افق فراویژن؛ ارائه دهنده انواع سیستم‌های حضور و غیاب،  کنترل تردد و گیت‌های کنترل تردد  برای حضور و غیاب  و  حضور  و غیاب آنلاین

ابزارهای مدیریت منابع انسانی در سازمان های مختلف

ابزارهای رایج منابع انسانی

ابزارهای مدیریت منابع انسانی (Human resource management tools) ابزارهایی هستند که مدیریت منابع انسانی را برای سازمان‌ها و شرکت‌ها ساده‌تر می‌کنند. به طور کلی می توان گفت سیستم مدیریت منابع انسانی در ارگان و سازمان های گوناگون شامل فرایند هایی برای کنترل سرمایه انسانی در حضور و غیاب، جذب نیرو و استخدام، محاسبه حقوق پرسنل و دستمزد آنها، بخش های مربوط به آموزش، مسائل فرهنگی، امور رفاهی و … می باشد. معمولا ابزار های مدیریت منابع انسانی با دریافت اطلاعات کلی و جزئی از پرسنل یک ارگان ویک سازمان فرایندهای ذکر شده و مربوطه را برای مدیر و رئیس سازمان مربوطه تسهیل می نماید.

از مهمترین ضرورت های در هر سازمان و ارگانی در اختیار داشتن یکی از ابزار های مدیریت منابع انسانی مانند دستگاه ثبت ورود و خروج برای آن سازمان می باشد. سیستم‌های حضور و غیاب انواع متفاوتی دارند و بسته به نوع و نیاز سازمان می‌توان بهترین آن را انتخاب کرد. حضور و غیاب از طریق تشخیص چهره و سیستم حضور و غیاب اثر انگشتی دو مدل از پراستفاده‌ترین سیستم‌های ورود و خروج در سازمان‌ها هستند.

سیستم ها و ابزار های مدیریت منابع انسانی دارای فواید و مزایای بسیاری می باشد که به همین دلیل انتخاب اکثر سازمان ها و نهاد ها برای کنترل و مدیریت منابع انسانی خود می باشد.

وظایف مختلف و کاربردی ابزارهای مدیریت منابع انسانی

مهم ترین دلیلی که برای استفاده از ابزار و سیستم های مدیریت منابع انسانی و یا سیستم کنترل تردد پرسنل تعریف می شود این است که مدیریت و ساماندهی کارکنان افزایش می یابد و همچنین مدیر و مسئول مربوطه آن سازمان به راحتی می تواند خدمات و امور رفاهی و ارزیابی کارکنان خود را به آسانی انجام دهد. بر این اساس عملکرد این ابزارهای مدیریتی به شکل های زیر معرفی می شود:

– یکی از عملکرد و کارایی هایی که برخی از انواع ابزار های مدیریت منابع انسانی دارند این است که؛ به کمک آنها می توان برای جذب و استخدام نیرو و پرسنل جدید از آنها در این فرایند کمک گرفت و مشخصات و توانایی های فرد موردنظر و همچنین سوابق و رزومه کاری وی را بررسی نمود. در واقع با این ابزار می توان فرایند استخدام ا به آسانی و با دقت کامل انجام داد.

– با کمک این ابزارهای مدیریتی می توانید اطلاعات و پرونده ی پرسنل را در اختیار داشته باشید و بررسی نمایید. این ابزار این امکان را هم ایجاد کرده است؛ که پرونده و اطلاعات افراد در هر زمانی قابل تغییر و ویرایش می باشند.

– همچنین با این ابزار های مدیریتی کارکنان و منابع انسانی می توانید امور رفاهی و خدماتی برای هر پرسنل را تعیین نمایید.

– مهم ترین موضوع و مسئله ای که در برخی سازمان و اداره های گوناگون مورد توجه و اهمیت است، مسئله مرتبط با حضور و غیاب می باشد. دستگاه حضور و غیاب از دیگر ابزار های مدیریت منابع انسانی می باشد که میتوانید تردد پرسنل، مرخصی کارکنان ماموریت و یا اضافه کاری های مربوط به هر شخص را بررسی نمایید.

– محاسبه دستمزد، حقوق ماهانه، میزان اضافه کاری پاداش و یا حتی کسر حقوق به هر دلیلی با این ابزار و دستگاه ها امکان پذیر و قابل اجرا می باشد. این ابزار ها با اطلاعاتی که از قبل برای هر پرسنل ثبت کرده اند را بکار میگیرند تا در آخر هر ماه و یا بر اساس تصمیم مدیر، فرایند پرداخت حقوق آسان تر و دقیق تر شود.

– ویژگی و وظیفه ی خوبی که دستگاه ها و ابزار های مدیریت منابع انسانی دارند این است که می توان از طریق انها وظایف هر کدام از کارکنان و پرسنل را در آن شرح و نمایش داد تا هر کس به طور دقیق با وظایف و فعالیت های خود آشنا شود و آنها را به طور دقیق انجام دهد.

استفاده از اپلیکیشن‌های حضور و غیاب موبایلی می‌تواند یکی از مهم‌ترین موارد ابزارهای مدیریت انسانی باشد. برای راهنمایی خرید دستگاه حضور و غیاب و همچنین راهنمایی خرید نرم افزارهای حضور و غیاب بخوانید.

بررس مزایای دستگاه ها و ابزارهای مدیریت منابع انسانی

دستگاه ها و ابزارهای مرتبط با مدیریت منابع انسانی در کنار محدود معایب، دارای مزایای بسیاری هستند که این مزایای بسیار این ابزار را به یک ابزار کاربردی در هر سازمان و ارگانی که با تکنولوژی و فناوری در ارتباط است؛ تبدیل کرده است.

1. امنیت و حفظ حریم خصوصی در ابزار های مدیریت منابع انسانی برای کارکنان و پرسنل قابل مشاهده است. حفظ اطلاعات شخصی و حریم خصوصی در سازمان و ادارات بسیار حائز اهمیت است و عمده این وظیف بر روی دوش کارفرما و مدیر مربوطه می باشد. این ابزارهای مدیریتی و کنترلی از امنیت بسیار بالایی برخوردار هستند.

2. با توجه به آنکه ابزارهای مدیریت منابع انسانی نوعی ابزار حسابداری و محاسباتی به شمار می آیند، پس دقت و عدم وجود خطا بسیار قابل توجه می باشد. این ابزار ها خطاهای انسانی و محاسباتی را به طور چشمگیری کاهش می دهند و در مواردی نیز به صفر می رسانند. برخی محاسبات و بررسی ها اگر توسط نیروی انسانی اعمال شوند ممکن است؛ دچار خطا و اشتباه شوند ولی با این دستگاه ها حداقل خطاهای ممکن رخ می دهد و یا اصلا رخ نمی دهد.

مطالب مرتبط: برای خرید نرم افزار حضور و غیاب اینترنتی به این صفحه مراجعه کنید.

3. زمان عنصر مهم و غیر قابل بازگشتی است که برای هر سازمان موفق و مطرح قابل توجه است. لازم بذکر است که دستگاه های مدیریت منابع انسانی با در اختیار داشتن اطلاعات به طور همزمان در یک مکان به طور امن، در زمان به طرز چشمگیری صرفه جویی خواهد کرد.
4. ارائه خد

مات رفاهی و آموزشی به کارکنان دقیق تر صورت می پذیرد. با ابزار های مدرن و پیشرفته مدیریت منابع انسانی می توان به آسانی میزان عملکرد و یا نواقص نیروی انسانی را تشخیص داد و برای پرداخت پاداش و یا ارائه خدمات آموزشی به آنها موفق تر ظاهر شد.

5. مصرف کاغذ بسیار کاهش پیدا می کند. با وجود این ابزار دیگر نیازی نیست برای انجام بسیاری از امور کاغذ مصرف کرد و همچنین در کاهش تهیه کاغذ و در نتیجه قطع درختان پدیده ای بزرگ و چشمگیر رخ می دهد.

6. ابزار های مدیریت منابع انسانی این امکان را به وجود می آورد تا مدیران و مسئولان یک سازمان اسناد مربوط به کارکنان و پرسنل را به کمک نرم افزارهای حضور و غیاب یا نرم به طور دقیق و منظم در اختیار داشته باشند.

7. یکی از مزایای قابل توجهی که ابزار های مدیریت منابع انسانی دارند این است که مدیریت یک سازمان این را تشخیص می دهد که کارکنان فعال و منفور چه کسانی هستند. در واقع میزان فعالیت ماهانه، میزان درستی انجام وظایف، حضورو غیاب به موقع، مرخصی ها ماهانه و روزانه و تمام فعالیت های دیگر قابل تشخیص است و مدیر را در پرداخت پاداش و یا حقوق ماهانه راهنمایی می کند. از این که در این مقاله از وب سایت افق فراویژن با ما همراه بودید از شما سپاس گذاریم.

به این نوشته امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب
آخرین بلاگ های فراویژن