افق فراویژن؛ ارائه دهنده انواع سیستم‌های حضور و غیاب،  کنترل تردد و گیت‌های کنترل تردد  برای حضور و غیاب  و  حضور  و غیاب آنلاین

آیا از دستگاه حضور و غیاب اسکن کف دست (Palm scan attendance device) اطلاعاتی دارید؟ می‌دانید سیستم اسکنر خطوط کف دست چه ویژگی‌هایی دارد؟ سیستم کنترل ورود و خروج اسکن کننده کف دست از جمله سیستم‌های ساخته شده با فناوری بیومتریک است و یکی از زیرمجموعه‌های  دستگاه  بیومتریک حضور و غیاب به شمار می‌آید. مانند همه دستگاه‌های حضور و غیاب، سیستم کنترل ورود و خروج با فناوری اسکن کف دست نیز یکی ملزومات لازم برای هر مدیر به شمار می‌رود. البته دقت به محل نصب سیستم کنترل تردد و ماهیت کسب و کار در هنگام خرید دستگاه اسکن کف دست حضور و غیاب بسیار با اهمیت است. لازم است پیش از تهیه هر سیستم کنترل ترددی ابتدا با مزایا و معایب آن آشنا شوید و از نحوه کار دستگاه کنترل ورود و خروج اسکن کننده کف دست مطلع باشید تا بتوانید خریدی مطمئن و بدون پشیمانی را تجربه کنید. ظرفیت اطلاعات‌پذیری در این سیستم به قدری بالاست که پیشنهاد می‌شود در سازمان‌هایی که تعداد پرسنل زیادی دارند استفاده شود.

مدل باتری دستگاه حضور و غیاب اسکن کف دست 9 ولت و 15 ولت است.

دستگاه‌های حضور و غیاب با تکنولوژی اسکن کف دست
بهترین دستگاه حضورغیاب هوش مصنوعی مدل AI-01
دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره و اثر انگشت

OFV-640B

7.2۰۰.۰۰۰ تومان

حضور و غیاب الکترونیکی با هوش مصنوعی
دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره و اثر انگشت

OFV-631

6.5۰۰.۰۰۰ تومان

دستگاه هوش مصنوعی تشخیص چهره AI-01
دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره و اثر انگشت

OFV-620

6.9۰۰.۰۰۰ تومان

ثبت ساعت ورود و خروج با هوش مصنوعی مدل AI-01
دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره و اثر انگشت

OFV-611

5.9۰۰.۰۰۰ تومان

دستگاه هوش مصنوعی تشخیص چهره مدل AI-01
دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره و اثر انگشت

OFV-850

تماس با ما

دستگاه حضور و غیاب اسکن کف دست چیست؟

دستگاه کنترل تردد پرسنل با اسکنر کف دست را می‌توان ورژن پیشرفته سیستم حضور و غیاب اثر انگشتی دانست. بسیاری از مدیران پس از تهیه سیستم‌های کنترل تردد دیگری مانند دستگاه حضور و غیاب رمزی با این چالش رو به رو می‌شدند که کارکنان با دانستن رمز همکار خود اقدام به ساعت زدن به جای او می‌کردند که همین موضوع باز هم به برقراری نظم در مجموعه لطمه می‌زد. اما با ساخت و تولید دستگاه‌های حضور و غیاب اسکن کننده خطوط کف دست خیال صاحبین مشاغل از این مسئله راحت شد زیرا در این دستگاه امکان تقلب غیر ممکن بود. همچنین نحوه کار آسان و راه اندازی بی‌دردسر این سیستم یکی دیگر از عوامل محبوبیتش به شمار می‌رود.

نحوه کار دستگاه کنترل ورود و خروج اسکن کف دست

در بدنه اصلی همه سیستم‌های کنترلی با استفاده از اسکن کف دست دوربینی به چشم می‌خورد که مهم‌ترین وظیفه دستگاه که همان شناسایی است را به عهده دارد. در زمان راه اندازی این سیستم لازم است هر فرد با نگه داشتن کف دست خود به مدت چند ثانیه در مقابل دوربین تعبیه شده در دستگاه هویت خود را به سیستم کنترل ورود و خروج اسکنر خطوط کف دست معرفی کند. سپس دستگاه با گرفتن دیتای اختصاصی و منحصر به فرد از شخص اطلاعاتی را از او در حافظه داخلی خود ذخیره سازی می‌کند. پس از معرفی اولیه هر فرد به سیستم، با نگه داشتن کف دست در جلوی لنز دوربین در هر زمان دیگری عملیات شناسایی و در نتیجه ساعت زنی اتفاق خواهد افتاد. می‌خواهید از با مهم‌ترین مزیت‌های دستگاه حضور و غیاب اسکن کف دست آشنا شوید؟

مزایای دستگاه حضور غیاب کف دست

دستگاه حضور و غیاب اسکن کف دست با توجه به قابلیت‌هایی که دارد یکی از پرمزیت‌ترین سیستم‌های کنترل رفت و آمد پرسنل به حساب می‌آید. این دستگاه به دلیل شناسایی سریع افراد از طریق خطوط کف دستشان یکی از پرطرفدارترین سیستم‌های ساعت زنی به شمار می‌رود. مدیران و مجموعه داران به این دلیل برای تهیه این دستگاه ترغیب می‌شوند زیرا دستگاه حضور و غیاب با شناسایی کف دست در کنار سرعت بسیار بالا در شناسایی، امنیت فوق‌العاده‌ای نیز برای سازمانشان به ارمغان می‌آورد. از دیگر ویژگی‌های مثبت این سیستم کنترل رفت و آمد می‌توان به جلوگیری از انتقال بیماری‌های واگیردار در سطح هر مجموعه‌ای نام برد. تصور کنید در ایام اوج گیری ویروس کرونا اقدام به راه اندازی و نصب یکی از عالی‌ترین سیستم‌های مدیریت رفت و آمد از طریق اسکن کف دست به عنوان دستگاه حضور و غیاب بانک کرده‌اید. با توجه به این که در شعبه تحت نظارت شما دیگر نیازی نیست که کارمندان برای معرفی خود به دستگاه تماس فیزیکی با سیستم داشته باشند؛ شما توانسته‌اید تا حد زیادی از همه گیری بیماری در بین پرسنل خود جلوگیری کنید. جالب است بدانید که بهترین دستگاه حضور و غیاب پرسنل از طریق خطوط کف دست علاوه بر ویژگی‌های گفته شده در بالا قابلیت‌های دیگری نیز دارد.

بخوانید: نحوه ارتباط سیستم حضور و غیاب با نرم افزار

عالی‌ترین نمونه سیستم حضور و غیاب اسکن کننده کف دست

همانطور که پیش‌تر به آن اشاره کردیم دوربین موجود در دستگاه حضور و غیاب اسکن کننده کف دست با اهمیت‌ترین بخش فیزیکی دستگاه به شمار می‌رود. پس واضح است که هرچه دوربین سیستم کنترل ورود و خروج اسکن خطوط کف دست دقت بالایی داشته باشد می‌توان آن مدل را به عنوان عالی‌ترین نمونه دستگاه کنترل رفت و آمد حضور و غیاب اسکنر کف دست به حساب آورد. دوربین  بهترین دستگاه اسکنر کف دست حضور و غیاب آنچنان با دقت است که حتی اگر دست را به مستقیم در مقابلش قرار ندهید بازهم شناسایی را انجام خواهد داد. همچنین برترین دستگاه حضور و غیاب اسکنر کف دست قابلیت سینک شدن به سامانه حضور و غیاب را دارد که این ویژگی به شما کمک خواهد کرد که در کوتاهترین زمان ممکن محاسبات مالی مجموعه خود را با دقت بالا انجام دهید. بهترین سیستم حضور و غیاب اداری اسکن کننده دست با توجه به ویژگی‌های مثبتش دارای معایبی نیز هست.

معایب سیستم حضور و غیاب هوشمند اسکن کف دست

با توجه به مطالب گفته شده در بالا سیستم اسکنر خطوط کف دست حضور و غیاب لازم است با شناخت کافی از هویت کسب و کار و بیزنس مورد نظر انتخاب شود. این سیستم‌ها به دلیل داشتن دوربین تشخیصی خود نرخ تمام شده بالاتری نسبت به بسیاری از دستگاه‌های کنترل تردد کارکنان مانند دستگاه حضور و غیاب پانچی دارند. همچنین در صورت بروز مشکل در سیستم کنترل رفت و آمد اسکن کننده کف دست لازم است بهای نسبتا زیادی را برای تعمیرات دستگاه حضور و غیاب خود بپردازید. پس دقت لازم پیش از خرید دستگاه می‌تواند تا حد زیادی در کاهش هزینه‌ها موثر باشد.

در مقاله مدل‌های مختلف دستگاه حضور و غیاب با تمامی معایب هر مدل آشنا شوید.

دستگاه حضور و غیاب مدل اسکن کف دست

با توجه به قیمت دستگاه حضور و غیاب اسکن کف دست برای تجربه خریدی بدون ضرر، ابتدا به صورت کامل امکانات و معایب سیستم را در نظر بگیرید سپس سعی کنید برندی معتبر را برای خرید دستگاه خود انتخاب کنید. هرچه برند و شرکت سازنده منتخب شما سابقه و تجربه بیشتری داشته باشد؛ نگرانی‌تان برای خرید عالی‌ترین دستگاه حضور و غیاب اسکن کننده کف دست کاهش خواهد یافت. توصیه می‌کنیم قبل از خرید و تصمیم قطعی سری به سایت شرکت افق فراویژن بزنید و محصولات کامل این مجموعه آشنا شوید. در وب سایت افق فراویژن امکان بررسی و آنالیز در بین همه سیستم‌های کنترل رفت و آمد هوشمند وجود دارد. و شما می‌توانید به راحتی ویژگی‌های یک نرم افزار حضور و غیاب تحت شبکه را با مزیت‌های نرم افزار حضور و غیاب تحت وب مقایسه کنید. افق فراویژن به منظور همراهی همه جانبه مشتریان خود مشاوره خرید رایگان را علاوه بر خدمات پس از فروش ارائه می‌دهد.

کاربردهای دستگاه شناسایی کف دست

یکی از دستگاه‌های حضور و غیاب جدید، دستگاه حضور و غیاب بیومتریک است. این دستگاهها افراد را بر اساس خصوصیات فیزیکی و رفتاری شناسایی می‌کنند. ویژگی‏های فیزیکی شامل اثر انگشت، رگ دست، خطوط کف دست، چهره صورت، عنبیه و گوش هستند و ویژگی‏های رفتاری شامل صدا، حرکت دست و راه رفتن هستند.

دستگاه شناسایی کف دست یک دستگاه قدرتمند است که با استفاده از اشعه مادون قرمز برای تشخیص کف دست و ثبت داده‏ها استفاده می‏شود. این دستگاه یکی از ابزارهای دقیق و قدرتمند شناسایی است که امنیت بالایی دارد؛ بنابراین کاربردهای مختلفی دارد.

بانک‌ها

دستگاه شناسایی کف دست در بانک‌‏ها برای مشتریانی که قصد باز کردن حساب جدید دارند، استفاده می‏‌شود. این روش به مشتریان کمک می‌کند تا بدون استفاده از روش‌‏های سنتی و دستی شناسایی هویت مانند امضا، اثر انگشت و کارت اعتباری و فقط با دستگاه بیومتریک شناسایی کف دست، از خودپردازها استفاده کنند.

آن‏ها تنها با قرار دادن کف دست خود جلوی دستگاه بیومتریک عملیات تأیید هویت را انجام ‏می‏دهند و به انجام عملیات بانکی خود می‏پردازند.

از طرف دیگر دستگاه شناسایی کف دست به عنوان سیستم ورود و خروج کارکنان و کنترل تردد پرسنل استفاده می‏شود.

یکی از مزیت‌های این دستگاه برای مشتریان بانک این است که با جایگزینی سیستم تشخیص کف دست با روش‏های سنتی تشخیص هویت در سامانه‏های بانکی مثل رمز ورود یا شناسه، امنیت اطلاعات مشتریان در فضای اینترنت بالا می‏رود و از سرقت اطلاعات جلوگیری می‏شود.

سازمان‌ها

دستگاه شناسایی کف دست در سازمان‏ها برای حضور و غیاب کارکنان و تعیین زمان درست زمان ورود و خروج استفاده می‏شود؛ اما می‏توان گفت مهم‌ترین کاربرد آن در سازمان‏ها برای بخش‏هایی است که نیاز به ورود و خروج اشخاص خاص است و باید از ورود سایر افراد جلوگیری کرد، مثل آزمایشگاه‌ها یا انبار کالای یک شرکت.

از دستگاه بیومتریک تشخیص کف دست به دلیل سرعت و امنیت بالا، برای ورود و خروج کارکنان و حضور و غیاب آن‏ها استفاده می‏شود. دستگاه حضور و غیاب ارزان را از افق فراویژن بخواهید.

فرودگاه‌ها

دستگاه شناسایی کف دست در فرودگاه‌ها کمک برای تعیین هویت کارکنان در گیت ورودی استفاده شود؛ بنابراین از ورود افراد متفرقه جلوگیری می‏شود.

با استفاده از این دستگاه در فرودگاه‌ها، می‏توان هویت افراد مجرم را بسیار سریع و دقیق شناسایی کرد؛ بنابراین از ورود آن‏ها به هواپیما جلوگیری می‏شود.

امروزه هویت مسافران در فرودگاه‌ها از طریق کف دست آن‏ها تأیید می‏شود و استفاده از کارت شناسایی برای تأیید هویت منسوخ شده است. این دستگاه‌های بیومتریک علاوه بر افزایش دقت در شناسایی مسافران، زمان انتظار آن‏ها را پشت گیت‏ها کاهش می‏دهد.

بخوانید: دانلود تقویم سیستم حضور و غیاب

مزیت‌های دستگاه شناسایی کف دست

مزیت‌های منحصر به فرد دستگاه شناسایی کف دست شامل:

امنیت

دستگاه ‏ شناسایی کف دست، دارای کد بیومتریک پنهان شده است که امکان سرقت یا نمونه برداری از آن کار بسیار دشواری است. علاوه بر این، شناسایی کف دست با شناسایی جریان رگ‌های خون واقعی انجام می‏شود که به سختی قابل دسترسی است. حتی اگر این الگو قابل دسترسی باشد، فریب اسکنرها بدون اینکه خون در رگ‌ها جاری شود، تقریباً غیرممکن است.

دقت

به طور کلی دستگاه شناسایی کف دست مساحت نسبتاً بزرگتری دارد. دقیقاً، این ویژگی آن را به “بهترین” دستگاه برای برنامه‌های کنترل و نظارت تبدیل کرده است.

قابلیت اطمینان

از نظر قابلیت اطمینان، ویژگی‌های اثر انگشت یا صورت بسیار تفاوت دارند. در حالی که، الگوی رگ کف دست در کل یکسان است.

کاربر حتی در طی مدت زمان، نیاز به ثبت نام مجدد نخواهد داشت. دستگاه شناسایی کف دست به گونه‌ای طراحی شده است که در برابر شرایط سخت مقاومت است و در برابر خاک، گرد و غبار، روغن یا رطوبت دوام زیادی دارد.

عدم نیاز به تماس دست با دستگاه

دستگاه شناسایی کف دست از یک فناوری استفاده می‌کند که نیازی به تماس دست با دستگاه نیست؛ یعنی برای اسکن کف دست خود نیازی به لمس حس‌گر نیست . برای تشخیص کف، به سادگی دست خود را با فاصله جلوی حس‌گر نگه می‏دارید.

کل فرآیند تأیید هویت با دستگاه تشخیص کف دست، در مقایسه با سایر بیومتریکها سریعتر و بهداشتی تر است. این ویژگی دستگاه شناسایی کف دست برای مراکز بهداشتی و درمانی و تولید مواد غذایی بسیار مناسب است.

به طور کلی می‏توان گفت، در حالی که همه محصولات دارای جوانب مثبت و منفی هستند، اما سیستمی وجود دارد که مزایای مختلفی دارد و به راحتی می‌توان آن را به عنوان بهترین فناوری بیومتریک بازار را نام برد.

دستگاه شناسایی کف دست را می‌توان در صنایع مختلف نصب کرد؛ زیرا برای تعیین زمان درست حضور و غیاب، بسیار کارآمدتر از کنترل دسترسی است.

علاوه بر این، می‌توان متناسب با نیازهای هر شغلی از آن استفاده کرد. دستگاه شناسایی کف دست، ایمن‌تر، دقیق‌تر و قابل اطمینان است و با توجه به کاربردهای مختلف آن، گزینه مناسبی برای هر سازمانی است.

دستگاه حضورو غیاب اسکن کف دست چگونه کار می‌کند؟

دوربین ها و سنسورهای مخصوص تعبیه شده روی دستگاه حضور و غیاب با تشخیص خطوط کف دست، عمل شناسای هویت و در نتیجه ثبت ساعت ورود و خروج را انجام می دهند.

بخوانید: سنسور اثر انگشتی چیست؟

آیا خرید دستگاه حضور غیاب تشخیص خطوط کف دست اقتصادی است؟

در صورتی که با توجه به نوع کسب و کار خود، سیستم کنترل ورود و خروج اسکن کف دست را خریداری کنید؛ بله، بسیار اقتصادی است.

به این نوشته امتیاز دهید