افق فراویژن؛ ارائه دهنده انواع سیستم‌های حضور و غیاب،  کنترل تردد و گیت‌های کنترل تردد  برای حضور و غیاب  و  حضور  و غیاب آنلاین

مقایسه دقیق دستگاه اسکن کف دست و چهره

دستگاه اسکن کف دست و چهره

 

در این محتوا قصد داریم که به مقایسه دقیق دستگاه اسکن کف دست و چهره پرداخته و به سوالات مهم شما در این زمینه پاسخ دهیم. ولی قبل از مقایسه این دو، لازم است که بدانید یکی از بیومتریک های پیشرو در بازار به شمار می روند.
به طور کلی، کف دست و تشخیص چهره از فناوری های شناخته شده می باشند که با هدف احراز هویت در اغلب تجهیزات الکترونیکی مانند دستگاه های حضور و غیاب به کار می روند. در ادامه همراه ما باشید تا اطلاعات بیشتری درمورد دستگاه اسکن کف دست و چهره به دست آورید.

بررسی تفاوت های اسکن کف دست و چهره

تشخیص دستگاه اسکن کف دست و چهره از راهکارهای بیومتریک بدون تماس محسوب می شوند که شباهت و تفاوت هایی با یکدیگر دارند. در ادامه به مقایسه دقیق دستگاه اسکن کف دست و چهره از لحاظ فاکتورهای مختلفی می پردازیم.

مقایسه اسکن کف دست و چهره از لحاظ امنیت

مورد اول در مقایسه دقیق اسکن کف دست و چهره، امنیت این دو می باشد. فناوری تشخیص چهره یکی از راهکارهای شناخته شده است که در صنایع بسیاری کاربرد دارد و بیشتر در معرض سوء استفاده و جعل قرار می گیرد. به دلیل اینکه چهره ما در معرض دید است و در مقابل جعل، بسیار آسیب پذیر می باشد.

ساخت تصویر دو بعدی یا سه بعدی از چهره انسان به راحتی صورت می گیرد. در مقابل برخی از سیستم های تشخیص چهره فریب این روش را میخورند و به راحتی دسترسی به مکان و جای محدود شده، به آسانی انجام می شود.در مقابل، هک یا جعل الگوهای کف دست غیر ممکن است. زیرا الگوی رگ دست در داخل دست ما بوده و کاملا پنهان است.

بنابراین در مقایسه دقیق دستگاه اسکن کف دست و چهره باید بگوییم که اسکن کف دست، امنیت بیشتری از اسکن چهره دارد. البته لازم به ذکر است که امروزه، سیستم های تشخیص چهره پیشرفته شده اند و تا حدودی نواقص نمونه های قبلی را جبران کرده اند. پس توانایی تشخیص چهره های زنده از نمونه های جعلی را دارند.

مقایسه اسکن کف دست و چهره از لحاظ رعایت حریم خصوصی

در رابطه با مقایسه دقیق دستگاه اسکن کف دست و چهره از لحاظ رعایت حریم خصوصی، باید بگوییم که نارضایتی و نگرانی هایی در مورد نقض حریم خصوصی افراد توسط تکنولوژی تشخیص چهره وجود دارد. چرا که چهره افراد همیشه در معرض دید بوده و به دلیل ردیابی آنها توسط شناسایی چهره، نگرانی های مربوط به حریم خصوصی افزایش پیدا می کند. ولی طراحی اسکنرهای ورید کف دست به شکل سازگاری با حریم خصوصی افراد صورت گرفته است. در نتیجه به دلیل پنهان بودن رگ ها در داخل بدن انسان، امکان اسکن و شناسایی بدون رضایت افراد غیرممکن می شود.

مقایسه اسکن کف دست و چهره از لحاظ دقت در شناسایی

مورد سوم در مقایسه دقیق دستگاه اسکن کف دست و چهره، مقایسه هر دو از نظر دقت شناسایی است. دو عامل نرخ رد کاذب و نرخ پذیرش نادرست، دقت فناوری های بیومتریک را اندازه گیری می کنند. هر چقدر که میزان این عدد کمتر باشد، بیانگر دقت بالای آن فناوری است. بر اساس آزمایش و بررسی های صورت گرفته، باید گفت که دو اسکنر کف دست و چهره در نقطه مقابل هم قرار دارند. بدین معنی که اسکنر کف دست با داشتن کمترین میزان FRR و FAR در میان تمام بیومتریک ها، از دقت شناسایی بالایی برخوردار است. در مقابل نرخ این دو فاکتور در اسکنر تشخیص چهره بسیار بالا بوده که سبب دقت شناسایی پایین آن می شود.

مقایسه اسکن کف دست و چهره از لحاظ راحتی کاربر

مورد بعدی در مقایسه دقیق اسکن کف دست و چهره، میزان راحتی کاربر است. یکی از مزایای اسکنر تشخیص چهره، سریع و راحت تر بودن آن برای استفاده خصوصی است. در حالیکه در زمان استفاده از اسکنر کف دست باید فرد به قدر کافی به اسکنر مادون قرمز دستگاه نزدیک شود. علاوه بر این، الگوریتم های جدید تشخیص چهره در سیستم های حضور و غیاب و کنترل تردد قادر به شناسایی چهره چند نفر به طور همزمان و در حال حرکت تا فاصله ۳ متری هستند. ولی اسکنر کف دست قادر به شناسایی یک نمونه در لحظه و از فاصله نزدیک است.

نتیجه گیری در مورد مقایسه دقیق دستگاه اسکن کف دست و چهره

امروزه که اغلب افراد به دنبال روش های احراز هویت پیشرفته و تجربه کاری بهتر هستند، بیومتریک پاسخ مناسبی برای بسیاری از مشکلات است. اسکن کف دست و تشخیص چهره از روش های احراز هویت پرکاربرد در تجهیزات الکترونیکی هستند. این دو در برخی از ویژگی ها مشترک بوده و در برخی دیگر تفاوت هایی با یکدیگر دارند. به طور کلی، هر یک از اسکن کف دست و تشخیص چهره، دارای مزایا و معایب مختص به خود هستند که در این مقاله سعی کردیم به بیان چند مورد از ویژگی های آنها بپردازیم.

سوالات متداول در رابطه با مقایسه دقیق دستگاه اسکن کف دست و چهره

  1. فناوری تشخیص چهره چگونه کار می کند؟ فناوری تشخیص چهره از ویژگی های منحصر به فرد صورت مانند پیشانی، بینی، چانه، طول خط فک و … استفاده می کند. تصویر اسکن شده توسط دوربین تشخیص چهره به صورت یک کد رمزگذاری شده در می آید و در قالب یک شناسه منحصر به فرد در حافظه بیومتریک ذخیره می شود. با قرار گرفتن افراد در مقابل دوربین های تشخیص چهره، مجددا چهره آنها اسکن می شود و مطابقت آنها با الگوریتم های موجود در سیستم صورت می گیرد.
  2. معایب دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره چیست؟ با اینکه اسکن تشخیص چهره مزایایی مانند قابلیت ضد تقلب، راحتی کاربر، عدم نیاز به لمس فیزیکی و … دارد، ولی از معایبی نیز برخوردار است. به طور مثال، قیمت بالاتری در مقایسه با دستگاه حضور و غیاب کارتی و انگشتی دارد. همچنین در شناسایی چهره در نور بسیار زیاد و نور بسیار کم با مشکل مواجه می شود.
  3. قیمت اسکن کف دست چقدر است؟ یکی از جدیدترین راهکارهای احراز هویت بر روی دستگاه های ساعت زنی و کنترل تردد، اسکنر کف دست است که ثبت تردد با شناسایی عروق خونی کف دست و اسکنر دستگاه، صورت می گیرد. ولی قیمت گران تری از دستگاه حضور و غیاب کارتی و انگشتی دارد.
به این نوشته امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب
آخرین بلاگ های فراویژن