این دستگاه‌ها با وجود همان امکانات تقریبی قبل، شکل تازه‌ای به خود گرفته‌اند.

در ظاهر جدید سیستم پانچی کنترل تردد پرسنل دیگر خبری از صفحات بزرگ و سنگین نیست و به جای آن صفحات سنگین که گاها به نیرو زیادی برای مهر زدن نیاز داشت، دستگاه کوچکی روی کار آمده است که قابلیت نصب بر روی دیوار را نیز دارد. در برخی از دستگاه‌های امروزی حضور و غیاب پانچی فقط کافی است پرسنل کارت تردد خود را از قسمت بالایی وارد دستگاه کرده و بعد از ثبت اطلاعات کارت را از دهانه پایینی دستگاه دریافت کنند. نحوه کار دستگاه پانچی حضور و غیاب به قدری ساده است که گاها نیازی برای آموزش استفاده از دستگاه حضور و غیاب پانچی نیست. اما این سیستم در کنار مزایا، اشکالاتی نیز دارد. با توجه به اینکه کارت‌های مخصوص دستگاه دارای یک جدول ماهانه هستند لازم است که هر ماه برای خرید کارت همه پرسنل هزینه زیادی شود.

نسل بعد از دستگاه‌های پانچی حضور و غیاب
بهترین دستگاه حضورغیاب هوش مصنوعی مدل AI-01
دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره و اثر انگشت

OFV-640B

7.2۰۰.۰۰۰ تومان

حضور و غیاب الکترونیکی با هوش مصنوعی
دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره و اثر انگشت

OFV-631

6.5۰۰.۰۰۰ تومان

دستگاه هوش مصنوعی تشخیص چهره AI-01
دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره و اثر انگشت

OFV-620

6.9۰۰.۰۰۰ تومان

ثبت ساعت ورود و خروج با هوش مصنوعی مدل AI-01
دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره و اثر انگشت

OFV-611

5.9۰۰.۰۰۰ تومان

دستگاه هوش مصنوعی تشخیص چهره مدل AI-01
دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره و اثر انگشت

OFV-850

تماس با ما

دستگاه حضور و غیاب پانچی چیست؟

از دستگاه حضور و غیاب پانچی چه می دانید؟ همانطور که گفته شد دستگاه حضور و غیاب پانچ یکی از نسخه‌های اولیه سیستم‌های مدیریت تردد پرسنل به شمار می‌رود. به صورت کلی همه سیستم‌های حضور و غیاب از جمله نمونه پانچی آنها برای کمک به مدیران به منظور نظم بخشیدن به محیط کاری روی کار آمدند. اساس دستگاه حضور و غیاب پانچی کارتها و بخش پانچ که اصطلاحا به آن اسلات می‌گویند، است. این دستگاه به دلیل تکونولوژی بسیار ساده‌ای که در ساخت خود دارد به جز ثبت ساعات ورود و خروج به شما خدمت دیگری ارائه نمی‌کند. اما با توجه به تاریخچه موجود برای سیستم پانچی به همین راحتی نمی‌توان تاثیر دستگاه حضور و غیاب پانچ را در سیر پیشرفت و تولید سیستم‌های فعلی امروز از جمله دستگاه حضور و غیاب ترکیبی نادیده گرفت.

تاریخچه دستگاه مکانیکی حضور و غیاب

سیستم حضور و غیاب مکانیکی پانچی را می‌توان اولین دستگاه حضور و غیاب ساخته شده بعد از دفترچه ‌های حضور و غیاب دانست. در گذشته مدیران با برقراری قوانین سخت سعی به ایجاد نظم و انضباط در محیط کاری می‌کردند. اما با گذشت زمان و بیشتر شدن آگاهی افراد و به طبع پرسنل هر مجموعه، اشخاص از حقوق خود آگاه شدن و کم کم فضایی برای ارتباط دوستانه‌ در محیط کاری ایجاد شد. ولی به دلیل نبود فرهنگ سازمانی و اطلاعات درست مدیریتی برخی از اشخاص از جو به  وجود آمده سو استفاده کرده و دست به اموری که موجب بی نظمی در کار می‌شد می‌زدند. یکی از این مسائل ساعات ورود و خروجشان از محیط کاری بود. به همین منظور استفاده از دفترچه‌هایی کاغذی حضور و غیاب رایج شد. اما بازهم امکان دور زدن و تقلب در این سیستم بسیار به چشم می‌خورد. همین موضوع موجب تولید و روی کار آمدن دستگاه‌های حضور و غیاب پانچی شد که تا حد زیادی نگرانی مدیران و مسئولان مشاغل را برای ایجاد نظم کم کرد. اما بهترین دستگاه حضور و غیاب پانچی کدام است؟

بهترین دستگاه حضور و غیاب مکانیکی

شکل اولیه دستگاه مکانیکی حضور و غیاب با نمونه‌های امروزه موجود در بازار بسیار متفاوت است. نسخه‌هایی که در حال حاضر به فروش می‌رسد را می‌توان بهترین دستگاه حضور و غیاب مکانیکی دانست. زیرا علاوه بر آسانی در نحوه کار و استفاده امکانات دیگری از قبیل نمایشگر رنگی نشان دهنده ساعت در آن به چشم می‌خورد. همچنین عالی‌ترین دستگاه حضور و غیاب پانچی ( سیستم مکانیکی ) روزهای هفته و تاریخ را به صورت خوانا نشان می‌دهد. جالب است بدانید که دستگاه حضوروغیاب مکانیکی امروزی نحوه کار متفاوتی با نسخه‌های قبلی خود دارد.

بخوانید: سامانه مدیریت رفت و آمد بدون دستگاه

نحوه کارکرد دستگاه حضور و غیاب پانچی

مدل‌های ابتدایی دستگاه کنترل ورود و خروج پانچی فقط دارای بدنه‌ای اصلی که بیشتر از جنس فلزی سنگین وزن بود ساخته می‌شد. به دلیل اینکه اساس کار دستگاه حضور و غیاب پانچی هک کردن ساعات ورود و خروج بر روی کارت هر کارمند بود، معمولا وزن سنگینی را برای ساخت بدنه استفاده می‌کردند. شکل این دستگاه در نمونه‌های اولیه‌ش شبیه به اتوهای پرس بوده است و نحوه استفاده از آن به این صورت بود که دستگاه باز می‌شد و کارت در بین آن قرار می‌گرفت سپس با بسته شدن ساعت حضور و یا زمان خروج از طریق مهرهایی که در زیر صفحه بالایی تعبیعه شده بود بر روی کارت هک می‌شد. اما این نحوه کار در نمونه‌های جدید این سیستم به چشم نمی‌آید.

در نسخه ‌های فعلی کارت از قسمت بالایی دستگاه وارد دستگاه می‌شود و در بخش پردازشگر که داخل دستگاه قرار گرفته است ساعات و تاریخ ورود و خروج بر روی کارت تایپ می‌شود سپس از دهانه پایینی دستگاه به کاربر تحویل داده می‌شود. با دقت به روند کار سیستم پانچی حضور و غیاب به این نتیجه می‌رسیم که این دستگاه صرفا زمان ورود و خروج کارکنان را ثلبت می‌کند و عملیاتی تحت عنوان شناسایی پرسنل را ندارد موضوعی که باعث تمایز دستگاه حضور و غیاب اسکن کف دست با سیستم پانچی شده است. با این وجود دستگاه حضور وغیاب پانچی مزایای مختلفی دارد.

مزیت دستگاه حضور و غیاب پانچی

مهم‌ترین مزیت دستگاه حضور و غیاب پانچی را می‌توان نحوه استفاده ساده آن دانست که امکان استفاده برای همه افراد با هر سطح اطلاعات و دانش را فراهم می‌کند. البته که ایجاد نظم به منظور عملکرد بهتر یکی از با اهمیت‌ترین وظایف یک سیستم حضور و غیاب اداری به حساب می‌آید. که این دستگاه تا حدی به این موضوع پاسخ داده است. در برخی از نمونه‎‌های جدید این دستگاه حافظه‌ای داخلی تعبیه شده است که این امکان را می‌دهد که اطلاعات تردد را به سیستم منتقل کنید.

بخوانید: دانلود کاتالوگ دستگاه حضور و غیاب

معایب دستگاه حضور و غیاب پانچی

با توجه به فناوری ابتدایی که در ساخت دستگاه حضور و غیاب پانچی دیده می‌شود اگر بخواهیم در دنیای امروز این سیستم را با توجه به نیاز مخاطب بسنجیم دارای معایبی نیز هست. در سیستم کنترل تردد پرسنل پانچی فقط امکان ثبت ساعات و روزها موجود است که به دلیل نحوه کار آن ممکن است برخی از کارکنان تقلب کرده و یا به جای یکدیگر ساعتی را ثبت کنند. همچنین در این سیستم پانچی حضور و غیاب امکانی برای محاسبات مالی وجود ندارد.

در سیستم پانچی حضوروغیاب لازم است زمان زیادی صرف اعمال این ساعات ثبت شده در دریافتی هر فرد شود. اما در مقابل آن دستگاه اثر انگشت ورود و خروج و دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره به دلیل بهره‌گیری از فناوری بیومتریک افراد را فقط با ویژگی‌های مختص به خودشان شناسایی می‌کنند. شاید بتوان همین دلایل را علت منسوخ شدن این دستگاه دانست.

چرا دستگاه حضور و غیاب مکانیکی منسوخ شد؟

با وجود اینکه دستگاه حضور و غیاب پانچی بازهم در نسخه‌های فعلی خودش جز ساده‌ترین و البته ارزان‌ترین دستگاه ‌های حضور و غیاب محسوب می‌شود دیگر بسیاری از مدیران تمایلی برای خرید این سیستم ندارند زیرا با توجه به پیشرفت هر روزه سیستم‌های مدیریت رفت و آمد و داشتن دقت بالا این دستگاه حرف چندانی نخواهد داشت. تصور کنید برای دستگاه حضور و غیاب مدرسه خود تصمیم به استفاده از  سیستم پانچی داشته باشید، با توجه به معایب این دستگاه چه اتفاقی خواهد افتاد؟ ممکن است بسیاری از دانش آموزان کارت خود را به دوست دیگر خود بدهد و این جا به جایی‌ها در حضوروغیاب درست اختلال ایجاد می‌کند. اما می‌توانید با تهیه یک دستگاه حضور و غیاب بیومتریک که افراد را بر اساس ویژگی‌های منحصر به فردشان شناسایی می‌کند این باگ را رفع کنید. به نظر شما با توجه به فناوری دستگاه کنترل ورود و خروج پانچی این سیستم نرم افزار خاصی دارد؟

دستگاه حضور و غیاب پانچی نیز نرم افزار دارد؟

نرم افزار حضور و غیاب دارای انواع مختلفی است که وابسته به نوع دستگاه، نرم افزار حضور غیاب می‌تواند متفاوت باشد. دستگاه حضور وغیاب پانچی حتی در نمونه های فعلی نیز امکان سینک شدن با نرم افزار حضور و غیاب را ندارد. به همین دلیل نرم افزار حضور و غیاب پانچی در هیچ برند حضور و غیاب دیده نمی‌شود. نرم افزار کنترل تردد پرسنل مزایای متعددی را برای مخاطبین خود ارائه می‌کنند. شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت نرم افزار حضور و غیاب و روند خرید آن با کارشناسان ما در افق فراویژن در تماس باشید.

خرید دستگاه پانچی حضور و غیاب

در این بین بازهم افرادی هستند که با توجه به نوع کسب و کارشان نیازی به جز ثبت ساعت‌های ورود و خروج و تاریخ ندارند؛ پس به دنبال خرید دستگاه پانچی حضور و غیاب می‌روند. با توجه به اینکه تقاضا برای خرید این محصول نسبت به محصولات تولید شده بعدی آن ازجمله دستگاه ورود و خروج با کلمه عبور کم شده است، شرکت‌های کمی سیستم حضور و غیاب پانچی را تولید می‌کنند. اما اگر باز هم در جستجو شرکتی معتبر برای خرید دستگاه حضور و غیاب پانچی هستید و می‌خواهید به صورت کلی از قیمت دستگاه حضور و غیاب مطلع شوید، پیشنهاد می‌کنیم به سایت افق فراویژن مراجعه کنید.

کدام کسب و کار نیاز به دستگاه حضور و غیاب پانچی دارد؟

کمتر کسب و کاری را در حال حاضر می‌توان یافت که در حال حاضر دستگاه پانچی حضور و غیاب استفاده کند.

بخوانید: نرم افزار حضور و غیاب مدل تحت وب

بهترین دستگاه حضور و غیاب پانچی کدام دستگاه است؟

برندهای مختلفی در سالیان گذتشته اقدام به ساخت و طراحی دستگاه حضور و غیاب پانچی می‌کردند که دیگر این دستگاه‌ها در ابعاد و اندازه بسیار کوچک‌تری طراحی و ساخته می‌شود.

به این نوشته امتیاز دهید