افق فراویژن؛ ارائه دهنده انواع سیستم‌های حضور و غیاب،  کنترل تردد و گیت‌های کنترل تردد  برای حضور و غیاب  و  حضور  و غیاب آنلاین

اینترنت اشیا و پیشرفت در آموزش

اینترنت اشیا و توسعه در تحصیل

با پیشرفت علم و تکنولوژی شرایط برای آموزش بهتر نیز فراهم شده است. یکی از این علوم پیشرفته و مدرن، اینترنت اشیا می باشد که در زمینه های مختلفی به کار گرفته می شود. اینترنت اشیا و پیشرفت در آموزش مورد بسیار مهمی است که برای درک بهتر آن کافیست تا انتها با ما همراه باشید.

اینترنت اشیا و پیشرفت در آموزش
اینترنت اشیا و پیشرفت در آموزش

اینترنت اشیا چیست؟

قبل از آشنایی با اینترنت اشیا و پیشرفت در آموزش از این طریق، خوب است که این تکنولوژي را بیش تر بشناسیم. این علم در حقیقت یک شبکه بی سیم بسیار پیچیده است که با هدف اشتراک گذاری، جمع آوری، ایجاد و دریافت انواع اطلاعات مورد استفاده قرار می گیرد. هوش مصنوعی، داده های بزرگ، دستگاه های هوشمند مبتنی بر وب و … تا زمانی که در دنیای اینترنت کار می کنند جزو این تکنولوژي بزرگ محسوب می شوند. امروزه در بخش آموزش از این تکنولوژي استفاده می شود. دانش آموزان از طریق این سیستم می توانند به مطالب آموزشی مختلف دسترسی پیدا کرده و معلمان شرایط یک آموزش مشارکتی تر و تعاملی تر را خواهند داشت.

از طرفی اساتید با کمک این تکنولوژي می توانند پیشرفت یادگیری دانش آموز را در زمان واقعی اندازه گیری کنند. این علم در واقع روش تدریس از سنتی به دیجیتال را فراهم کرده و چندین مزیت اضافی به آن افزوده است. امروزه در مراکز آموزشی می توان انواع دستگاه های حضور و غیاب، تابلو ها، سیستم های هشدار یکپارچه در مدارس، دوربین ها، قفل های مدرسه و … را با استفاده از این تکنولوژي پیشرفته تر کرد.

کاربرد های اینترنت اشیا در آموزش

استفاده از اینترنت اشیا و پیشرفت در آموزش موضوع مهمی است که امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است. مهم ترین کاربرد های این تکنولوژی در حوزه آموزش به شرح زیر می باشند:

  • متدولوژی های در حال تحول

دنیای امروز در حال پیشرفت بوده و در زمینه آموزش نیز این پیشرفت ها با استفاده از اینترنت اشیا بسیار چشمگیر خواهند بود. یکی از کاربرد های مهم این تکنولوژی دانلود های کتاب های الکترونیکی می باشد که همواره در دسترس بوده و قابل استفاده هستند. تخته های هوشمند نیز یکی دیگر از کاربرد های این علم است که امروز جایگزین مناسبی برای تخته سیاه می باشند. امکان نمایش تصاویر و فیلم های آموزشی برای دانش آموزان بر روی این تخته ها فراهم شده است.

بنابراین دانش آموز می تواند موضوعات درسی مختلف را با بهترین روش و در کوتاه ترین زمان ممکن آموزش ببیند. این تکنولوژی می تواند شامل انواع سیستم های فرمان صوتی برای معلمین، سیستم یادداشت برداری مبتنی بر گفتار به متن و دوربین های امنیتی شوند. همچنین هشدار دهنده بلایا، تبلت های هوشمند مورد استفاده در بحث آموزش، اتوبوس های مدرسه مجهز به ردیاب و … نیز از دیگر امکانات مورد استفاده در این سیستم هستند.

اینترنت اشیا و ارتقا در یادگیری
اینترنت اشیا و ارتقا در یادگیری
  • ثبت خودکار حضور و غیاب

برای جلوگیری از اتلاف وقت در محیط های آموزشی نیز از این تکنولوژی استفاده می شود. حضور و غیاب مناسب دانش آموزان و پیگیری علت غایب بودن آن ها می تواند یکی از دغدغه های بزرگ معلمین باشد که امروزه با این علم به طور کامل برطرف شده است. امروزه حاضر و یا غایب بودن هر دانش آموز با این سیستم و از طریق کد ملی انجام می گیرد.

همچنین این سیستم دانش آموزانی که غایب هستند را مشخص کرده و خانواده را از غیبت آن ها مطلع می کنند. برای این منظور یک پیام از طرف این سیستم به شماره موبایل پدر و یا مادر خانواده فرستاده می شود تا خانواده از این موضوع مطلع شود. کاربرد های اینترنت اشیا و پیشرفت در آموزش بسیار زیاد بوده و این مورد یکی از موارد استفاده بسیار مهم از این سیستم می باشد.

  • ایمنی در محل

این سیستم می تواند در صورت بروز فاجعه، اضطرار و یا هر گونه اتفاقی به معلمین و دانش آموزان کمک کند. در این زمینه هر گونه فعالیت غیر قابل قبولی توسط این سیستم تشخیص داده شده و به مسئولین مدرسه اطلاع می دهند. همچنین در صورت بروز آتش سوزی و یا اتصال کوتاه، سنسور های مخصوص موجود در این سیستم فعال شده و با آژیر کشیدن محل حادثه را به معلمین گزارش می دهند.
علاوه بر همه این ها این سیستم حتی در ورود غیر قانونی افراد به مدرسه نیز تاثیرات مثبتی داشته و اگر کسی بخواهد قفل درب هوشمند مدرسه را از طریق حسگر ها بشکند، آژیر خطر روشن می شود.

  • آموزش از راه دور

امکان برگزاری کلاس های زنده و کلاس از پیش ضبط شده از جمله مهم ترین امکاناتی است که مدارس می توانند از طریق این سیستم برای دانش آموزان فراهم کنند. در این شرایط می توان کلاس ها را به صورت مجازی برگزار کرده و مطالب درسی مختلف را به صورت آنلاین در اختیار دانش آموزان قرار داد. از این طریق در وقت و هزینه دانش آموزان و مدرسه صرفه جویی شده و روند آموزش سریع تر و راحت تر می شود.

  • افزایش تعامل و بهره وری

استفاده از اینترنت اشیا و پیشرفت در آموزش موضوع بسیار مهمی است که امروزه در مدارس به آن توجه می شود. از طریق ین سیستم دانش آموز تعاملی تر عمل کرده و نسبت به همسالان خود توانایی های بیش تری خواهد داشت. مشارکت و در کلاس و تبادل اطلاعات از طریق این سیستم برای دانش آموزان راحت تر شده و جذاب تر می باشد.

  • سیستم های مجهز AR

این سیستم ها می توانند جزئیات و دید سه بعدی بیش تری را از یک موضوع بیان کنند. بسیاری از سیستم های اینترنت اشیا به تکنولوژی AR مجهز شده و از این طریق آموزش مطالب مختلف راحت تر شده و جذاب تر می شوند.

  • آموزش ویژه

امکان ارائه آموزش ویژه در این سیستم برای دانش آموزان فراهم شده است. در بررسی کاربرد اینترنت اشیا و پیشرفت در آموزش خوب است با این ویژگی نیز بیش تر آشنا شویم. در این سیستم برنامه درسی به طور ویژه تغییر کرده و محیط های کلاس درس به صدا و نور مجهز می شوند. این امر سبب می شود تا نیاز ها ویژه دانش آموزان دارای ناتوانی های حسی برآورده شود.

  • توقف نظارت

این سیستم داده های مختلف در مورد دانش آموزان را جمع آوری کرده و مورد تحلیل و بررسی قرار می دهد. با این کار موضوعات مورد علاقه دانش آموز مشخص شده و عملکرد آن نیز مورد ارزیابی قرار می گیرد. در این زمینه گوشی های هوشمند در اختیار دانش آموز قرار داده می شود که به وای فای مدرسه متصل است. این دستگاه ها را به گونه ای طراحی می کنند که دانش آموز فقط بتواند از انواع خاصی از برنامه ها و سیستم ها استفاده کند.

اینترنت اشیا و توسعه در تحصیل
اینترنت اشیا و توسعه در تحصیل
کلام آخر درباره اینترنت اشیا و پیشرفت در آموزش

تاثیر اینترنت اشیا و پیشرفت در آموزش بسیار زیاد است. امروزه با کمک این سیستم بزرگ و بسیار پیشرفته می توان نحوه آموزش را بسیار مدرن کرده و مطالب را به گونه موثر تری به دانش آموزان آموزش داد. از طریق این سیستم امکان برگزاری کلاس های آنلاین فراهم شده و حضور و غیاب ها به طور خودکار انجام می شوند. از طرفی در این سیستم مطالب با تصاویر و صدا آموزش داده شده و میزان یادگیری هر دانش آموز مورد ارزیابی قرار می گیرد.

سوالات متداول درباره اینترنت اشیا و پیشرفت در آموزش

1-در سیستم اینترنت اشیا برای محیط های آموزشی از چه تجهیزات و وسایلی استفاده می شود؟
تلفن و تبلت هوشمند، تخته هوشمند، جزوات اینترنتی و تجهیزات مخصوص افراد کم توان از مهم ترین نمونه از این وسایل هستند.

2-مهم ترین کاربرد های اینترنت اشیا در آموزش کدام است؟
بحث حضور و غیاب خودکار، آموزش از راه دور و ایمنی از مهم ترین کاربرد ها این سیستم در بحث آموزش می باشند.

3-آیا استفاده از سیستم اینترنت اشیا باعث افزایش بهره وری در دانش آموزان می شود؟
بله، با استفاده از این سیستم تعامل و علاقه دانش آموزان به یادگیری افزایش می یابد.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − چهار =

آخرین بلاگ های فراویژن