افق فراویژن؛ ارائه دهنده انواع سیستم‌های حضور و غیاب،  کنترل تردد و گیت‌های کنترل تردد  برای حضور و غیاب  و  حضور  و غیاب آنلاین

گیت ضد انتحاری (Anti-suicide gate) نوعی سیستم امنیتی است که جهت مسدودسازی مسیر ورودی اماکن دولتی، شرکت‌ها، پادگان‌ها و… استفاده می‌شود. هدف از بکارگیری راهبند ضد تروریستی این است که جلوی حمله گروه‌های معاند که قصد دارند امنیت کشور را بر هم بزنند، گرفته شود. این مدل گیت اکسس کنترل به اسامی مختلفی همچون گیت دفنی، راهبند زمینی، راهبند نظامی و… نیز معروف است.

نحوه عملکرد گیت ضد تروریستی مشابه گیت کنترل تردد تمام قد بوده و به این صورت است که هنگام مشکوک شدن به تروریسم بودن یک خودرو مسیر ورود برای آن مسدود می‌شود. این گیت‌ها اغلب در حالت عادی غیرفعال هستند، اما به محض احساس خطر، سنسورهای تعبیه شده در آن فعال شده و مسیر ورودی مکان مورد نظر را می‌بندند. از این‌رو بیشتر در محیط‌هایی که تردد وسایل نقلیه حساسیت خاصی دارد، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

گیت ضد تروریستی

انواع گیت ضد انتحاری

تهدید شدن توسط تروریسم در اکثر کشورهای جهان امری بدیهی است. لذا گیت‌های ضد تروریستی در مدل‌های مختلفی ساخته می‌شوند تا کاربران بتوانند جلوی این حملات را بگیرند. به طور کلی انواع گیت ضد انتحاری عبارتنداز:

گیت ضد تروریستی نیزه دار

گیت ضد انتحاری نیزه دار سیستمی است که از قابلیت اتصال به اکسس کنترل و دوربین‌های پلاک خوان بهره می‌برد. بنابراین قادر است به طور کاملا هوشمند و خودکار عبور و مرور را در محیط‌های حساس کنترل کند؛ البته هنگامی که غیر فعال باشد، در تردد هیچ مانعی به وجود نمی‌آورد.

طراحی گیت ضد تروریسم نیزه دار به این صورت است که تعدادی فلز نوک تیز با ظاهری شبیه نیزه روی آن قرار می‌گیرد. حال اگر وسیله نقلیه افراد خراب‌کار به آن برخورد نماید، متحمل خسارت فراوانی می‌شود. این سیستم به راحتی می‌تواند از ورود و خروج انواع مختلف وسیله نقلیه، موتورسیکلت و حتی عابرین پیاده ممانعت به عمل ‌آورد. به این صورت که پس از شناسایی عامل انتحاری حسگرهای سیستم فعال شده و در عرض چند ثانیه بالا می‌آید، در نتیجه مسیر عبور را مسدود می‌سازد.

ارتفاع گیت ضد انتحاری نیزه دار زمانی که بالا بیاید، 120 سانتی‌متر بوده و مخزن اصلی آن در داخل زمین قرار می‌گیرد. برای این‌که گیت در مواقع خطر به سرعت عمل کند، یک‌سری جک‌های قدرتمند در آن تعبیه می‌شود. یکی از ویژگی‌های بارز راهبند نیزه دار این است که فولاد با ضخامت بالا در ساخت آن به کار می‌رود. بنابراین نه تنها در اثر برخورد با خودرو استحکام خود را حفظ می‌کند، بلکه پس از این اتفاقات نیز بدون مشکل به کار خود ادامه می‌دهد.

بخوانید: گیت کنترل تردد خودرو اتوماتیک

گیت ضد تروریستی نیزه دار

راهبند امنیتی خودرو

طراحی راهبند امنیتی خودرو طوری است که جلوی نفوذ خودروهای مشکوک و مهاجم را می‌گیرد. به این صورت که وسیله نقلیه متجاوز پس از برخورد به مانع متوقف شده و حمله تروریستی ناکام می‌ماند. حتی اگر خودرو پر از مواد منفجره باشد، انفجار حاصل از بمب و… نمی‌تواند خساراتی را به پرسنل محیط مورد نظر و زیرساخت های اصلی آن وارد نماید.

گیت ضد انتحاری ستونی

گیت ضد انتحاری ستونی در محیط‌های مسکونی، اداری و نظامی به منظور مسدود کردن مسیر ورودی و جلوگیری از عبور وسایل نقلیه غیر مجاز کاربرد دارد. این مدل راهبند به صورت استوانه‌ای درون زمین کار گذاشته می‌شود و از طریق سیستم محرک هیدرولیک به کار رفته در آن به سمت پایین و بالا حرکت می‌کند.

از جمله ویژگی‌های قابل توجه گیت امنیتی ستونی این است که علاوه‌بر کارکردن در شرایط آب و هوایی نامساعد، می‌تواند به انواع تجهیزات کنترلی نیز متصل شود. در ضمن خریدار می‌تواند ابعاد و ضخامت ورق راهبند را با توجه به نیاز خود انتخاب نماید.

راهبند ضد تروریستی ستونی در دو نوع گیت ستونی هیدرولیک و گیت ستونی الکترومکانیک طراحی و ساخته می‌شود. در سیستم‌های هیدرولیک، پمپ هیدرولیک مسئولیت بالا آوردن ستون اصلی را بر عهده دارد، اما گیت‌های الکترومکانیک این کار توسط موتور الکتریکی و گیربکس انجام می‌پذیرد.

گیت ضد انتحاری دفنی یا کف خواب

یکی دیگر از انواع گیت ضد انتحاری مدل‌ دفنی یا کف خواب است که به نام گیت زرهی نیز شناخته می‌شود. این مدل گیت به دلیل دارا بودن امتیازاتی همچون قابلیت ضربه‌پذیری بالا در فضاهایی که از لحاظ امنیتی حساسیت زیادی دارند، به کار می‌رود. گیت ضد انتحاری دفنی محدودیت‌هایی را برای عبور خودروهای غیر مجاز اعمال می‌کند و به این ترتیب امنیت را در محیط برقرار می‌سازد.

در این سیستم امنیتی یک شاسی قدرتمند به همراه ورق‌های مستحکم با ضخامت بالا به کار می‌رود تا مانع از عبور موتورسیکلت، وسایل نقلیه سواری و خودروهای سنگین غیرمجاز شود. به طوری‌که در اثر برخورد خودروی ناشناس و مشکوک، وسیله نقلیه به شدت آسیب می‌بیند؛ حتی اگر ماشین از مدل‌های ضد انتحاری باشد، پس از برخورد به گیت منهدم می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در سایت افق فراویژن تماس بگیرید.

کاربردهای گیت ضد تروریستی

همان‌طور که گفته شد، راهبند ضد تروریستی در اماکنی که از لحاظ امنیتی حساسیت ویژه‌ای دارند، استفاده می‌شود. از جمله این محیط‌ها می‌توان مؤسسات مالی، سازمان‌ها، مراکز دولتی، کنسولگری‌ها و سفارتخانه‌ها را نام برد. نصب این تجهیزات در محیط‌هایی مانند سفارتخانه‌ها باعث می‌شود از اتفاقات ناخوشایندی نظیر بمب‌گذاری در این اماکن پیشگیری شود.

یکی دیگر از موارد کاربرد راهبند ضد انتحاری در مناطق نظامی و نقاط مرزی است. زیرا گیت ضد تروریستی به خوبی می‌تواند مسیر ورودی این فضاها را پوشش دهد و مانع ورود ماشین‌های مشکوک شود. علاوه‌برآن این سیستم امنیتی برای انواع نیروگاه‌های گازی، خورشیدی، حرارتی و… نیز گزینه مناسبی به شمار می‌رود.

کاربردهای گیت ضد تروریستی

اجزای گیت ضد انتحاری

 اجزا و بخش‌های تشکیل دهنده گیت ضد انتحاری به شرح ذیل است:

مروری بر آنچه خواندید

گیت‌ ضد انتحاری برای مسدود کردن بخش ورودی سازمان‌ها و ارگان‌هایی که عبور و مرور خودرو در آن‌ها حساس و امنیتی است، استفاده می‌شوند. این تجهیزات دارای بدنه‌ای از جنس فولاد و استیل بسیار ضخیم بوده و از یک شاسی قوی نیز برخوردار هستند، لذا وسیله نقلیه پس از برخورد به آن کاملا متوقف می‌شود. امروزه این سیستم ‌امنیتی در انواع مختلفی نظیر گیت نیزه دار، راهبند امنیتی خودرو، گیت ستونی و گیت کف خواب تولید و روانه بازار می‌شود.

به این نوشته امتیاز دهید
شرکت افق فرا ویژن