افق فراویژن؛ ارائه دهنده انواع سیستم‌های حضور و غیاب،  کنترل تردد و گیت‌های کنترل تردد  برای حضور و غیاب  و  حضور  و غیاب آنلاین

گیت کنترل تردد باله‌ای (XT Flap Gate/Flap barrier gate) که به آن گیت کنترل تردد پروانه‌ای یا گیت کنترل تردد فلپ نیز گفته می‌شود، نوعی گیت مدیریت تردد است که با کارت آی سی، کارت شناسایی، بارکد/ کد QR، دستگاه خواندن اثر انگشت/ تشخیص چهره سازگار است و امکان ایجاد روشی مدرن و منظم برای دسترسی به مکان‌های مختلف را فراهم کند.

گیت تردد باله‌ای (که در برخی مناطق به آن ورودی، گیت شیشه ای، دروازه خودکار، گیت چرخشی نیز می گویند) نوعی دروازه ورودی است که در هر بار چرخش فقط به یک نفر اجازه عبور می دهد. یک گیت کنترل تردد باله ای را می توان به گونه ای تنظیم کرد که ترافیک یک طرفه را در صف ورود اعمال کند. این گیت تفاوت زیادی با سیستم حضور و غیاب دارد. شما می‌توانید اطلاعت بیشتری در ارتباط با این دستگاه که عمدتا برای کنترل کارکنان و دانشجویان مورد استفاده قرار میگیرد را در دستگاه حضور و غیاب بخوانید.

این نوع گیت به همراه برخی از انواع سیستم کنترل تردد را می توان به طور گسترده در ایستگاه های مترو، ورودی کارخانه ها، ساختمان های اداری، هتل ها، استادیوم ها و باشگاه ها یا حتی محوطه های دانشگاهی که به مدیریت دسترسی هوشمند نیاز دارند، استفاده کرد. این سیستم های کنترل تردد پارکینگ هوشمند کار کنترل ورود و خروج به اماکن مختلف را بسیار ساده‌تر کرده و امنیت این اماکن را نیز افزایش می‌دهند.

به ‌علاوه، flap barrier gate می‌تواند فقط به افرادی که سکه، بلیط، پاس یا سایر روش‌های پرداخت را انجام داده اند، اجازه ورود داده و از ورود سایرین جلوگیری کند. بنابراین می‌توان از گیت کنترل تردد باله‌ای برای کنترل بلیط یا دریافت پول (که گاهی اوقات برای این منظور آن را گیت کنترل بلیط می نامند) استفاده کرد. به عنوان مثال برای دسترسی به حمل‌ونقل عمومی، توالت فرنگی، یا برای محدود کردن دسترسی افراد مجاز، به عنوان مثال در لابی یک ساختمان اداری می توان گیت باله ای را به کار برد.

گیت کنترل تردد باله‌ای

ویژگی های گیت کنترل تردد باله‌ای یا گیت پروانه ای

برخی از مهم ترین ویژگی های flap barrier gate شامل موارد زیر می گردد:

بخوانید: در صورتی که خرابی گیت کنترل تردد نیاز به تعمیر دارد، مقاله تعمیر گیت کنترل تردد را بخوانید.

کاربرد گیت پروانه ای شیشه‌ای کنترل دسترسی

گیت کنترل تردد باله‌ای یک نوع سیستم کنترل تردد افراد است؛ مهم‌ترین کاربرد این اکسس کنترل، مدیریت ورود و خروج اشخاص به محل مورد نظر است. بر این اساس می‌توان گفت که گیت شیشه‌ای کاربردهای مختلفی دارد که شامل موارد زیر می شود:

flap barrier gate اغلب در نمایشگاه ها، شهر بازی ها ها و ورودی ها استفاده می شوند. کاربر یک بلیط یا مجوز را در شکاف وارد می کند که از آن بارکد خوانده می شود. اگر قرار است دسترسی داده شود، یک سنسور مجوز عبور کاربر را تعیین می کند و موتور الکتریکی را تنظیم می کند تا گیت کنترل تردد باله ای را با سرعت تنظیم شده بچرخاند و باز کند.

انواع مختلفی از این سبک گیت تردد موجود است، که پرکاربردترین آن با صفحه کنترل بلیط لمسی طراحی شده است که برای کنترل بلیط های کارتی برنامه ریزی می شود. انواع دیگری نیز پس از خواندن یک بارکد معتبر به صورت الکترونیکی اجازه عبور را به عابر می دهند.

در چند دهه گذشته تا به امروز، از گیت های باله ای کنترل تردد امنیتی برای ارتقای امنیت و دور نگه داشتن مزاحمان از اشیاء با ارزش موجود در ساختمان استفاده شده است.

کاربرد گیت پروانه ای

انواع گیت کنترل تردد باله ای شیشه‌ای

مزایای استفاده از گیت کنترل تردد باله‌ای

flap barrier gate در محیط‌های مختلف، از جمله استادیوم‌ها، پارک‌های تفریحی، ایستگاه‌های حمل‌ونقل عمومی، لابی‌های اداری، فرودگاه‌ ها، استراحتگاه ‌های اسکی، کارخانه ‌ها، نیروگاه ‌ها و … استفاده می‌شوند.

با گیت شیشه‌ای می توان تعداد دقیق و قابل تأیید ورود و خروج را ارائه داد و از نظر امنیتی، نیز آنها به پرسنل امنیتی دید روشنی نسبت به هر فردی که اجازه ورود یافته است؛ می دهند. لازم به ذکر است که استفاده از انواع مختلف نرم افزار کنترل تردد می تواند کارایی گیت‌های ورودی را چند برابر کند. این امر امنیت بهتری را ممکن می سازد و به کارکنان امنیتی کمک می کند مشکلات احتمالی را به طور موثر برطرف کرده یا ورود هرگونه فرد غیر مجاز را ممنوع کنند. گیت کنترل تردد باله ای ها اغلب برای شمارش تعداد افرادی که از یک دروازه عبور می کنند استفاده می شود، حتی زمانی که پرداختی در میان نباشد. آنها به طور گسترده به همین روش در شهربازی ها استفاده می شوند تا ردیابی تعداد افرادی که وارد پارک می شوند و از آن خارج می شوند و در هر وسیله ای که سوار می شوند، ثبت شود

از این مدل گیت به عنوان گیت کنترل ورود و خروج در باشگاه استفاده می‌شود.

معایب استفاده از گیت باله‌ای کنترل تردد

افراد دارای معلولیت ممکن است در استفاده از گیت کنترل تردد باله‌ای با مشکل مواجه شوند. در این موارد، به طور کلی یک گیت با دروازه بزرگتر یا یک گیت دستی ممکن است استفاده شود.

در برخی از مکان‌هایی که انتظار می‌رود چمدان‌ وجود داشته باشد، ممکن است یک ردیف ‌گیت کنترل تردد باله ای با دروازه‌های ورودی کم عرض، ممکن است مشکلاتی را برای تردد افراد ایجاد کنند.

از سوی دیگر، موانع فیزیکی در صورت نیاز به تخلیه سریع، به یک مسئله ایمنی جدی تبدیل می‌شوند و نیاز به خروجی‌های اضطراری دارند.

گیت شیشه ای باله‌ای چگونه کار می کند؟

نحوه کار گیت کنترل تردد باله‌ای چگونه است؟ flap barrier gate اغلب از مکانیسم های باز و بسته شدن استفاده می کند تا امکان چرخش پایه در یک جهت را فراهم کند و اجازه ورود را بدهد اما از چرخش در جهت دیگر جلوگیری کند.

آنها اغلب به گونه‌ای طراحی می‌شوند که فقط پس از پرداخت، معمولاً با قرار دادن یک سکه یا توکن در یک شکاف، یا با کشیدن، ضربه زدن، یا قرار دادن یک بلیط کاغذی یا کارت الکترونیکی رمزگذاری شده کار کنند.

بخوانید: اگر می‌خواهید از هک شدن گیت کنترل تردد شیشه‌ای خود جلوگیری کنید بخوانید.

خرید گیت کنترل تردد پروانه ای

برای خرید گیت کنترل تردد پروانه‌‌ای می‌‌‌‌توانید به سایت افق فراویژن مراجعه کنید. این شرکت با تکیه بر تخصص و تجربه زیاد خود در این حوزه آماده خدمت رسانی به شما است. همچنین جهت استفاده از مشاوره رایگان جهت خرید انواع گیت کنترل تردد، دستگاه حضور غیاب هوشمند و نرم افزار حضور غیاب با افق فراویژن تماس بگیرید.

مهم‌ترین علت لزوم استفاده از گیت کنترل تردد پروانه ای چیست؟

گیت ورودی پروانه ای جزو انواع گیت‌های ارزان قیمت به شمار می‌رود. ضمن اینکه قابلیت‌هایی مانند امکان حک آرم و لوگو سازمان روی باله‌های آن زیبایی ظاهری این نوع اکسس کنترل را کامل می‌کند. همچنین گیت‌های کنترل تردد از قابلیت ضد هک بودن برخوردار اند، برای جلوگیری از هک گیت کنترل تردد کلیک کنید.

آیا گیت کنترل ورود و خروج پروانه‌ای را می‌توان به دستگاه حضور و غیاب مچ کرد؟

بله، گیت کنترل تردد پروانه ای قابلیت اتصال به انواع سیستم حضور و غیاب را دارد. برای تعمیر گیت کنترل تردد پروانه‌ای با ما تماس بگیرید.

جمع بندی

گیت کنترل تردد باله ای ها مانعی برای ورود با ظاهری بسیار شیک و جذاب ایجاد می کنند که در ورودی ساختمان های اداری، لابی ها، ایستگاه های مترو و پایانه های حمل و نقل مدرن و سایر ورودی های ساختمان های سطح بالا استفاده می شود.

flap barrier gate در انواع رایجی بسته به نوع امنیتی که مورد نیاز است در ساختمان های مختلف استفاده شده و کار گذاشته می شوند. این گیت ها طوری طراحی شده اند که هر بار فقط به یک فرد مجاز اجازه عبور از گیت ورودی را می دهند.

به همین دلیل ثابت شده است که استفاده از گیت های باله ای در ایمن سازی مکان های مختلف پرخطر مانند بانک ها، زندان ها، پایگاه های نظامی، ساختمان های دولتی و هتل ها بسیار مفید هستند.

برای اطلاع بیشتر در مورد خرید انواع گیت کنترل تردد و سیستم‌هی اکسس کنترل با افق فرایژن تماس بگیرید.

به این نوشته امتیاز دهید
شرکت افق فرا ویژن