افق فراویژن؛ ارائه دهنده انواع سیستم‌های حضور و غیاب،  کنترل تردد و گیت‌های کنترل تردد  برای حضور و غیاب  و  حضور  و غیاب آنلاین



برقراری ارتباط دستگاه حضور و غیاب با نرم افزار (Communication of the attendance device with the software) به منظور کنترل تردد، دسترسی به داده‌­های ذخیره شده و تخلیه اطلاعات دستگاه حضور و غیاب انجام می‌­شود. هر دستگاه حضور و غیاب برای کنترل نیرو انسانی همراه خود، یک نرم افزار برای دسترسی به پنل اطلاعات دارد. افق فراویژن خدمات پشتیبانی ارتباط سیستم حضور و غیاب با نرم افزار را برای شما در نظر گرفته است.

نرم افزارهای حضور و غیاب بستر مناسب و ساده­ای برای برقراری ارتباط با دستگاه­های حضور و غیاب هستند و تمام گزارش­‌های لازم برای مدیریت و کنترل تردد و عملکرد نیروهای کار را به کارفرمایان ارائه می­‌دهند. پشتیبانی سیستم­‌های حضور و غیاب از این نرم­ افزارها از مزیت­های دستگاه­های حضور و غیاب به حساب می­آید. از آنجایی که ارتباط دستگاه حضور و غیاب با نرم افزار از سوالات متداول دستگاه حضور و غیاب است و تمام صاحبان کسب و کارها و کاربران دستگاه­ها با آن مواجه می­شوند، پس ما در این مقاله به چگونگی برقراری ارتباط با دستگاه پس از نصب دستگاه حضور و غیاب پرداخته ­ایم.

در حالت کلی روش‌های مختلفی برای ارتباط گیری بین دستگاه حضور و غیاب وجود دارد که از جمله این روش‌ها می‌توان به ارتباط از طریق یو اس بی، ارتباط از طریق وای فا، ارتباط از طریق شبکه و ارتباط از طریق کابل اشاره کرد.

روش­های مختلف ارتباط دستگاه حضور و غیاب و نرم افزار کنترل تردد

به نظرشما چه روش هایی برای ارتباط دستگاه حضور و غیاب با نرم افزار وجود دارد؟ برای مثال سیستم خدمات باشگاه ورزشی را چگونه می‌توان با دستگاه کنترل تردد مرتبط کرد؟ نحوه ارتباط گیری سیستم حضور و غیاب با نرم افزار حضور و غیاب با استفاده از 4 روش صورت می گیرد. سیستم­‌های حضور و غیاب از دو بخش سخت افزاری و نرم افزاری تشکیل شده‌­اند و ارتباط بین این دو بخش به روش­‌های مختلفی انجام می­شود که در ادامه به توضیح هریک از آن­ها در انواع مختلف دستگاه­های حضور و غیاب مثل دستگاه حضور و غیاب کارتی، دستگاه حضور و غیاب با چهره، دستگاه­­های اثرانگشتی مجهز به سنسور اثر انگشت و … می‌­پردازیم. به طور کلی ارتباط بین دستگاه­ کنترل تردد با نرم افزار به چهار روش زیر انجام می‌­شود:

  • ارتباط از طریق کابل
  • ارتباط از طریق شبکه یا LAN
  • ارتباط از طریق WiFi
  • ارتباط از طریق USB

ارتباط دستگاه حضور و غیاب با نرم افزار از طریق کابل

ارتباط سیستم حضور و غیاب با نرم افزار از طریق کابل کشی هم صورت می گیرد. در این روش که به عنوان ساده‌­ترین روش برقراری ارتباط بین دستگاه و نرم افزار شناخته می­‌شود، از کابل RS-232 به برقراری ارتباط و دسترسی یا تخلیه اطلاعات می­‌پردازیم. در ابتدا باید یک سر کابل را دستگاه و سر دیگر آن را به پورت سریال کامپیوتر وصل کنیم و از طریق برنامه مدیریت ورود و خروج تحت وب آن در مرورگرها به داده­ها و گزارشات تردد و عملکرد پرسنل که در دستگاه ذخیره شده، دسترسی پیدا کنیم. ضمنا این نکته را هم به خاطر داشته باشید که طول کابل RS-232 در ارتباط با دستگاه بسیار موثر است و اگر طول کابل از 60 متر بیشتر باشد، ممکن است عملکرد دستگاه را با مشکل مواجه کند.

ارتباط سیستم کنترل تردد با نرم افزار حضور و غیاب از طریق شبکه یا LAN

این روش در حال حاضر بهترین روش برقراری ارتباط بین دستگاه و نرم افزار است و به سادگی انجام پذیر است. تنظیمات لازم برای برقراری ارتباط و تعریف یک IP اختصاصی برای دستگاه در شبکه مجموعه هم از طریق تنظیمات خود دستگاه و هم از طریق نرم افزار حضور و غیاب امکان پذیر است. در این روش، آی پی اختصاصی دستگاه بعد از تعریف شدن در شبکه مجموعه باید از طریق کابل LAN وارد شبکه محلی یا همان Local مجموعه شود و اینگونه است که ارتباط وسیع و ایمن بین دستگاه کنترل تردد و نرم افزار حضور و غیاب برقرار می‌­شود. احتمال هک دستگاه ساعت زنی در این روش بسیار پایین است.

ارتباط دستگاه ساعت زنی با نرم افزار سیستم حضوروغیاب از طریق WiFi

ارتباط دستگاه حضور و غیاب با نرم افزار از طریق وای فای، نیازی به کابل­کشی نیست و تمام مراحل دسترسی به داده‌­ها و تخلیه دستگاه به صورت بی­سیم انجام می­‌شود. البته باید به این نکته را هم متذکر شویم که این روش فقط در دستگاه­هایی که به ماژول­های وای فای مجهزند و از آن پشتیبانی می‌­کنند، امکان پذیر است. پس هنگام خرید دستگاه حضور و غیاب برای اطلاع از امکانات و برندهای مختلف دستگاه حضور و غیاب، به راهنمای انتخاب دستگاه حضور و غیاب در سایت افق ویژن مراجعه کنید.

ارتباط از طریق وای فای روش بسیار کم هزینه‌­تری نسبت به شبکه‌­های کابلی است و اگر دستگاه در محدوده مجاز سیستم نرم افزاری قرار گرفته باشد، شما به راحتی می­‌توانید به صورت آنلاین به نرم افزار و اطلاعات دستگاه دسترسی داشته باشید و امکان جابه جایی دستگاه در محدوده مجاز وجود دارد. از معایب استفاده از این روش در برقراری ارتباط بین دستگاه و نرم افزار، می­توان به سرعت پایین انتقال داده‌­های با حجم بالا اشاره کرد که کمی زمان‌بر است. همچنین اگر دستگاه خارج از محدوده سیستم نرم افزاری قرار بگیرد، برقراری ارتباط با نرم افزار غیرممکن خواهد بود.

ارتباط سیستم ساعت زنی با نرم افزار حضوروغیاب از طریق USB

در این روش، ارتباط بین دستگاه ثبت ساعت حضور و غیاب با نرم افزار از طریق کابل usb یا یک فلش ذخیره‌­کننده انجام می­‌شود. هنگام برقراری ارتباط با دستگاه از طریق فلش مموری باید آن را از طریق درگاه یو اس بی به دستگاه متصل کرده و با انتخاب گزینه تخلیه اطلاعات از طریق فلش اقدام به انتقال اطلاعات از دستگاه به فلش خود کنید. دسترسی به گزارشات و اطلاعات انتقال یافته بر روی فلش فقط از طریق نرم افزار ممکن است. شما باید فایل گزارشات را بر روی نرم افزار خود باز کرده و به اطلاعات دستگاه دسترسی پیدا کنید.

در این روش ارتباط دستگاه حضور و غیاب با نرم افزار و انتقال اطلاعات به صورت دستی انجام می­‌پذیرد و امکان برقراری ارتباط آنلاین وجود ندارد. این روش بسیار مناسب دستگاه­‌هایی است که قابلیت ارتباط با شبکه را ندارند. همچنین هنگام خرید دستگاه­های حضور و غیاب تشخیص چهره، روش بسیار مناسبی برای تخلیه اطلاعات دستگاه و پاک کردن حافظه داخلی آن است. این را هم بدانید که در ارتباط با دستگاه‌­های حضور و غیاب ترکیبی از این روش می‌­توان به تمام اطلاعات تردد کارکنان به صورت همزمان دسترسی پیدا کرد.

در آخر باید اشاره کنیم که برقراری ارتباط دستگاه حضور و غیاب با نرم افزار اختصاصی آن دسترسی‌­های زیادی به مدیران و صاحبان مشاغل و کسب و کارها می­‌دهد در نتیجه پس از خرید و نصب انواع دستگاه حضور و غیاب مانند دستگاه حضور و غیاب دانش آموزان در اولین مرحله اقدام به برقراری ارتباط با دستگاه از طریق نرم افزار خریداری شده کنید.حتی می‌توانید اقدام به خرید نرم افزار حضور و غیاب بدون نیاز به دستگاه کنید که دیگر نخواهید درگیر ارتباط دستگاه با نرم افزار شوید. همچنین اگر به دنبال خرید بهترین و مناسب­ترین نرم افزار برای دستگاه کنترل تردد و آموزش ثبت ساعت ورود و خروج در اکسل هستید، به راهنمای انتخاب دستگاه حضور و غیاب در سایت افق ویژن مراجعه کنید.

آیا رمز مادر دستگاه حضور و غیاب خود را فراموش کرده‌اید؟ برای بازیابی رمز و ورود به سیستم به آموزش درج شده در صفحه لینک شده مراجعه کنید.

با استفاده از 4 روش می توانید با نرم افزار حضور و غیاب ارتباط داشته باشید.

ارتباط دستگاه حضور و غیاب با نرم افزار از طریق شبکه یا وای فای نیازی به کابل کشی ندارد.

به این نوشته امتیاز دهید
شرکت افق فرا ویژن