افق فراویژن؛ ارائه دهنده انواع سیستم‌های حضور و غیاب،  کنترل تردد و گیت‌های کنترل تردد  برای حضور و غیاب  و  حضور  و غیاب آنلاین

آیا تا به حال هک دستگاه حضور و غیاب(Hack attendance device) برای مجموعه شما اتفاق افتاده است؟ سیستم مدیریت تردد پرسنلی که دچار هک شد از چه نوعی بود؟ مهم‌ترین علت استفاده از سیستم‌های کنترل کننده ورود و خروج پرسنل ایجاد نظم و انضباط در هر مجموعه‌ای است. انواع سیستم کنترل تردد هوشمند کارمندان با ثبت ورود و خروج هریک از آنها به کمک مدیران آماده اند تا با تسلط بر امور؛ قوانین وضع شده در سازمان را به خوبی اجرا کنند. اما با این وجود هستند افرادی که بازهم در مقابل این تغییرات مقاومت نشان داده و در فکر هک سیستم کنترل ورود و خروج سازمان‌اند. در هر کدام از انواع دستگاه ثبت تردد یک روش برای هک آن وجود دارد. اما به صورت کلی هرچه تکنولوژی ساخت دستگاه ساده‌تر باشد درصد دورزدن در آن بیشتر خواهد شد. به عنوان مثال در سیستم‌هایی که فناوری ساخت آنها به صورت بیومتریک اجرا شده است امکان تقلب و اختلال در نظم سازمانی بسیار کم است. اما در همین سیستم‌های بیومتریکی دستگاهی وجود دارد که بر اساس سیگنال‌هایی دریافتی از طرف مغز یا قلب افراد را شناسایی می‌کند و امکان جا به جایی در آن تا حد زیادی کاهش یافته و به امن‌ترین سیستم کنترل تردد پرسنل در بازار مشهور است. افق فراویژن از جمله شرکت‌های فعال در تولید و عرضه انواع سیستم‌های مدیریت رفت و آمد پرسنل است که در وب سایت خود به صورت کامل همه محصولات تحت برندش را معرفی کرده علاوه بر سیستم‌های کنترل عبور و مرور افراد، نرم افزار حضور غیاب متناسب با آنها را نیز برای اداره بهتر سازمان‌ها ارائه می‌دهد.

تقلب دستگاه حضور و غیاب پانچی

دستگاه حضور و غیاب پانچی ساده‌ترین اساس را در سیستم‌های کنترل کننده رفت و آمد پرسنل دارد. به همین دلیل به راحتی دچار هک و تقلب می‌شود. اگر به یک سیستم پانچی کنترل ورود و خروج در یک سازمان دقت کرده باشید. معمولا در کنار دستگاه جایی برای کارت‌های پرسنل تعبیه شده است که اگر نظارت کافی نداشته باشید ممکن است به راحتی افرادی کارت دیگران را بردارند و کارت تردد  او را پانچ کنند.

تقلب در سیستم حضور و غیاب رمزی

اتوماسیون حضور و غیاب رمزی افراد را فقط از طریق رمزهایی که در زمان معرفی اولیه برای او تعریف کرده‌اند، می‌شناسد. طبیعی است که اگر این کد را هر فرد دیگری در سیستم وارد کند. دستگاه عملیات تشخیص هویت را انجام می‌دهد. معمولا در این نوع هیچ راه پیشگیری از تقلب به جز حفظ رمز و بازگو نکردنش به دیگران راه دیگری وجود ندارد.

هک کردن دستگاه حضور و غیاب کارتی

راه معرفی شما به دستگاه حضور و غیاب کارتی، کارت ترددی است که در اختیار دارید. واضح است که هر فرد دیگری که کارت تردد شما را بدست آورد و یا نمونه مشابهی از آن را به سیستم کارت زن حضور و غیاب ارائه دهد می‌تواند به جای شما خود را به سیستم معرفی کرده و ساعت بزند. دور زدن سیستم کارتی حضور و غیاب ساده است و امنیت نسبتا پایینی دارد. تنها راه حفظ امنیت در این دستگاه نگه داری مناسب از کارت تردد است. تا کمتر دچار جا به جایی و و دور زدن در سازمان شوید.

تقلب در سیستم حضور و غیاب تشخیص دهنده اثر انگشت

تقلب در دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی به نسبت دستگاه‌های غیربیومتریک سخت‌تر است. برای دور زدن سیستم حضور و غیاب اثر انگشت لازم است نمونه‌ای از اثر انگشت خود را تهیه کنید تا در زمان معرفی مدل را در اختیار دستگاه قرار دهند. همین تهیه مدل اثر انگشت پروسه زمان بر و سختی است. و گاها مدل به دست آمده خطا دارد. البته در نظر داشته باشید که نمونه‌های بالاتر و بروزتر سیستم اثر انگشتی کنترل ورود و خروج پرسنل قابلیت تشخیص مدل بی جان و زنده را داردو به این معنی که دستگاه علاوه بر حساسیت در مقابل اثر انگشت دمای بدن را هم می‌شناسد.

دور زدن در سیستم کنترل ورود و خروج تشخیص چهره

در سالهای قبل دور زدن در دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره غیر ممکن بود اما با گسترش اطلاعات افرادی از باگ‌های موجود در سیستم سوءاستفاده کرده و دست به هک سیستم تشخیص دهنده صورت حضور و غیاب می‌کردند. به عنوان مثال در نمونه‌های اولیه شناسایی چهره کنترل تردد افراد، سیستم تفاوت عکس و فیلم او را با صورت واقعیش متوجه نمی‌شد. که باعث می‌شد برخی با استفاده از یک تصویر خود را به دستگاه بشناسانند. البته سازندگان دستگاه بیکار نماندند و قدم به قدم با هکرها پیش رفتند تا امنیت دستگاه کنترل تردد پرسنل تولید شده خود را افزایش دهند. به صورتی که در حال حاضر دستگاه‌های حضور و غیاب تشخیص دهنده صورت تفاوت تصویر سه بعدی و صورت وافعی هر فرد را متوجه خواهند شد.

هک دستگاه حضور و غیاب تشخیص صدا

دستگاه حضور و غیاب تشخیص دهنده صدا همانطور که از اسمش مشخص است از طریق صدای هر فرد او را شناسایی می‌کند. با اینکه دستگاه نیز از امنیت بالایی برخوردار است اما در برخی از نمونه‌های آن امکان تقلب و هک وجود دارد. تعدادی از نمونه‌های سیستم کنترل کننده رفت و آمد از طریق صوت تفاوت صدای دریافتی از تارهای صوتی فرد و یا وویس پخش شده را متوجه نمی‌شوند. همین مورد ممکن است شرایط دور زدن دستگاه تشخیص دهنده صدا حضور و غیاب را به وجود آورد. البته نمونه‌های پیشرفته‌تر این دستگاه دقت بالایی داشته و فرد را فقط از طریق امواجی که از تارهای صوتی اش متساعد می‌کند، می‌شناسد.

تقلب در سیستم حضور و غیاب  از طریق تشخیص عنبیه چشم

سیستم حضور و غیاب  از طریق تشخیص عنبیه چشم از جمله سیستم‌های بسیار دقیقی است که اگر مدیر سازمانی امنیتی و یا نظامی هستید به شما توصیه می‌شود. جالب است بدانید که در برخی از کشورها از این سیستم در گمرک‌ها و فرودگاه‌ها استفاده می‌کنند و سیستم حضور و غیاب تشخیص دهنده عنبیه چشم در کنار پاسپورت و مدارک شناسایی هر فرد به احراز هویت او کمک می‌کند. اما یکی از مشکلاتی که امنیت و دقت دستگاه تشخیصی عنبیه چشم کنترل تردد افراد را تهدید می‌کند، اشعه نور خورشید است. در زمان شناسایی اگر تابش نور خورشید شدید باشد دقت دستگاه به طرز چشمگیری کاهش می‌یابد. البته این مشکل را می‌توان با جای گذاری مناسب سیستم حل کرد.

امن‌ترین دستگاه حضور و غیاب

مشخص است هرچه فناوری به کار رفته در سیستم کنترل ورود و خروج پیشرفته‌تر باشد دستگاه امن‌تر خواهد بود. همچنین سیستم‌هایی که برای شناسایی به ویژگی‌های منحصر به فردتری احتیاج داشته باشند کمتر دچار تقلب و دور زدن خواهد شد. در میان انواع مختلف دستگاه حضور و غیاب بیومتریک که نسبت به نمونه‌های دیگر کنترل‌گر حضور و غیاب امنیت بالاتری دارند، سیستم با دقتی وجود دارد که اگر بگوییم در آن امکان هیچ تقلب و دور زدنی وجود ندارد  اغراق نکرده‌ایم! دستگاه حضور و غیاب سیگنال مغز و قلب سیستمی است که از طریق امواج قلبی و مغزی هر فرد را شناسایی می‌کند. مشخص است که در این مدل هیچ امکانی وجود ندارد که فردی خود را به جای دیگری جا بزند.

کدام دستگاه حضور و غیاب غیر قابل هک است؟

سیستم حضور و غیاب تشخیص دهنده امواج مغزی و قلبی به دلیل تکنولوژی فوق پیشرفته اش، ایمن‌ترین دستگاه حضور و غیاب به حساب می‌‌آید.

ساده‌ترین روش برای هک دستگاه حضور و غیاب کدام است؟

آسان‌ترین راه برای دور زدن سیستم کنترل رفت و آمد در سازمان‌هایی که از دستگاه حضور و غیاب پانچی استفاده می‌کنند، اتفاق خواهد افتاد.

4.5/5 - (2 امتیاز)
شرکت افق فرا ویژن