افق فراویژن؛ ارائه دهنده انواع سیستم‌های حضور و غیاب،  کنترل تردد و گیت‌های کنترل تردد  برای حضور و غیاب  و  حضور  و غیاب آنلاین

گیت فروشگاهی (Shop gate) یک سیستم کنترل ورود و خروج افراد است که در ورودی فروشگاه‌ها نصب می‌شود. انواع گیت فروشگاهی بر اساس تکنولوژی به کار رفته در آن‌ها متفاوت هستند به همین دلیل هر یک می‌توانند فواصل مختلفی را پوشش دهند. به طور کلی گیت کنترل تردد نفر رو یا دزدگیر فروشگاهی از دو بخش اصلی و مهم تشکیل شده است:

هنگامی که سارق کالایی را از فروشگاه خارج می‌کند، با عبور از جلوی گیت اطلاعات موجود در تگ‌ها توسط دستگاه RFID خوانده می‌شود و آلارم آن به صدا درمی‌آید. در این مقاله با انواع گیت ضد سرقت فروشگاهی و ساختار هر یک از آن‌ها آشنا خواهید شد.

گیت فروشگاهی چیست؟

گیت فروشگاهی چیست؟ گیت یا همان دزدگیر فروشگاهی دستگاهی پیشرفته است که به منظور پیشگیری از سرقت در مغازه‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سیستم از نظر کارایی و عملکرد تفاوت‌هایی با گیت باشگاه ورزشی دارد. گیت‌های فروشگاه شامل برد الکترونیکی، آنتن و تگ‌ها هستند که آنتن‌های دزدگیر در بخش خروجی فروشگاه کار گذاشته می‌شوند. این کار باعث می‌شود تا در صورت خروج غیرقانونی اجناس، آلارم دستگاه به صدا درآمده و صاحب مغازه را از این موضوع مطلع سازد.

گیت فروشگاهی مشهد معمولا به صورت تک آنتن، دو آنتن یا چند آنتن عرضه می‌شوند که مدل‌های دو آنتن برای فروشگاه‌های کوچک کفایت می‌کند. اما در فروشگاه‌هایی با وسعت زیاد مانند هایپرمارکت‌ها بسته به عرض خروجی محیط باید تعداد زیادتری آنتن به کار رود. تگ‌هایی که روی اجناس چسبانده می‌شوند، فقط از طریق دستگاه مخصوص قابل جداسازی هستند. جهت جدا کردن تگ‌های پلاستیکی، مگنت یا دستگاه جدا کننده به کار می‌رود و لیبل‌ کالاها نیز به کمک ابزار خنثی‌کننده به طور کامل خنثی می‌شوند.

گیت فروشگاهی

نحوه عملکرد گیت فروشگاهی

مطمئنا کنجکاو شده‌اید که بدانید گیت فروشگاهی چگونه کار میکند؟ در انواع گیت ضد سرقت فروشگاهی تعدادی آنتن‌ خروجی وجود دارد که صاحب مغازه باید این آنتن‌ها را مطابق با فواصل پوشش‌دهی آن‌ها نصب کند. پس از این‌که نصب سیستم حفاظتی انجام شد، حال نوبت الصاق تگ‌ یا لیبل‌ روی کالاها می‌رسد.

در مرحله بعد روی میز بخش فروش نیز با توجه به این‌که در اجناس لیبل به کار برده شده باشد یا تگ، دستگاه خنثی کننده یا جدا کننده قرار می‌دهند. کارکرد دستگاه به این صورت است که پس از خرید کالای مورد نظر از سوی مشتری، لیبل جنس جدا یا خنثی شده و سپس به مشتری تحویل داده می‌شود.

حال اگر در این بین سرقتی صورت بگیرد، به محض قرار گرفتن تگ در میدان آنتن‌ها، تگ‌ شروع به ایجاد ارتعاشاتی می‌کند. این ارتعاشات که تحت تاثیر امواج الکترومغناطیس به وجود می‌آیند، توسط آنتن گیرنده دریافت می‌شوند. سپس پردازش‌هایی روی آن انجام می‌پذیرد و در نهایت فرمان آلارم به بیزر فرمان مخابره می‌شود. در این شرایط صاحب فروشگاه متوجه سرقت شده و از خروج کالا جلوگیری می‌کند. برخی از گیت های فروشگاهی در دسته گیت کنترل تردد بدون مانع قرار می‌گیرند اما برخی از آن‌ها دارای مانع فیزیکی نیز هستند.

با انواع گیت فروشگاهی آشنا شوید

گیت‌های فروشگاهی بر اساس نوع کاربرد و فرکانس آن‌ها شامل چهار نوع مختلف هستند که در ادامه بررسی می‌شوند.

گیت فروشگاهی RF

گیت فروشگاهی RF (radio frequency) یکی از پرکاربردترین انواع سیستم‌های امنیتی است که امروزه به خاطر مزایای فراوان به وفور در مغازه‌های مختلف به چشم می‌خورد. این تجهیزات علاوه‌بر کارایی بالا، به راحتی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن نصب می‌شوند، در ضمن قیمت مناسبی نیز دارند. مجموع این فاکتورها باعث شده که بسیاری از افراد گیت فروشگاهی RF را نسبت به بقیه ترجیح دهند.

گیت ضد سرقت فروشگاهی RF دارای امواج رادیویی در محدوده فرکانس ۲ الی ۱۰ مگا هرتز بوده، البته فرکانس معروف آن چیزی حدود ۸.۲ مگاهرتز است. از دیگر ویژگی‌های بارز این سیستم‌های حفاظتی می‌توان به دارا بودن لیبل‌های چسبی تخت در ابعاد ۴ در ۴ سانتی‌متر و همچنین تگ‌های متعدد اشاره کرد.

نحوه عملکرد گیت فروشگاهی RF به این صورت است که پس از فروش کالای مورد نظر لیبل‌ها به کمک یک دستگاه مخصوص غیر فعال می‌شوند. سپس متصدی فروش می‌تواند تگ‌ها را نیز از طریق دستگاه جداساز از جنس فروخته شده جدا نماید. با توجه به ساختار خاص گیت RF این سیستم معمولا برای فروشگاه‌ها و کتاب فروشی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

یکی از معایب گیت فروشگاهی RF این است که احتمال دارد امواج آن با یکدیگر تداخل پیدا کنند. برای مثال چنانچه در مغازه مجاور فروشگاه شما نیز دستگاه RF وجود داشته باشد، احتمال از کار افتادن گیت وجود دارد. علاوه‌برآن این سیستم‌ها گیرایی کمی دارند، لذا برای محیط‌های وسیع گاهی لازم است که تعداد زیادی آنتن گیت RF نصب شود. برای کسب اطلاعات بیشتر راجع‌به شرایط خرید گیت فروشگاهی می‌توانید با کارشناسان ما در افق فراویژن تماس بگیرید.

گیت فروشگاهی FR

گیت فروشگاهی EM

گیت فروشگاهی EM (Electromagnetic) فرکانس بین ۱ هرتز الی ۲۰۰۰ هرتز تولید می‌کند و محدوده‌ای حدود ۸۰ سانتی‌متر را نیز پوشش می‌دهد. بنابراین علی‌رغم سایز بزرگ، محدوده پوشش کمتری در مقایسه با دیگر انواع گیت فروشگاهی دارد.

البته لازم به ذکر است که گیت ای ام فروشگاهی نسبت به سایر مدل‌ها مزیت‌هایی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان قابلیت فعال یا غیر فعال نمودن نامحدود لیبل‌ها را نام برد. برای مثال در گیت‌های RF پس از این‌که کاربر لیبل مورد نظر را غیرفعال کرد، دیگر لیبل مربوطه قابلیت استفاده مجدد ندارد. در حالی‌که در گیت فروشگاهی EM این‌گونه نیست و لیبل‌های غیر فعال مجددا قابل شارژ هستند.

گیت ای ام فروشگاهی همچنین لیبل‌هایی با انعطاف‌پذیری بالا دارد که به سهولت روی محصولات مختلف با هر سایزی نصب می‌شوند. لذا این مدل گیت دزدگیر فروشگاهی برای محیط‌هایی همچون کتابخانه که کالا را به امانت می‌دهند، گزینه مناسبی به شمار می‌رود. البته ناگفته نماند که گیت EM معمولا گران قیمت است، لذا اگر به دنبال گیت فروشگاهی اقتصادی هستید، از این گزینه صرف نظر کنید.

گیت فروشگاهی AM

گیت فروشگاهی AM (acousto-magnetic) نوعی دزدگیر فروشگاهی الکترونیکی است که فرکانسی حدود ۵۸ کیلوهرتز تولید می‌کند. این مدل گیت نسبت به نوع RF نرخ گران‌تری دارد، اما در عوض فواصل طولانی‌تری را پوشش می‌دهد. به همین دلیل نیاز نیست که تعداد زیادی آنتن را در محل مورد نظر نصب نمایید. عدم نیاز به خرید لوازم جانبی گیت فروشگاهی در نهایت موجب می‌شود که علاوه‌بر حفظ ویترین فروشگاه، هزینه نهایی نیز کاهش یابد.

از آنجا که گیت فروشگاهی am فرآیند پردازش اطلاعات را با استفاده از امواج مغناطیسی آکوستیکی انجام می‌دهد، حساسیت بیشتر دارد. بنابراین آنتن‌های دستگاه سیگنال لیبل‌ها و تگ‌ها را با کمترین میزان خطا شناسایی می‌کنند.

این نوع گیت حفاظتی ضد سرقت فروشگاهی به دلیل عدم تداخل امواج در جلوی درب فروشگاه‌های بزرگ همچون هایپر مارکت‌ها و موبایل فروشی‌ها استفاده می‌شود. این تجهیزات را می‌توان در فروشگاه‌های آرایشی، مغازه‌های بزرگ عطر و ادکلن و همچنین جهت شناسایی لیبل کالاهایی نظیر لوازم آرایشی و بهداشتی، اجناس فلزی و… مورد استفاده قرار داد.

گیت فروشگاهی RM

تکنولوژی به کار رفته در ساخت گیت فروشگاهی RMدر واقع ترکیبی از دو نوع گیت RF و AM است؛ به نحوی‌که تمام قابلیت‌های مفید هر دوی این مدل‌ها را دارد. به‌عنوان مثال در گیت دزدگیر فروشگاهی RM، تداخل فرکانس از بین رفته و در عین حال محدوده پوشش‌دهی آن نیز افزایش یافته است.

قیمت انواع گیت فروشگاهی

فاکتورهای مختلفی قیمت گیت فروشگاهی را تحت تاثیر قرار می‌دهند که از جمله آن‌ها می‌توان به کشور سازنده، کیفیت پوشش‌دهی، سخت‌افزار دستگاه و… اشاره کرد. هر کدام از گیت‌های EM، AM، RF و RM بر اساس تکنولوژی به کار رفته در آن‌ها از لحاظ قیمت با دیگری متفاوت هستند. برای مثال قیمت دزدگیر لباس گیت فروشگاهیRF نسبت به بقیه مناسب‌تر است، اما از نظر عملکرد در سطح متوسطی قرار دارد.

گیت‌های دارای تکنولوژی EM به دلیل امنیت بالاتر، در بسیاری از محیط‌ها استفاده می‌شوند. با وجودی که این تجهیزات قیمت بیشتری نسبت به انواع RF دارند، اما به خاطر درصد خطای پایین، اغلب صاحبان فروشگاه تمایل دارند که گیت‌های‌ EM را خریداری نمایند.

برای افرادی که بودجه چندانی ندارند و به دنبال گیت فروشگاهی ارزان هستند، نمونه‌های دست دوم گیت فروشگاهی، گیت کنترل تردد نیم قد و… پیشنهاد می‌شود. متاسفانه به دلیل وضعیت اقتصادی موجود در کشور بسیاری از فروشندگان کسب و کار خود را تعطیل کرده‌اند. از این‌رو می‌توانید انواع گیت فروشگاهی دست دوم را از سایت افق فراویژن با نرخی نازل تهیه نمایید.

قیمت گیت فروشگاهی

مروری بر آنچه خواندید

گیت فروشگاهی نوعی سیستم ضدسرقت است که در فروشگاه‌ها برای محافظت از کالاها استفاده می‌شود. نصب این تجهیزات در محیط‌های بزرگ مانند بوتیک‌ها، کتابخانه‌ها و حتی شرکت‌ها به صاحب این گونه اماکن اجازه می‌دهد تا به طور کامل روی خرید و فروش کالاها و نحوه رفتار مشتریان‌ نظارت داشته باشد.

به این نوشته امتیاز دهید
شرکت افق فرا ویژن