افق فراویژن؛ ارائه دهنده انواع سیستم‌های حضور و غیاب،  کنترل تردد و گیت‌های کنترل تردد  برای حضور و غیاب  و  حضور  و غیاب آنلاین

چرا دستگاه حضور و غیاب بخریم؟

چرا دستگاه حضور و غیاب بخریم؟

یکی از چالش هایی که کارفرمایان با آن رو به رو هستند مدیریت ورود و خروج پرسنل است. در گذشته زمان ورود و خروج کارکنان به شکل دست نویس در دفاتر ثبت می شد. مشکل این روش درصد خطای بالای آن بود. با پیشرفت تکنولوژی به مرور زمان استفاده از این روش منسوخ شد و دستگاه های حضور و غیاب جای آن را گرفتند. لازمه استفاده از این سیستم ها تقبل برخی از هزینه ها است که از میان آن ها میتوان به مواردی مانند هزینه های خرید، نصب، نگهداری و تعمیرات آن ها اشاره کرد. با توجه به این موارد ممکن است برای برخی از افراد این سوال به وجود بیاید که چرا دستگاه حضور و غیاب بخریم؟

استفاده از این دستگاه کنترل ورود و خروج کارکنان را تا حد زیادی برای شما آسان میکند. از آن گذشته باعث می شود که دستمزد پرسنل را با توجه به اطلاعات این دستگاه به طور دقیق محاسبه کنید. دستگاه حضور و غیاب از دقت بالایی  برخوردار است و خطاهای روش های سنتی را نیز ندارد.

اهمیت دستگاه حضور و غیاب

خرید دستگاه حضور و غیاب برای یک مجموعه اهمیت زیادی دارد و میتواند تحولات بسیاری را در سیستم تردد آن ایجاد کند. در این قسمت از مطلب قصد داریم به بررسی اهمیت دستگاه حضور و غیاب بپردازیم.

  •   سهولت در محاسبه کارکرد پرسنل

با استفاده از دستگاه حضور و غیاب به بهترین شکل میتوان کارکرد پرسنل را محاسبه کرد. این فرایند نسبت به روش دستی به زمان کمتری نیاز دارد. با استفاده از روش دستی در محاسبه کارکرد پرسنل ممکن است دچار خطا شوید اما با کمک این دستگاه دیگر خبری از این نوع مشکلات نخواهد بود.

  •   افزایش دقت

از آنجایی که در زمان استفاده از این دستگاه برخلاف روش دستی نیروی انسانی کمترین دخالت را دارد میزان خطاها نیز کاهش پیدا میکند. کاهش میزان خطاها و عدم دخالت نیروی انسانی باعث می شود که این پروسه با دقت بسیار بالایی انجام شود.

  •   جلوگیری از دستکاری ترددها

این احتمال وجود دارد شخصی که مسئول ثبت تردد به صورت دستی است به دلایل مختلفی اقدام به دستکاری اطلاعات کند. ممکن است این فرد به دلیل دوستی با یکی از پرسنل ساعات ورود و خروج او را دستکاری کند. یکی از دلایل مهمی که باید دستگاه حضور و غیاب بخریم این است که از چنین سوء استفاده هایی جلوگیری شود و حق کسی ضایع نشود.

حتما بخوانید : حضور و غیاب آنلاین با موبایل اپلیکیشن

  •   افزایش نظم و انضباط در محیط کار

هنگامی که زمان تردد پرسنل به طور دقیق ثبت شود باعث می شود که این افراد به زمان ورود و خروج خود دقت بیشتری داشته باشند. به ویژه اشخاصی که بی نظم هستند و همیشه با تاخیر در محل کار حاضر می شوند. دستگاه حضور و غیاب می تواند در جهت شناخت نیروی کار فعال و وقت شناس نیز کمک شایانی به شما کند.

مزایای استفاده از سیستم حضور و غیاب

در پاسخ به این پرسش که چرا دستگاه حضور و غیاب بخریم باید بگوییم که استفاده از این دستگاه مزایای بسیاری برای شما خواهد داشت. در ادامه مهم ترین مزایای آن را بیان میکنیم.

امکان تهیه گزارشات مدیریتی

مدیر هر مجموعه ای برای اینکه تصمیم های درستی بگیرد نیاز به برخی گزارشات دارد. هر روشی که بتواند در جمع آوری دقیق این گزارشات مدیریتی استفاده شود در این زمینه بسیار کمک کننده خواهد بود. زمانی که مدیران به گزارشات دقیق تری دسترسی داشته باشند تصمیم های بهتری نیز اتخاذ خواهند کرد.

امکان نگهداری آرشیو ورود و خروج پرسنل

خرید دستگاه حضور و غیاب این امکان را برای شما فراهم میسازد که آرشیو کاملی از زمان تردد کارکنان داشته باشید. این آرشیوها در پایگاه داده دستگاه ذخیره می شوند و شما می توانید به سادگی به این اطلاعات دسترسی پیدا کنید.

امنیت بالا

اکثر دستگاه های حضور و غیاب به سیستم اثر انگشت یا تشخیص چهره مجهز هستند و سیستم های امنیتی قدرتمندی دارند. این موضوع باعث می شود هزینه هایی از قبیل گم شدن آیدی کارت ها و فراموش کردن پین کد کاهش پیدا کند.

بهترین دستگاه حضور و غیاب

یکی از سوالاتی که عموما خریداران می پرسند این است که چگونه بهترین دستگاه حضور و غیاب را بخریم. برای خرید بهترین نوع این دستگاه موارد مهمی هستند که باید آن ها را در نظر بگیرید.

اولین مورد عملکرد دستگاه است. یک سیستم حضور و غیاب ایده آل باید دارای کمترین درصد خطا و سرعت تشخیص بالا باشد. عملکرد دستگاه باید به شکلی باشد که امکان هیچگونه تقلبی در آن وجود نداشته باشد.

بخوانید : منابع انسانی چیست؟

برخی از این دستگاه ها به صورت کارتی عمل می کنند. در هنگام استفاده از این سیستم ها اگر شخص کارت خود را فراموش کرده باشد دیگر امکان ثبت حضوری او وجود نخواهد داشت. مزیت دستگاه حضور و غیاب کارتی این است که کار کردن با آن بسیار ساده می باشد. این موضوع باعث شده که افراد زیادی به خرید آن تمایل داشته باشند.

سیستم های حضور و غیاب دیگری نیز وجود دارند که  بیومتریک هستند. در سیستم هایی که به شکل بیومتریک و اثر انگشتی کار می کنند مشکلات مربوط به نمونه های کارتی وجود ندارد. سرعت حضور و غیاب این دستگاه ها نیز بیشتر است. اگر محیط کار شما جزء مکان های شلوغ و پرتردد است این مدل ها انتخاب بهتری هستند.

دستگاه هایی که با الگوی کف دست احراز هویت می کنند با شناسایی خطوط کف دست افراد هویت آن ها را تشخیص می دهند. این مدل سیستم های حضور و غیاب یکی از بهترین ها هستند به دلیل اینکه خطوط کف دست اشخاص با یکدیگر متفاوت است.

سیستم های حضور و غیابی که با تشخیص چهره کار می کنند نیز جزء مدل های بسیار پرطرفدار هستند. نحوه عملکرد این سیستم ها به صورتی است که فرد برای احراز هویت مقابل آن ایستاده تا دوربین دستگاه چهره او را ثبت کند.

از کجا دستگاه حضور و غیاب بخرم ؟

اکنون که با مزایای این سیستم ها آشنا شدید ممکن است به دنبال مکانی مطمئن برای خرید آن ها باشید. شما عزیزان می توانید این دستگاه ها را به دو صورت حضوری و آنلاین خریداری کنید. برای خرید حضوری میتوانید به فروشگاه های داخل شهر مراجعه نمایید و به صورت فیزیکی خرید خود را انجام دهید.

روش دیگر خرید دستگاه حضور و غیاب مراجعه به فروشگاه های آنلاین معتبر در این زمینه است. مزیت خرید از فروشگاه های اینترنتی این است که شما میتوانید بدون اینکه زمان زیادی را صرف کنید به مقایسه ویژگی ها و قیمت های مدل های مختلف این دستگاه ها بپردازید.

سخن آخر

دستگاه های حضور و غیاب دارای مدل های متنوعی هستند که پیش از اقدام به خرید باید ویژگی های هر یک از آن ها را بررسی کنید. این موضوع باعث می شود که خریدی کاملا هوشمندانه داشته باشید. راهنمایی گرفتن از افراد متخصص در این زمینه نیز می تواند کمک شایانی به شما کند. برای خرید بهترین دستگاه های حضور و غیاب با قیمت های مناسب کافیست همین حالا با ما تماس بگیرید.

سوالات متداول

قیمت خرید دستگاه حضور و غیاب چقدر است؟

برای قیمت دستگاه های حضور و غیاب نمی توان عدد ثابتی را در نظر گرفت به دلیل اینکه به عوامل مختلفی بستگی دارد. از میان این عوامل میتوان به مواردی مانند نوع دستگاه، امکانات، ویژگی ها و برند سازنده آن اشاره کرد.

تامین کننده انرژی دستگاه های حضور و غیاب چیست؟

این سیستم ها با برق شهری کار می کنند. برای اینکه دستگاه بر اثر نوسانات برق آسیب نبیند باید یک محافظ برق برای آن تهیه کنید.

آیا برای خرید سیستم حضور و غیاب باید به تعداد پرسنل قابل ثبت در آن نیز توجه داشته باشیم؟

بله،  این مورد یکی از مهم ترین مسائلی است که باید در زمان خرید این سیستم ها به آن توجه کنید.

به این نوشته امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب
آخرین بلاگ های فراویژن