افق فراویژن؛ ارائه دهنده انواع سیستم‌های حضور و غیاب،  کنترل تردد و گیت‌های کنترل تردد  برای حضور و غیاب  و  حضور  و غیاب آنلاین

آموزش هک یا تقلب در دستگاه حضور و غیاب + راهکار

هک یا تقلب در دستگاه حضور و غیاب

 

این روزها به طور معمول در اکثر سازمان ها و شرکت ها از دستگاه هایی همچون دستگاه حضور و غیاب استفاده می شود. البته در گذشته حضور و غیاب کارمندان یک شرکت با امضاء زدن در دفتر حضور و غیاب انجام می شد که البته این روزها با روی کار آمدن دستگاه های جدیدی همچون دستگاه حضور و غیاب این وضعیت کاملا متفاوت است.اما با این وجود به طور حتم این سوال برای کارکنان شرکت به وجود می آید که آیا می توان این دستگاه را هک کرد؟ یا اینکه آموزش هک یا تقلب در دستگاه حضور و غیاب به چه شکل است؟ تقلب و دور زدن این دستگاه برای کارمندان بسیار پر اهمیت می باشد.

این دستگاه در سازمان ها و شرکت ها کاربردهایی اعم از حضور و غیاب زدن و همچنین محاسبه حقوق و دستمزد کارمندان را دارد. در واقع ذخیره ساعت ورود و خروج و همچنین ثبت ماموریت ها و مرخصی های افراد نیز از طریق این دستگاه انجام می شود.  ما در ادامه به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

انواع متنوعی از دستگاه های حضور و غیاب

دستگاه های موجود در بازار کشورمان به صورت تولید داخلی و همچنین وارداتی در واقع دو دسته بیومتریک و غیر بیومتریک دسته بندی می شود. دستگاه‌های بیومتریک از جمله دستگاه‌هایی هستند که عملکرد آن ها برای شناسایی کارکنان بر اساس فاکتور‌های بیولوژیکی همچون عنبیه چشم، اثر انگشت، تشخیص چهره، کف دست و … انجام می شود البته دستگاه‌های غیر بیومتریک نیز انواع متنوعی دارد که شامل دستگاه‌های کارتی یا دارای پسورد عددی است.

انواع متنوعی از دستگاه های حضور و غیاب
انواع متنوعی از دستگاه های حضور و غیاب

آموزش هک یا تقلب در دستگاه حضور و غیاب

یکی از نمونه های ساده از دستگاه حضور و غیاب در واقع دستگاه کارتی یا پانچی است که بسیار کارکرد ساده ای دارد و از طرفی قیمت مناسبی نیز دارد. این دستگاه یکی از اولین و قدیمی ترین نمونه دستگاه حضور و غیاب است که می توان با روش های مختلفی به راحتی آن را دور زد. در آموزش هک یا تقلب در دستگاه حضور و غیاب یکی از روش های موثر در واقع سپردن کارت خود به دیگران است که افراد با در دست داشتن کارت شما وارد سازمان یا شرکت می شوند و از این طریق حضور شما را می زنند.

یکی از روش های هک یا تقلب در دستگاه حضور و غیاب در واقع با در دست داشتن کارت دیگران به راحتی می توان ساعت ورود و خروج را ثبت کرد. البته از دیگر روش هایی که می توان با بکار بردن آن سیستم های حضور و غیاب را دور زد این است که اظهار مفقودی کارت کنید. با اعلام مفقودی کارت شما می توانید برای ثبت ورود و خروج از سازمان اطلاعات اشتباه و غیر واقعی را ثبت کنید.

روش های جلوگیری از تقلب در سیستم کارتی

با توجه به آموزش هک یا تقلب در دستگاه حضور و غیاب تنها روش برای جلوگیری از هک کردن دستگاه کارتی این است که بر دستگاه و کارت زدن پرسنل از طریق نگهبانی نظارت شود. البته می توان با نصب دوربین ضبط تصاویر در محل نیز ورود و خروج افراد را ثبت کرد. در این زمان افراد با قرار گرفتن در جلوی دوربین، تصویرشان به راحتی ضبط و ثبت می شود.

روش های جلوگیری از تقلب در سیستم کارتی
روش های جلوگیری از تقلب در سیستم کارتی

آموزش هک یا تقلب در دستگاه حضور و غیاب و راهکارهای جلوگیری از هک یا تقلب

همان طور که بیان کردیم انواع متنوعی از دستگاه حضور و غیاب در دو دسته بندی کلی قرار می گیرد که هر کدام دارای ساختار و طراحی های متفاوتی هستند. در ادامه آموزش هک یا تقلب در دستگاه حضور و غیاب را با توجه به نوع هر کدام از دستگاه ها بیان خواهیم کرد و البته راهکارهای موجود در جلوگیری از تقلب و هک این دستگاه ها را بیان خواهیم کرد.

  • آموزش تقلب یا هک در دستگاه حضور و غیاب دارای رمز یا کد

برای ثبت ورود و خروج به سازمان در صورت استفاده از این دستگاه در سازمان مربوطه می توان با وارد کردن اطلاعات و کد پرسنلی فرد اعلام حضور کرد. در واقع کارکرد این دستگاه بدین شکل است که برای هر پرسنل یک عدد پسورد و کارت در نظر گرفته شده است که می توان با وارد کردن آن اطلاعات ورود و خروج خود را ثبت کنید.

  • راهکار جلوگیری از تقلب در دستگاه کارتی یا رمزی

از آنجا که ورود به سازمان از طریق داشتن کارت یا رمز پرسنلی است می توان برای جلوگیری از دور زدن این دستگاه در محل مربوطه دوربین داخلی نصب کرد. با توجه به ساختار و طراحی که این دستگاه حضور و غیاب دارد می توان بیان کرد که این نوع دستگاه ها از ایمنی کافی برخوردار نیست.

  • آموزش تقلب در دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی

با توجه به ایمنی برخی از سیستم های حضور و غیاب برخی از کارکنان شرکت ها و سازمان ها به دنبال بروزترین سیستم های آن با درصد ایمنی بالا هستند. در این بین می توان دستگاه حضور و غیاب بیومتریک را به عنوان یک دستگاه حضور و غیاب با ایمنی بالا دانست.
برای دور زدن این دستگاه تنها کافی است که نمونه ای از اثر انگشت تعریف شده در دستگاه را در اختیار داشته باشید. در واقع شما به راحتی با در اختیار داشتن اثر انگشت تعریف شده در دستگاه می توانید ورود و خروج را ثبت کنید.

  • راهکار جلوگیری از تقلب در دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی

انتخاب یک سیستم مجهز به فناوری می تواند در تقلب از این دستگاه کمک کند. در واقع شما در زمان خرید این دستگاه باید دستگاهی را انتخاب کنید که به فناوری های زیادی از جمله سنسورها مجهز باشد.
البته مجهز بودن دستگاه حضور و غیاب به دوربین نیز می تواند بهترین راهکار برای جلوگیری از دور زدن این دستگاه باشد.

  • آموزش تقلب در دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره

این مدل از دستگاه حضور و غیاب بیشترین کارآیی را دارند. مدل قدیمی این دستگاه تشخیص چهره واقعی و عکس افراد را نداشت به همین دلیل دور زدن آن به راحتی با برخی از ترفندها انجام می شد. اما این روزها این مدل از دستگاه ها مجهز به فناوری های بیشتری در تشخیص چهره افراد است و از طرفی تصاویر سه بعدی را ارسال می کند.

  • روش جلوگیری از تقلب در دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره

همان طور که بیان کردیم در دستگاه قدیمی حضور و غیاب تشخیص چهره امکان دور زدن وجود داشت اما این روزها با روی کار آمدن دستگاه های جدید و پیشرفته تنها با عکس گرفتن از چهره واقعی افراد انجام می شود و سنسورهای موجود در دستگاه قابلیت تشخیص چهره واقعی افراد را دارند. به همین دلیل دور زدن این دستگاه ها کمی سخت و پیچیده می شود. برای آشنایی بیشتر با انواع مختلف دستگاه های حضور و غیاب و مزایای آنها میتوانید به مقاله مزایا دستگاه حضور و غیاب سری بزنید.

روش جلوگیری از تقلب در دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره
روش جلوگیری از تقلب در دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره
سخن پایانی در مورد هک یا تقلب در دستگاه حضور و غیاب

آموزش هک یا تقلب در دستگاه حضور و غیاب با توجه به ساختار و طراحی هر کدام از این دستگاه ها متفاوت است که البته این روزها با روی کارآمدن دستگاه های حضور و غیاب جدید دور زدن این مدل از دستگاه ها کمی سخت خواهد بود.

سوالات متداول در رابطه با آموزش هک یا تقلب در دستگاه حضور و غیاب

  1. منظور از هک یا تقلب دستگاه حضور و غیاب چیست؟
    به کار بردن هر گونه ترفند برای دور زدن دستگاه حضور و غیاب را در واقع هک یا تقلب می نامند که افراد می توانند با بکار بردن ترفندهای متفاوت این سیستم برای ثبت ورود و خروج از سازمان دور بزنند.
  2. چگونه می توان دستگاه حضور و غیاب انگشتی را دور زد؟
    با بکار بردن راهکارهای مختلف می توان این سیستم را دور زد که یکی از پر کاربردترین راهکارها برای دور زدن این دستگاه در واقع استفاده از اثر انگشت جعلی است.
  3. از چه طریق می توان دستگاه حضور و غیاب را از کار انداخت؟
    انجام تنظیمات نادرست یا دستکاری کردن دستگاه می توان این سیستم را از کار انداخت.
به این نوشته امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب
آخرین بلاگ های فراویژن