افق فراویژن؛ ارائه دهنده انواع سیستم‌های حضور و غیاب،  کنترل تردد و گیت‌های کنترل تردد  برای حضور و غیاب  و  حضور  و غیاب آنلاین

گیت کنترل تردد سویینگ (swing gate) نوعی گیت است که به دلیل دارا بودن معبر بزرگ و عریض برای رفت و آمد افراد معلول، عبور برانکارد بیماران و به طور کلی هر وسیله بزرگ دیگر استفاده می‌شود. تفاوت عمده این دستگاه با گیت‌های نفررو مانند گیت کنترل تردد باله‌ای این است که با هر مرتبه باز و بسته شدن، چندین کاربر می‌توانند از آن عبور کنند.

گیت کنترل تردد سویینگ که به اسامی دیگری همچون گیت ویلچری، گیت vip و گیت لولایی نیز مشهور است، در محیط‌های مختلفی نصب می‌شود. از جمله این اماکن می‌توان به بیمارستان‌ها، محیط‌های نظامی، ورزشگاه‌ها، ساختمان‌های امنیتی، فرودگاه‌ها و… اشاره نمود. اگر تمایل دارید بدانید که گیت کنترل تردد سویینگ چیست و چه ویژگی‌هایی دارد، در ادامه همراه ما در مجموعه افق فراویژن باشید.

گیت کنترل تردد سویینگ چیست؟

گیت کنترل تردد ویلچری چیست؟ گیت کنترل تردد سویینگ یا ویلچری همان‌طور که از اسم آن مشخص است، برای عبو و مرور افرادی ویلچری، دوچرخه، موتور سیکلت، برانکارد و سایر اشیای بزرگ ساخته شده است. در بعضی از ساختمان‌ها این تجهیزات در کنار گیت‌های نفررو نصب می‌شوند تا عبور معلولین و هر وسیله بزرگ دیگری امکان‌پذیر شود.

در محیط‌های خاص معمولا مقامات رسمی و کادر همراه آن‌ها از این نوع سیستم‌ها عبور می‌کنند، به همین دلیل به آن گیت کنترل تردد vip نیز می‌گویند. گیت اکسس کنترل در صورت لزوم می‌تواند با زاویه قائمه باز شود و حتی امکان تردد دوطرفه را نیز فراهم آورد. همچنین این قابلیت را دارد که در مواقع اضطراری به صورت دستی یا کاملا اتوماتیک باز شود تا آمد و شد کاربران با سرعت بیشتری انجام گیرد.

ویژگی های گیت کنترل تردد ویلچری

گیت سویینگ کنترل تردد خصوصیات منحصربه‌فردی دارد که آن را از سایر سیستم‌های امنیتی متمایز می‌سازد. این ویژگی‌ها عبارتند از:

این مدل‌ گیت‌ امنیتی را می‌توان به صورت یک‌طرفه یا دوطرفه برای عبور افراد تنظیم کرد. حالت دوطرفه برای فضاهای شلوغ و پرازدحام کاربرد دارد؛ زیرا امکان ورود و خروج همزمان از گیت را فراهم می‌کند.

در گیت کنترل تردد ویلچری فضای وسیعی جهت عبور همزمان چندین شخص طراحی شده است. به طوری‌که تردد بیماران روی برانکارد و حتی چرخ‌های حمل بار به آسانی امکان‌پذیر می‌شود.

این دستگاه به حسگرهای هشداردهنده مجهز شده، حتی می‌توانید آن را به سیستم اطفا حریق نیز متصل کنید. از این‌رو در شرایط اضطراری عملکرد قابل قبولی دارد و به صورت اتوماتیک یا دستی باز می‌شود تا تعداد بیشتری از کاربران از آن عبور نمایند.

گیت کنترل تردد سویینگ در شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف به دستگاه حضور و غیاب پرسنل متصل می‌شود تا ضمن احراز هویت افراد، امکان ثبت دقیق اطلاعات عبور و مرور پرسنل را نیز فراهم آورد. این دستگاه امکان یکپارچه‌سازی با انواع سیستم‌های امنیتی مانند دستگاه تشخیص چهره، سیستم‌های کارتی، اسکن اثر انگشت و… را دارد.

گیت کنترل تردد لولایی معمولا مجهز به ریموت کنترل هستند، لذا کادر حراستی و نگهبان‌ها می‌توانند باز و بسته شدن آن را از راه دور و با ریموت کنترل نمایند.

یکی از ویژگی‌های بارز گیت ویلچری این است که دارای سنسورهای قوی به منظور تشخیص تعلل در حرکت معمولان است، به همین دلیل سرعت کندتری دارد.

این دستگاه دارای بدنه‌ای از جنس استیل استنلس است که در برابر ضربات و عوامل محیطی مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد.

کاربردهای گیت کنترل تردد سویینگ

پس از پاسخ به پرسش گیت کنترل تردد لولایی چیست، بد نیست که اطلاعاتی نیز درباره کاربردهای این سیستم امنیتی داشته باشید. گیت کنترل تردد سویینگ در محیط‌های مختلف مانند فروشگاه‌ها، بیمارستان‌ها، مراکز تجاری بزرگ، باشگاه‌ها، سازمان‌های دولتی، مراکز امنیتی، فرودگاه‌ها و… با اهداف زیر مورد استفاده قرار می‌گیرد:

  1. تردد وسایل بزرگ

از آنجا که این دستگاه راه‌بندی عریض دارد و به ریموت کنترل مجهز شده است، در محیط‌های مختلف برای عبور و مرور افراد معلول که روی ویلچر هستند، به کار می‌رود. علاوه‌برآن برای تردد وسایل بزرگ نظیر دوچرخه، موتور سیکلت، کالسکه نوزادان، چمدان‌های مسافران و… نیز استفاده می‌شود.

گیت کنترل تردد سوئینگ برخلاف مدل‌های نفررو و همانند گیت بدون مانع دارای قابلیت عبور و مرور همزمان چندین نفر است، به طوری‌که در هر دقیقه حداقل 30 کاربر می‌توانند از آن بگذرند.

طراحی این تجهیزات به گونه‌ای انجام شده تا در مواقع خاص افراد امکان خروج دسته جمعی افراد از گیت وجود داشته باشد.

نحوه عملکرد گیت کنترل تردد ویلچری سوئینگ

گیت کنترل تردد ویلچری سوئینگ به این صورت عمل می‌کند که در وهله اول از طریق سنسورهای به کار رفته در دستگاه فرآیند تشخیص هویت کاربر انجام می‌گیرد. سپس دستورات لازم برای باز شدن گیت یا بسته ماندن آن صادر می‌شود. پس از این‌که کاربر یا گروهی از کاربران موفق به عبور از گیت شدند، سیستم دستور بازگشت به حالت اولیه را صادر می‌کند.

در این مراحل همه حرکات گیت کنترل تردد ویلچر با یک سرعت آهسته و به صورت چرخشی انجام می‌شود. گیربکس‌های داخلی تعبیه شده در دستگاه که در مدل‌های مختلف از نظر سرعت و قدرت با یکدیگر متفاوت هستند، باله‌ها را باز و بسته می‌کنند تا افراد معلول یا اشیای بزرگ از لاین عبور کنند.

قیمت گیت کنترل تردد سوئینگ ویلچری

قیمت گیت کنترل تردد سوئینگ ویلچری همانند سیستم ثبت و کنترل تردد تحت تاثیر فاکتورهای مختلف تغییر می‌کند، لذا نمی‌توان مقدار ثابتی را برای آن در نظر گرفت. از جمله پارامترهای تاثیرگذار بر قیمت این تجهیزات مواردی مثل کیفیت ساخت، جنس بدنه و نوع متریال به کار برده شده در ساخت آن‌ها هستند. امکانات و قابلیت‌های تعریف شده برای گیت کنترل تردد لولایی سوئینگ نیز بر نرخ نهایی آن موثر است.

مروری بر آنچه خواندید

گیت کنترل تردد سویینگ یکی از مدل‌های پرکاربرد گیت است که به منظور نظارت دقیق‌ بر رفت و آمد افراد و پرسنل استفاده می‌شود. این تجهیزات بعد از شناسایی کاربران به کمک سوییچ‌های فتوالکتریکی به کار برده شده در آن‌ها، درب‌ها را باز می‌کنند.

سرعت بسته شدن باله‌های درب نیز در مقایسه با سایر گیت‌ها مقداری کندتر است تا زمان کافی برای عبور افراد معلول فراهم شود. یکی از امتیازات گیت کنترل تردد لولایی سوئینگ این است که امکان باز و بسته کردن آن از راه دور با ریموت وجود دارد.

به این نوشته امتیاز دهید
شرکت افق فرا ویژن