افق فراویژن؛ ارائه دهنده انواع سیستم‌های حضور و غیاب،  کنترل تردد و گیت‌های کنترل تردد  برای حضور و غیاب  و  حضور  و غیاب آنلاین

نحوه تشخیص دستگاه حضور و غیاب اصل از تقلبی (Detection of the main attendance device) را در 5 دقیقه یاد بگیرید. آموزش فوری تشخیص دستگاه حضور و غیاب تقلبی. ساخت اولین دستگاه حضور و غیاب به اواخر قرن 19 میلادی باز می‌گردد. در دستگاه‌های اولیه، برای ثبت ساعت ورود یا خروج، پرسنل باید نوارهای کاغذی مخصوص به خود را وارد دستگاه می‌کردند تا ساعت ورود یا خروج آن‌ها بر روی کاغذ ثبت شود.

 با توجه به پیشرفت بشر در زمینه‌های مختلف، دستگاه‌های حضور و غیاب تنوع بسیار زیادی پیدا کرده‌اند. دستگاه‌های جدید از طریق کارت‌های مخصوص، سیستم تشخیص چهره، دستگاه ثبت اثر انگشت، سیگنال‌های قلب و مغز، خطوط قرنیه چشم و… پرسنل را شناسایی کرده و ساعت تردد آن‌ها در حافظه خود ذخیره می‌کنند.

طبق قانون کار، پرسنل باید بر اساس میزان ساعتی که کار انجام می‌دهند، حقوق دریافت کنند، پس ساعت ورود و خروج آن‌ها باید به طور دقیق ثبت شود. استفاده از دستگاه‌های حضور و غیاب این کار را در کمترین زمان ممکن انجام می‌دهد، پس اولین اقدامی که مدیر یک سازمان باید انجام دهد، خرید یک دستگاه حضور و غیاب اصل و با کیفیت است‌.

در این مطلب از وب سایت افق فراویژن قصد داریم در مورد نحوه تشخیص دستگاه حضور و غیاب اصل از تقلبی صحبت نماییم.

بهترین دستگاه حضورغیاب هوش مصنوعی مدل AI-01
دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره و اثر انگشت

OFV-640B

7.2۰۰.۰۰۰ تومان

حضور و غیاب الکترونیکی با هوش مصنوعی
دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره و اثر انگشت

OFV-631

6.5۰۰.۰۰۰ تومان

دستگاه هوش مصنوعی تشخیص چهره AI-01
دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره و اثر انگشت

OFV-620

6.9۰۰.۰۰۰ تومان

ثبت ساعت ورود و خروج با هوش مصنوعی مدل AI-01
دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره و اثر انگشت

OFV-611

5.9۰۰.۰۰۰ تومان

دستگاه هوش مصنوعی تشخیص چهره مدل AI-01
دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره و اثر انگشت

OFV-850

تماس با ما

روش های شناسایی دستگاه حضور و غیاب اصل از تقلبی

از گذشته تا الان همیشه در کنار کالاهای اصل، نوع مشابه و تقلبی (فیک) آن‌ها نیز وجود دارد. افراد سودجو با تولید دستگاه‌های تقلبی و فروش آن‌ها به عنوان کالای اصلی، به سودهای کلان دست پیدا می‌کنند. سیستم‌های حضور و غیاب تقلبی یا فیک، معمولا از نظر ظاهری کاملا مشابه دستگاه‌های اصل هستند، اما کیفیت و خدمات آن‌ها بسیار ضعیف است. این دستگاه‌ها به دلیل قطعات ضعیفی که دارد معمولا کار خود را با دقت انجام نمی‌دهد و سرعت پایینی دارند.

بررسی ظاهر دستگاه حضور و غیاب

همانطور که گفتیم دستگاه ثبت کنترل تردد تقلبی از نظر ظاهری کاملا شبیه دستگاه‌های اصلی هستند. این شباهت به جدی است که اگر دو دستگاه اصل و فیک کنار یکدیگر قرار بگیرند در نگاه اول تفاوت‌ آن‌ها معلوم نمی‌شود.

در حال حاضر کلیه شرکت‌های تولید کننده دستگاه‌های الکترونیکی دارای سایت هستند و مشخصات کالاهای تولیدی خود را در آن به نمایش می‌گذارند. مراجعه به سایت شرکت سازنده دستگاه و بررسی دقیق ظاهر آن، بهترین کار برای دستگاه حضور و غیاب تقلبی است. قطعا شرکت‌های تولید کننده دستگاه‌های اصلی یک‌سری ویژگی‌ها منحصر به فرد دارند، که تولید کنندگان کالاهای تقلبی، نمی‌تواند به آن‌ها دست پیدا کند.

بررسی قیمت دستگاه حضور و غیاب

بررسی قیمت دستگاه حضور و غیاب و توجه به آن، یکی از مهم‌ترین راه‌های تشخیص کالای اصل از تقلبی است. در سایت شرکت‌های سازنده در کنار مشخصات کالا، قیمت آن نیز موجود است. پس اگر در سایت شرکت قیمت یک دستگاه 5,000,000 تومان است اما یک فروشگاه آن را با قیمت 4,000,000 تومان به فروش می‌رساند، مطمئن باشید دستگاه حضور و غیاب تقلبی است.

شاید بپرسید چرا همیشه قیمت کالاهای اصل گران‌تر از نوع تقلبی آن است؟ قیمت قطعات سازنده دستگاه‌های اصل به دلیل کیفیت و دقت بالایی که دارند، معمولا بیشتر است. همچنین دستگاه‌های فیک برخی از قطعات سخت افزاری را در خود ندارند، زیرا گاهی این قطعات به طور منحصر به فرد و در تعداد بسیار محدود توسط خود شرکت سازنده تولید می‌شود.

بررسی بسته بندی دستگاه حضور و غیاب

توجه به بسته بندی دستگاه یکی دیگر از نکات مهمی است، که هنگام خرید سیستم حضور و غیاب باید به آن توجه کرد. معمولا بر روی بسته بندی کالاهای اصلی، با استفاده از دستگاه‌های چاپگر مخصوص، تصویر کالا به صورت خاص مثلا به حالت برجسته چاپ می‌شود.

علاوه بر چاپ تصویر کالا بر روی جعبه، وجود هولوگرام نیز می‌تواند این اطمینان را به شما بدهد که کالای مورد نظر اصل است. هولوگرام، برچسب‌های مخصوصی است که تصاویر  و سریال درج شده روی آن، در نور مشخص می‌شود.

شرکت‌ها و افرادی که به صورت غیر مجاز کالاهای تقلبی را تولید می‌کنند، به دلیل کمبود امکانات و کمبود بودجه قادر به خرید هولوگرام یا دستگاه‌های چاپگر حرفه‌ای نیستند. در نتیجه جعبه‌های بسته‌بندی دستگاه حضور و غیاب تقلبی فاقد تصاویر خاص و هولوگرام است. اگر به دنبال یک طراحی بسته بندی حرفه ای هستید، می توانید شرکت گرافیکی سلام گرافیک یا اینپک را انتخاب کنید.

بررسی گارانتی کالا

یکی از روش های نحوه تشخیص دستگاه حضور و غیاب اصل از تقلبی، بررسی و اطلاع از گارانتی دستگاه حضور و غیاب است. هنگام خرید دستگاه‌های حضور و غیاب یا هر وسیله الکترونیکی دیگری، بررسی گارانتی و خدمات پس ازفروش دستگاه ضروری است. گارانتی دستگاه حضور و غیاب از اهمیت بالایی برخوردار است. اکثر شرکت‌های معتبر به منظور رفاه حال مشتریان خود، برای محصولاتی که تولید می‌کنند، گارانتی و خدمات پس از فروش در نظر می‌گیرند. اما تولیدکنندگان دستگاه‌های تقلبی به دلیل کم کردن هزینه‌ها و نداشتن امکانات لازم چنین خدماتی را ارائه نمی‌دهند. در نتیجه داشتن گارانتی و دیگر خدمات پس از فروش، نشانه اصل بودن کالا است.

 خرید از فروشگاه‌های معتبر

گاهی اوقات افراد به خیال آن که کالای اصل را با قیمت پایین‌تری بدست آورند؛ از اشخاص یا مکان‌های متفرقه کالای مورد نظر خود را خریداری می‌کنند. باید گفت که چنین فکری کاملا اشتباه بوده و خریداری دستگاه‌های حضور و غیاب از این اماکن یا اشخاص ، برابر است با خرید کالای تقلبی!

اشخاصی که به صورت متفرقه دستگاه‌های حضور و غیاب تقلبی را به فروش می‌رسانند، هیچ‌گونه تخصصی در مورد این وسایل ندارند. علاوه بر  آن دستگاه‌هایی که از این طریق خریداری می‌شوند دارای گارانتی و پشتیبانی‌های لازم هستند.

فروشگاه‌های معتبر  که دارای جواز کسب و دیگر مجوزهای لازم هستند، محصولات خود را از شرکت‌های معتبر تهیه می‌کنند، پس با مراجعه به این فروشگاه‌های می‌توان یک خرید مطمئن را انجام داد.

دستگاه حضور و غیاب اصل را از کجا باید خریداری کرد؟

دستگاه حضور و غیاب را به دو صورت حضوری و آنلاین می‌توان خریداری کرد. برای خرید حضوری، می‌توان به فروشگاه‌هایی که در سطح شهر وجود دارند و دارای مجوزهای لازم هستند مراجعه کرد. در این فروشگاه‌ها افراد متخصصی نیز حضور دارند و به خریداران مشاوره‌های لازم را می‌دهند. به علاوه پشتیبانی دستگاه را نیز به عهده می‌گیرند.

برای خرید آنلاین دستگاه حضور و غیاب اصل، می‌توان به سایت‌های فروشگاهی و آنلاین شاپ‌ها نیز مراجعه کرد. البته قبل از خرید آنلاین، باید مواردی مانند نماد اعتماد الکترونیک، نماد ساماندهی و مجوز کشوری کسب و کار مجازی سایت بررسی شود. تشخیص اصل بودن دستگاه حضور و غیاب به مواردی از این قبیل ربط دارد.

شاید این سوال پیش آید که فروشگاه‌های معتبر را از کجا باید شناسایی کرد؟

برای شناسایی راه‌های مختلفی وجود دارد، اما اولین راه، بررسی و مشاهده مجوزهای فروشگاه است. همچنین فروشگاه‌های معتبر، در شبکه‌های اجتماعی مختلف فعال هستند و نظرات مشتریان آن‌ها نیز می‌توان مشاهده کرد.

 چه دستگاه حضور و غیابی تقلبی است؟

تاکنون روش‌های شناسایی دستگاه حضور و غیاب اصل از تقلبی را بررسی کردیم. جهت اطلاع رسانی بیشتر به شما، در این بخش می‌خواهیم مشخصات دستگاه‌های حضور و غیاب تقلبی را نیز بازگو کنیم. چنانچه قصد خرید دستگاه حضور و غیاب یا هر دستگاه الکترونیکی دیگری را دارید خواندن این قسمت را از دست ندهید، زیرا معمولا مشخصات تمام دستگاه‌های الکتریکی تقلبی یکسان است.

دستگاه‌های حضور و غیابی که کیفیت نامرغوبی دارند

با نگاه کردن به بدنه، کلیدها و صفحه نمایشگر دستگاه حضور و غیاب می‌توان به اصل یا تقلبی بودن آن پی برد. بدنه دستگاه‌های تقلبی، از مواد اولیه نامرغوب ساخته می‌شوند به همین دلیل، جنس بدنه ظاهری نامناسب داشته و با کوچکترین ضربه ممکن است ترک بردارد. جنس کلیدهای دستگاه تقلبی کیفیت مطلوبی ندارد و سرعت عملکرد کلیدها نیز بسیار کند است.

تمامی مدل‌های دستگاه‌های حضور و غیاب، دارای صفحه نمایشگر هستند. از طریق کیفیت پایین تصویر نمایشگر نیز، تقلبی بودن دستگاه حضور و غیاب قابل تشخیص است.

دستگاه‌هایی سرعت عملکرد آن‌ها پایین است

دستگاه از سخت‌افزارها، برنامه ورود و خروج و قطعات مختلفی تشکیل شده است، زمانی که این قطعات کیفیت مطلوبی نداشته باشند، عملکرد دستگاه نیز‌ دچار مشکل می‌شود. معمولا دستگاه‌های حضور و غیاب اصل، کار شناسایی پرسنل را با سرعت زیاد و دقت بسیار بالا انجام می‌دهند. در مقابل دستگاه‌های تقلبی به دلیل قطعات الکترونیکی ضعیف، سرعت کندتری دارند و دائما دچار خطا می‌شوند.

دستگاه‌هایی که فاقد بسته‌بندی یا دارای بسته‌بندی‌های نامشخص هستند

دستگاه‌های تقلبی فاقد جعبه و بسته‌بندی شکیل هستند یا این که در صورت داشتن جعبه، پرچم کشور سازنده محصول، به صورت چاپی یا برچسب روی جعبه درج شده است. وجود برچسب‌های اضافه و متعدد نیز یکی از نشانه‌های تقلبی بودن کالا به شمار می‌رود.

بر روی جعبه دستگاه‌های حضور و غیاب اصلی، پرچم کشور سازنده و تصویر دستگاه به صورت خاص و برجسته چاپ شده است‌. هولوگرام و شماره سریال کالا نیز بر روی جعبه کالاهای اصلی درج می‌شود. در صورتی که با یک جعبه پر از برچسب و فاقد شماره سریال و هولوگرام روبرو شدید، مطمئن باشید که دستگاه مورد نظر تقلبی یا به اصلاح فیک است.

دستگاه‌هایی که فاقد شماره سریال هستند

بر روی جعبه یا قسمت پشتی اکثر دستگاه‌های الکتریکی، یک عدد حدودا 15 رقمی درج شده، که به آن شماره سریال یا کد شناسایی کالا گفته می‌شود. کد شناسایی کالا شامل: کد کشور، کد شرکت، کد محصول و کد کنترل تشکیل شده است. با استفاده از شماره سریال امکان جستجو و یا رهگیری کالا برای مشتری فراهم می‌شود.

بیشترین کاربرد این کد مختص زمانی است که دستگاه به تعمیرات نیاز دارد و به وسیله شناسه کالا می‌توان از مدت اعتبار گارانتی آن اطلاع پیدا کرد. کاربرد دیگر آن این است که در صورت دزدیده یا گم شدن دستگاه، به کمک این شماره، می‌توان آن را شناسایی کرد.

خلاصه چگونه دستگاه حضور و غیاب تقلبی را از اصل بشناسیم؟

در  این مطلب در مورد نحوه تشخیص دستگاه حضور و غیاب اصلی از تقلبی صحبت کردیم و گفتیم هنگام خرید، باید به ظاهر، قیمت، بسته‌بندی، شماره سریال، کیفیت تصویر نمایشگر و گارانتی محصول دقت کرد.

خرید از فروشگاه‌های معتبر و دارای مجوز، نیز یکی از نکات مهمی است که هنگام خرید دستگاه باید به آن توجه کرد.

ظاهر و عملکرد، کالاهای مشابه که به آن‌ها فیک یا تقلبی گفته می‌شود، تقریبا به کالاهای اصلی نزدیک است. به بیان دیگر محصولات تقلبی فقط در ظاهر شبیه محصولات اصلی هستند، اما کیفیت و عملکرد بسیار ضعیفی دارند.

تشخیص اصل بودن دستگاه حضور و غیاب از تقلبی چگونه است؟

نحوه تشخیص دستگاه حضور و غیاب اصل از فرعی به چند پارامتر از جمله طراحی بسته بندی دستگاه، گارانتی سیستم ساعت زنی، استفاده از قطعات اصلی و … است.

چگونه از خرید دستگاه حضور و غیاب تقلبی جلوگیری کنیم؟

موضوع مهم برند دستگاه است. سعی کنید خرید را از فروشگاهی داشته باشید که معتبر باشد. افق فراویژن با سابقه 10 ساله در لیست فروشگاه های معتبر قرار می گیرد.

اتوماسیون حضور و غیاب مدل AI-01
دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره با هوش مصنوعی

AI-x1

تماس با ما

سیستم حضور غیاب ایرانی مدل AI-01
دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره با هوش مصنوعی

AI-۰7

17.7۰۰.۰۰۰ تومان

سیستم ورود و خروج پرسنل با هوش مصنوعی
دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره با هوش مصنوعی

AI-۰5

15.5۰۰.۰۰۰ تومان

دستگاه ورود و خروج کارکنان با هوش مصنوعی مدل AI-01
دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره با هوش مصنوعی

AI-۰8

تماس با ما

اتوماسیون حضورغیاب با هوش مصنوعی مدل AI-01
دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره با هوش مصنوعی

AI-03

تماس با ما

به این نوشته امتیاز دهید
شرکت افق فرا ویژن