افق فراویژن؛ ارائه دهنده انواع سیستم‌های حضور و غیاب،  کنترل تردد و گیت‌های کنترل تردد  برای حضور و غیاب  و  حضور  و غیاب آنلاین

شناسایی افراد با استفاده از الگوریتم های شناسایی هوش مصنوعی

شناسایی افراد با استفاده از الگوریتم های شناسایی هوش مصنوعی

در گذشته به دلیل پیشرفت نکردن فناوری و تکنولوژی زندگی برای افراد بسیار سخت بود ولی به مرور زمان برنامه‌ای به نام هوش مصنوعی وارد زندگی بشر شد که توانست روزمرگی افراد را امن‌تر و راحت‌تر کند. هوش مصنوعی توانست کاربردها و آپشن‌های زیادی را برای افراد فراهم کند ولی اشخاصی که در زمینه اینترنتی مشغول به کار هستند با وجود هوش مصنوعی دچار دردسرهایی شده‌اند. ما در اینجا می‌خواهیم شما را با شناسایی افراد با استفاده از الگوریتم‌های شناسایی هوش مصنوعی آشنا کنیم و به این موضوع بپردازیم که هوش مصنوعی چه کاربردی روی شناسایی و احراز هویت افراد دارد.

شناسایی افراد با الگوریتم های هوش مصنوعی چه مزایایی دارد؟

شناسایی افراد با الگوریتم‌های هوش مصنوعی نقش بسیار مهمی در پیگیری چهره و تشخیص چهره دارد که در صنعت و ادارات مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد که تمام این موارد از یک مزایای ثابتی بهره‌مند هستند و شما با استفاده از این روش‌ها می‌توانید از تکنولوژی و فناوری بیشتری استفاده کنید.


1_شناسایی افراد با الگوریتم‌های هوش مصنوعی برای شناسایی و احراز هویت افراد در فضاهای عمومی و خصوصی مورد استفاده قرار می‌گیرد و از این رو امنیت را در هر زمینه‌ای برای افراد افزایش می‌دهد. به عنوان مثال شما برای باز کردن قفل گوشی هوشمند یا ورود به سامانه‌های بانکی به کمک هوش مصنوعی می‌توانید جلوی بسیاری از کلاهبرداری‌ها را بگیرید.

2_تشخیص و شناسایی افراد از طریق هوش مصنوعی یکی از قابلیت‌های پرکاربرد در گوشی‌های هوشمند می‌باشد که امروزه جایگزین رمز عبور شده است.

3_شما می‌توانید در تصادفات و سوانح دیگر به کمک هوش مصنوعی افراد را با الگوریتم‌های خاصی شناسایی کنید که این امر در سرعت عمل و نجات افراد نقش بسزایی دارد.

4_سرعت پردازش سریعتر از نسبت به روش‌های دیگر اسکن یا لمس یا کارتی می‌شود.

شناسایی افراد با هوش مصنوعی چگونه انجام می‌شود؟

با روش‌ها و الگوریتم‌های مختلف شناسایی افراد با هوش مصنوعی صورت می‌گیرد که نخستین روش به کمک رایانه است. روش‌های متعددی وجود دارد که رایانه به کمک آنها می‌تواند این کار را انجام دهد و آنها را به ۴ طبقه زیر تقسیم بندی کند.

۱_شناسایی چهره بر اساس دانش بنیان

شناسایی چهره بر اساس دانش بنیان که در این روش مجموعه‌ای از قواعدی است که بر اساس دانش‌های ما شکل می‌گیرد و به صورت جزئی به شناسایی افراد می‌پردازد.

۲_روش تطابق الگو از الگوهای چهره پارومتری

روش تطابق الگو از الگوهای چهره پارومتری برای تشخیص افراد استفاده می‌شود.

۳_شناسایی افراد بر اساس ظاهر

شناسایی افراد بر اساس ظاهر به مجموعه‌ای از تصاویر چهره جهت یافتن مدل‌های چهره بستگی دارد که شما در این روش با کمک هوش مصنوعی و به کمک یادگیری ماشین می‌توانید در جهت یافتن مشخصات تصویر الگوریتم‌های متعددی را با همدیگر تلفیق کنید.

الگوریتم شناسایی مبتنی بر تحلیل اجزای اصلی

۴_الگوریتم مبتنی بر تحلیل اجزای اصلی

الگوریتم مبتنی بر تحلیل اجزای اصلی یکی از مهم‌ترین الگوریتم های شناسایی در هوش مصنوعی بر روی شناسایی افراد است که در این روش یک چهره را می‌توان با دستگاه تشخیص چهره به صورت ترکیبی خطی از اجزای اصلی مدل سازی کرد.

جرقه خوردن پیدایش تشخیص چهره خودکار

تشخیص خودکار چهره در دهه ۱۹۶۰ آغاز شد و فردی به نام هلن و چارلز بیسون روی رایانه‌ها کار کردند تا توانستند چهره انسان را به کمک هوش مصنوعی تشخیص دهند. در سال ۱۹۷۰ به طور علنی فردی به نام تاکئو یک سیستم تطبیق چهره را نشان داد که ویژگی‌های آناتومیکی در آن قرار داشت ‌‌ در سال ۱۹۹۳ آژانس تحقیقات پیشرفته دفاع و آزمایشگاه تحقیقات ارتش برنامه فناوری تشخیص چهره را برای توسعه قابلیت‌های شناسایی خودکار چهره وارد زندگی واقعی کردند. پس از آزمون و خطاهای متعدد در سال ۱۰۹ ۳ سیستم‌های تشخیص چهره به صورت خودکار مورد استفاده قرار گرفت و حتی برای شناسایی افراد در ادارات گواهینامه رانندگی شما شاهد کاربرد بالای هوش مصنوعی هستید.

روش تطابق الگو از الگوهای چهره پارومتری

 

چه الگوریتم‌هایی در هوش مصنوعی برای شناسایی افراد توصیه می‌شود؟

۱_مدل مارک مخفی یکی از مدل‌های استاندارد برای تشخیص وظایف است که شما می‌توانید حالت‌ها و ویژگی چهره را به صورت نوارهای پیکسلی توصیف کنید.
۲_شبکه پراکنده غربال‌ها یکی دیگر از الگوریتم‌های چهره در هوش مصنوعی می‌باشد.
۳_شبکه‌های عصبی یکی از جدیدترین و قدیمی‌ترین روش‌های تشخیص در زمینه تشخیص چهره و تشخیص احساس و عواطف و بازشناسی چهره است.

شناسایی افراد به کمک هوش مصنوعی چقدر دقیق است؟

در سراسر جهان افراد بر این باورند که شناسایی افراد به کمک هوش مصنوعی با دقت کافی و به درستی انجام نمی‌شود و ممکن است این تکنولوژی با خطاهایی مواجه باشد. در یکی از آزمایش‌های موسسه ملی استاندارد و فناوری آمریکا نشان داده شده که هوش مصنوعی به عنوان بهترین الگوریتم‌های شناسایی افراد می‌باشد که این تکنولوژی پیشرفت بزرگی در زمینه‌های مختلف کرده است. ولی بر این باورند که این تکنولوژی نسبتا جدید است ولی دارای دو جنبه مثبت و منفی می‌باشد و در جنبه منفی به فریب خوردن افراد و تشخیص هویت اشتباهی اشاره کرده است. همچنین این تکنولوژی می‌تواند تهدیدی برای حریم خصوصی افراد باشد ولی در مقابل آن به عنوان یک تکنولوژی به صرفه و با کیفیت شناخته شده است.

احراز هویت در فضای عمومی

جمع بندی درباره شناسایی افراد با هوش مصنوعی

شناسایی افراد با هوش مصنوعی اولین گام برای تحلیل بیشتر احراز هویت افراد می‌باشد و شما به کمک این تکنولوژی می‌توانید برای احراز هویت دیجیتالی بهره ببرید و در انواع مختلفی از سامانه‌ها از جمله ثنا و سجام از آن استفاده کنید. نرم‌افزارهای هوش مصنوعی نیازی به دستگاه‌ها و تجهیزات سخت افزاری ندارند بلکه پیشرفت‌های آینده در راستای کنترل بیشتر این سیستم از راه دور طراحی می‌شود.

سوالات متداول درباره شناسایی افراد با استفاده از الگوریتم های شناسایی هوش مصنوعی

1_شناسایی افراد با هوش مصنوعی چگونه است؟

از طریق سایت‌ها و برنامه‌های هوش مصنوعی امکان‌پذیر می‌باشد.

2_استفاده از شناسایی افراد به صورت آنلاین امکان‌پذیر است؟

علی الاصول امکان‌پذیر نمی‌باشد ولی سایت‌هایی به صورت آنلاین برای این کار وجود دارد.

3_کاربرد شناسایی افراد با هوش مصنوعی چیست؟

احراز هویت و شناسایی کارکنان شرکت و سازمان‌های مختلف می‌باشد.

5/5 - (2 امتیاز)

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب
آخرین بلاگ های فراویژن