افق فراویژن؛ ارائه دهنده انواع سیستم‌های حضور و غیاب،  کنترل تردد و گیت‌های کنترل تردد  برای حضور و غیاب  و  حضور  و غیاب آنلاین

گیت ورود و خروج گردان (Rotary traffic control gate) همان‌طور که از اسم آن مشخص است، فرآیند کنترل تردد را به صورت چرخشی انجام می‌دهد. این مدل دستگاه کنترل تردد پس از اتصال به دستگاه ساعت زن تنها برای پرسنل محیط باز و بسته می‌شوند، لذا به خوبی می‌توانند از ورود افراد غیرمتفرقه ممانعت به عمل آورد.

معمولا در فضاهایی که نظم در رفت و آمد اشخاص اهمیت زیادی دارد، مانند سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های بزرگ استفاده از این تجهیزات ضروری است. زیرا با نصب گیت گردان فروشگاهی مراجعین با نظم خاصی وارد شده و بدون معطلی نیز از مجموعه خارج می‌شوند. در ادامه با مزایا، نحوه عملکرد و کاربردهای این سیستم امنیتی بیشتر آشنا خواهید شد.

گیت ورود و خروج گردان چیست؟

حتما کنجکاو شده‌اید که بدانید گیت گردان چیست؟ گیت ورود و خروج گردان نوعی سیستم کنترلی است که معمولا در فروشگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و از طریق چرخیدن به کاربران اجازه تردد می‌دهد. این مدل‌ها گیت علاوه‌بر این‌که توسط صندوق‌دار فروشگاه یا مسئول حراست قابل باز شدن است، از طریق فاکتور خریدی که دارای کد QR باشد، نیز باز می‌شود.

می‌توانید تنظیمات گیت چرخان را به حالت یک طرفه، دوطرفه به صورت غیرهمزمان و همچنین دوطرفه به صورت همزمان انجام دهید. در ضمن این مدل گیت‌ دزدگیر فروشگاهی جهت برقراری سطح امنیتی بالا، قابلیت اتصال به دستگاه حضور و غیاب و انواع مختلف نرم افزارها را دارا هستند. مدیران بسیاری از کسب و کارها تمایل دارند که ورود و خروج پرسنل و مشتریان با نظم خاصی همراه باشد، به همین دلیل از این نوع گیت استفاده می‌کنند.

اجزای گیت ورود و خروج گردان

در گیت‌های چرخشی اجزای مختلفی وجود دارد، اما بخش گردون و پایه در همه آن‌ها به چشم می‌خورد. پس از خرید گیت گردان فروشگاهی پایه‌های آن روی زمین سوپرمارکت، فروشگاه یا هر فضای دیگری بست می‌شود، سپس لوله‌های گردون روی این پایه‌ها قرار می‌گیرند.

انواع گیت ورود و خروج گردان

گیت‌های گردان از نظر جنس، رنگ و دیزاین امکان شخصی‌سازی دارند، از این‌رو اغلب در مکان‌هایی به کار می‌روند که علاوه‌بر برقراری نظم در تردد، زیبایی محیط نیز اهمیت زیادی داشته باشد. به طور کلی انواع گیت ورود و خروج گردان عبارتند از:

گیت چرخشی نیمه قد

گیت کنترل عبور و مرور نیم قد گردان معمولا در ورودی نمایشگاه‌ها، سالن‌های ورزشی و… کاربرد دارد. عملکرد گیت چرخشی نیمه قد به این صورت است که کاربر با استفاده از کارت عبور، بلیط یا هر چیز دیگری احراز هویت شده و پس از تایید وی سنسورهای دستگاه فعال می‌شوند. در مرحله بعد سرعت عبور شخص توسط حسگرها شناسایی شده و با چرخش موانع، تردد انجام می‌پذیرد.

گیت چرخشی تمام قد

طراحی گیت نظامی چرخشی به گونه‌ای است که امکان عبور از آن بدون طی کردن مرحله احراز هویت وجود ندارد.‌ بنابراین کاربران باید حتما کارت عبور در اختیار داشته باشد تا به آن‌ها اجازه تردد داده شود. با این اوصاف گیت چرخشی تمام قد برای محیط‌هایی مناسب است که نیاز به سطح امنیتی بالاتری دارند.

گیت چرخان چشمی

این مدل گیت ورود و خروج گردان در مکان‌هایی به کار می‌رود که رفت و آمد افراد محدودیت خاصی ندارد. بلکه تنها هدف مدیریت مجموعه این است که اطلاعاتی درباره تعداد عابرین و همچنین شناسایی چهره کاربران داشته باشد. گیت چرخان چشمی به این صورت عمل می‌کند که پس از وارد شدن شخص به لاین، احراز هویت وی از طریق اشعه مادون قرمز انجام می‌گیرد و سپس به فرد اجاره عبور داده می‌شود.

گیت چرخشی اهرم دار چشمی

گیت اهرمی چرخشی در واقع ترکیبی از گیت سنسوردار چشمی و گیت چرخشی است، بنابراین فرآیند احراز هویت و عبور کاربر به صورت دو مرحله‌ای انجام می‌پذیرد. گیت چرخشی اهرم‌دار چشمی که خود در دو مدل گیت تمام قد و نیمه قد ساخته می‌شود، برای احراز هویت از دستگاه‌های تشخیص هویت بیومتریک چشمی استفاده می‌کند. سپس کاربر از مانع گردان عبور نموده و وارد مکان مورد نظر می‌شود.

نحوه عملکرد گیت گردان فروشگاهی

در گیت گردان فروشگاهی تعدادی مانع بازدارنده با زاویه ۱۲۰ درجه وجود دارد که حول یک محور افقی حرکت می‌کنند تا کاربر را به سمت دیگر هدایت نمایند. این موانع به صورت اتوماتیک یا دستی و با حرکتی چرخشی عمل می‌کنند.

در گیت گردان فروشگاهی دو بالابر گردان به کار می‌رود که به کمک سیستم موتور دستگاه باز و بسته می‌شوند. پس از وارد شدن افراد بالابرها به طرفین می‌چرخند و به سمت داخل حرکت می‌کنند تا کاربران بتوانند وارد محیط مورد نظر شوند.

مزایای گیت ورود و خروج گردان

با خرید گیت گردان فروشگاهی از مزایای زیر بهره‌مند می‌شوید:

کاربردهای گیت ورود و خروج گردان

چنانچه گیت چرخشی برای کنترل ورود و خروج به صورت همزمان تنظیم شود، می‌توان آن را در باشگاه‌های ورزشی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، هایپرمارکت‌ها، سوپر مارکت‌های بزرگ، استخرها، پارک‌های آبی و… نصب نمود. اما اگر تنها برای خروج یا تنها برای ورود تنظیم‌ شود، در متروها و سایر محیط‌هایی که امکان سرقت کالا وجود ندارد، به کار می‌رود.

قیمت گیت ورود و خروج گردان

قیمت گیت ورود و خروج گردان تحت تاثیر فاکتورهای مختلفی قرار می‌گیرد و یک مقدار ثابت و مشخص ندارد. به‌عنوان مثال این‌که سیستم کنترل تردد از نوع تشخیص چهره، کارت شناسایی و… باشد نرخ نهایی دستگاه را تغییر می‌دهد. همچنین نوع متریال به کار رفته در ساخت پایه و لوله‌های گردون هم بر قیمت گیت گردان فروشگاهی موثر است.

مروری بر آنچه خواندید

کنترل عبور و مرور افراد در محیط‌هایی مثل فروشگاه‌ها باید به صورت لحظه‌ای انجام شود. اما این کار نیاز به استخدام نیروی انسانی فراوانی دارد که می‌تواند هزینه زیادی را به مجموعه تحمیل کند. علاوه‌برآن در بعضی از ساعات روز تردد مشتریان زیاد است و ازدحام جمعیت در جلوی بخش ورودی فروشگاه به حداکثر می‌رسد‌. گیت ورود و خروج گردان ضمن این‌که امنیت را در محیط حفظ می‌کند و جلوی سرقت اجناس را می‌گیرد، به ورود و خروج افراد هم نظم می‌بخشد. برای کسب اطلاعات بیشتر راجع‌به نحوه خرید گیت کنترل تردد با ما در شرکت فراویژن تماس بگیرید.

به این نوشته امتیاز دهید
شرکت افق فرا ویژن