افق فراویژن؛ ارائه دهنده انواع سیستم‌های حضور و غیاب،  کنترل تردد و گیت‌های کنترل تردد  برای حضور و غیاب  و  حضور  و غیاب آنلاین

گیت کنترل تردد بدون مانع (Barrier-free traffic control gate) سیستمی است که در آن هیچ مانع فیزیکی برای عبور و مرور افراد در نظر گرفته نمی‌شود اما با این حال رفت و آمد افراد توسط دستگاه کنترل می‌شود. این تجهیزات که مطابق با سیستم‌های الکترومغناطیسی ساخته می‌شوند، با استفاده از سنسور نسبت به رفت و آمد اشخاص حساسیت نشان می‌دهند. بنابراین در محیط‌هایی که امکان نصب اهرم وجود ندارد، گیت کنترل تردد بدون مانع انتخاب مناسبی به شمار می‌رود. در ادامه با نحوه عملکرد و انواع این محصولات آشنا خواهید شد.

گیت های کنترل تردد بدون مانع در اماکن زیادی به چشم می‌خورند. برای مثال گیت‌های فروشگاهی، گیت کنترل تردد امنیتی تمام قد فرودگاهی و… جزو گیت های بدون مانع محسوب می‌شوند.

گیت کنترل تردد بدون مانع چیست؟

حتما این سوال برای‌تان پیش آمده که گیت بدون مانع چیست و نحوه عملکرد آن به چه صورت است؟ گیت کنترل تردد بدون مانع نوعی سیستم امنیتی خاص است که از نظر دسته‌بندی در رده گیت‌های متوسط می‌گنجد.

در این تجهیزات یک‌سری سنسورهای مخصوص تعبیه شده که موظف هستند تصویری از افراد در حال تردد را شبیه‌سازی کنند. سپس با تکیه بر الگوریتم‌های ویژه خود، عبور و مرور اشخاص غیر مجاز را تشخیص می‌دهند و این موضوع را با صدای آلارم به اطلاع ناظرین می‌رسانند.

گیت کنترل تردد بدون مانع چیست؟

کاربردهای گیت کنترل تردد بدون مانع

گیت کنترل تردد بدون مانع فرآیند شمارش و عبور و مرور افراد را با استفاده از پرتو مادون قرمز و سایر واسط‌‌های صوتی و بصری انجام می‌دهد. از این‌رو در مکان‌هایی مورد استفاده قرار می‌گیرد که وجود مانع فیزیکی الزامی نیست. لازم است بدانید که این نوع گیت‌ کمترین سطح امنیت را در اختیار کاربران قرار می‌دهد، لذا بیشتر برای نظم بخشیدن به تردد افراد کاربرد دارد.

با توجه به این مطالب، گیت‌ های بدون مانع معمولا در بخش‌های VIP سازمان‌ها، ورودی سالن‌های اجلاس و همچین همایش‌هایی که شرکت‌کنندگان مهمی دارند، استفاده می‌شوند. علاوه‌برآن نصب این تجهیزات در محیط‌هایی مثل لابی هتل‌ها، برج‌ها و همچنین به‌عنوان گیت فروشگاهی کاربرد فراوانی دارد. از طرف دیگر سیستم‌های کنترل تردد بدون مانع برای مکان‌هایی که نیازمند پرداخت پول یا ارائه کارت اعتباری هستند، توصیه نمی‌شوند.

با انواع گیت کنترل تردد بدون مانع آشنا شوید

امروزه سیستم‌های کنترل تردد بدون مانع در انواع متنوعی طراحی و ساخته می‌شوند، بنابراین می‌توان دسته‌بندی‌های مختلفی را برای آن‌ها در نظر گرفت. در یک تقسیم‌بندی این دستگاه‌ها بر اساس طول آن به انواع قد بلند و قد کوتاه گروه‌بندی می‌شوند. ارتفاع گیت کنترل تردد بدون مانع قد کوتاه تا کمر می‌رسد و اغلب برای فروشگاه‌ها، سالن‌های جلسات و…. کاربرد دارد.

گیت‌های بلند قد ارتفاع بیشتری دارند و ممکن است که از نوع سقف‌دار یا بدون سقف باشند. مدل‌های مسقف که به آن گیت بازرسی نیز گفته می‌شود، معمولا در فرودگاه‌ها به کار می‌روند، در حالی‌که کاربرد اصلی گیت‌های بلند قد بدون سقف برای فروشگاه‌ها است.

نوع دیگر بهترین گیت کنترل تردد بدون مانع مدل‌های کارتی هستند که از تراشه‌های RFID بهره می‌برند. کاربران برای عبور و مرور از این سیستم‌های امنیتی نیاز به کارت تردد هوشمند دارند. نحوه عملکرد گیت‌ های بدون مانع کارتی به این صورت است که اگر شخصی قصد تردد غیر مجاز داشته باشند، سیستم هوشمند بلافاصله این موضوع را تشخیص داده و ناظرین را با اعلام هشدار آگاه می‌سازد. به همین دلیل این مدل تجهیزات اغلب در سازمان‌های امنیتی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

سیستم‌های کنترل تردد بدون مانع علاوه‌بر کارت، ممکن است که با مکانیسم اثر انگشت با تشخیص چهره نیز کار کنند. از آنجا که این دستگاه‌های نیز بدون مانع فیزیکی عرضه می‌شود، در دسته گیت‌های بدون مانع می‌گنجند.

مزایای گیت کنترل تردد بدون مانع

مزیت‌های گیت کنترل تردد بدون مانع عبارتند از:

مزایای گیت کنترل تردد بدون مانع

مروری بر آنچه خواندید

گیت کنترل تردد بدون مانع نوعی سیستم امنیتی است که عبور و مرور افراد را بدون نیاز به مانع فیزیکی رصد می‌کند. در این دستگاه سنسورهای مخصوصی وجود دارد که به کمک پرتو مادون قرمز یا دیگر ابزارهای صوتی و تصویری مانع عبور افراد غیر مجاز می‌شود. به همین دلیل معمولا در فروشگاه‌ها، شرکت‌ها، فرودگاه‌ها و… مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر برای خرید گیت کنترل تردد بدون مانع نیاز به راهنمایی بیشتری دارید، از طریق شماره‌های موجود در سایت با ما در شرکت فراویژن تماس بگیرید.

به این نوشته امتیاز دهید
شرکت افق فرا ویژن