افق فراویژن؛ ارائه دهنده انواع سیستم‌های حضور و غیاب،  کنترل تردد و گیت‌های کنترل تردد  برای حضور و غیاب  و  حضور  و غیاب آنلاین

آموزش ثبت اثر انگشت در دستگاه حضور غیاب

آموزش ثبت اثر انگشت در دستگاه حضور غیاب

آموزش ثبت اثر انگشت در دستگاه حضور غیاب شامل سه مرحله متفاوت می باشد. در قدم اول شما باید با نحوه تعریف اثر انگشت بر روی این دستگاه ها آشنا شوید و از این طریق اثر انگشت هر یک از کارمندان خود را بر روی سیستم مشخص کنید. در مرحله بعد باید بتوانید با نحوه ثبت ورود و خروج ها از این طریق آشنا شوید و در نهایت نیز بتوانید این اطلاعات را به درستی بخوانید. این دستگاه ها بسیار کاربردی و پر طرفدار هستند و اکثر اداره و شرکت ها برای تعیین وضعیت حضور اعضاء در مجموعه از استفاده می کنند.

مراحل ثبت الگوی اثر انگشت

برای آن که به آموزش ثبت اثر انگشت در دستگاه حضور غیاب بپردازیم، ابتدا باید نحوه ثبت الگوی اثر انگشت را به شما آموزش دهیم. اولین و مهم ترین نکته در هنگام انتخاب و استفاده از این دستگاه ها توجه به حافظه دستگاه می باشد. ظرفیت دستگاه باید با تعداد کارمندان فعال در اداره و یا شرکت شما هماهنگ باشد. برای ثبت اثر انگشت با این دستگاه ها باید ابتدا دقت کنید که انگشت شخص مورد نظر شما باید کاملا تمیز باشد. برای ثبت اثر انگشت ابتدا باید وارد تنظیمات دستگاه شده و به بخش معرفی کاربران وارد شوید. در این بخش اطلاعات شخصی کاربر را وارد کرده و کد شناسایی او را نیز به ثبت برسانید.

 سپس هم زمان با فشردن دکمه ثبت دستگاه، فرد باید برای ثبت اثر انگشت اقدام کند. او انگشت خود را بر روی سنسور دستگاه قرار داده و کمی صبر می کند. حال اگر بخواهید دو و یا چند اثر انگشت از هر فرد داشته باشید نباید از صفحه کاربری او خارج شوید. تنها کافیست که دوباره ثبت اثر انگشت را انتخاب کنید و از کاربر بخواهید که انگشت بعدی خود را بر روی سنسور قرار دهد. در نهایت نیز گزینه تایید را انتخاب میکنید تا هر یک از پرسنل با اثر انگشت خود شناخته شود.

موقعیت صحیح قرار گرفتن انگشت روی سنسور

حال که می خواهید با آموزش ثبت اثر انگشت در دستگاه حضور غیاب آشنا شوید، باید به نکات مهمی در مورد موقعیت قرار گرفتن انگشت ها توجه داشته باشید. دقت کنید که هر گونه آلودگی مانند روغن ها، جراحت، آسیب دیدگی و یا حتی خیس بودن دست پرسنل در روند کار اختلال ایجاد می کند. از این رو بهتر است که همه انگشت ها را مورد بررسی قرار داده و هر کدام که وضعیت بهتری دارد را انتخاب کرده و از آن استفاده کنید. می توانید یک بار اثر همه ده انگشت را به ثبت رسانده و مورد بررسی قرار دهید. نمونه مناسب و با کیفیت را به عنوان اثر انگشت شخص انتخاب کرده و بقیه اثر انگشت ها را حذف نمایید. دقت کنید که انگشت خود را تا قبل از شنیدن صدای بیپ دستگاه برندارید تا فرآيند ثبت به طور کامل انجام شود.

توجه کنید که لازم نیست حتما اثر انگشت اشاره را به ثبت برسانید و امکان ثبت اثر هر یک از انگشتان با کمک این دستگاه وجود دارد. برای امنیت بیشتر بهتر است که از هر دست یک اثر انگشت بگیرید تا هر کاربر ۲ اثر انگشت داشته باشد. در این صورت اگر اثر انگشت یکی از دست ها با مشکل مواجه شد، می توان از انگشت دست دیگر استفاده کرد. همچنین در هنگام ثبت دقت داشته باشید که یک انگشت خود را با فشار متعادل بر روی اسکنر قرار داده و کمی صبر کنید تا اثر انگشت توسط این دستگاه ثبت شود.

مهمترین نکات برای کاهش خطا در ثبت اثر انگشت

در شرایطی که کاربر هر یک از نکات لازم را رعایت نکند، احتمال بروز خطا در فرآیند ثبت اثر انگشت وجود دارد. از این رو برای آن که با آموزش ثبت اثر انگشت در دستگاه حضور غیاب بهتر آشنا شوید باید نکات مهمی را مد نظر خود قرار دهید. اولین و مهم ترین نکته برداشتن برچسب روی سنسور می باشد. این برچسب می تواند در ثبت دقیق اثر انگشت شما اختلال ایجاد کند.

همچنین به محل قرار گیری دستگاه توجه داشته باشید و دقت کنید که برای کاهش خطا باید محیطی عاری از گرد و غبار و به دور از تابش مستقیم نور خورشید برای آن در نظر بگیرید. همچنین می توانید برای کاهش خطای دستگاه اقدامات دیگری نیز انجام دهید که مهمترین آن ها عبارتند از:

  •         از پرسنل بخواهید که انگشت خود را با لباس و یا پارچه ای مالش داده تا به خوبی گرم شود. این کار سبب می شود تا دستگاه تشخیص دقیق تری داشته باشد و درصد خطا کاهش یابد.
  •         برای ایجاد اصطکاک بیشتر بهتر است که انگشت را بر روی برآمدگی بینی و یا استخوان ترقوه بکشید تا گرمای لازم ایجاد شود.
  •         قسمت اعظمی از نوک انگشت را بر روی سنسور دستگاه بگذارید.
  •         دقت کنید که مرکز انگشت و یا همان برآمدگی روی اثر انگشت شما دقیقا در قسمت وسط سنسور قرار بگیرد.

حذف اثر انگشت از دستگاه حضور غیاب

یکی از مهم ترین مراحل آموزش ثبت اثر انگشت در دستگاه حضور غیاب، حذف برخی از اثر انگشت ها می باشد. گاهی اوقات شاید نیاز داشته باشید که تعدادی از اثر انگشت ها را حذف کنید. برای این کار کافیست که به بخش تنظیمات دستگاه بروید و اثر انگشت شخص مورد نظر خود را پیدا کنید.

در این شرایط به راحتی می توانید اثر انگشت و اطلاعات کاربری او را حذف نموده و در صورت نیاز اطلاعات شخص دیگری را جایگزین کنید. این شرایط معمولا زمانی رخ می دهد که شما با یک و یا چند نفر از پرسنل خود قطع همکاری کرده اید و دیگر به اطلاعات کاربری آن ها احتیاج ندارید.

کلام آخر

آموزش ثبت اثر انگشت در دستگاه حضور غیاب شامل مراحل مختلفی می شود. شما باید از کاربر بخواهید که انگشتی را برای این کار انتخاب کند که کاملا سالم بوده و هیچ گونه جراحتی ندیده باشد. همچنین انگشت مورد نظر باید کاملا تمیز باشد و هیچ گونه آلودگی نداشته باشد. پرسنل باید نوک انگشت خود را به طور کامل بر روی سنسور دستگاه بگذارد و بعد از آن که صدای بوق را شنید، دست خود را بردارید. اگر فرآيند ثبت اثر انگشت به درستی انجام گیرد، دستگاه می تواند اطلاعات بسیار مفیدی و کاربردی از ساعت ورود و خروج پرسنل در اختیار شما قرار دهد.

سوالات متداول برای آموزش ثبت اثر انگشت در دستگاه حضور غیاب

  1.     آیا حرکت دادن انگشت در حین ثبت اثر انگشت باعث اختلال می شود؟

بله، هرگونه حرکتی می تواند در ثبت اثر انگشت اختلال ایجاد کند. در نهایت در زمان ثبت تردد نیز کاربر با مشکل مواجه شده و اطلاعات ورود و خروج او به درستی ثبت نمی شود.

  1.     در هنگام خرید دستگاه ثبت اثر انگشت چه نکاتی را باید مد نظر داشته باشید؟

در این زمان باید به ظرفیت ثبت اثر انگشت دستگاه دقت کنید و با توجه به شیفت های کاری اداره نمونه ای را انتخاب کنید که ظرفیت ثبت تردد مناسبی داشته باشد.

  1.     آیا حسگر های موجود در اسکنر دستگاه اثر انگشت دارای انواع مختلفی می باشد؟

بله، این حسگر ها را در انواع مختلفی تولید کرده و مورد استفاده قرار می دهند که شامل حسگر های نوری، حسگر فراصوت و حسگر خازنی می باشند. نمونه های فراصوت این حسگر ها نسبت به بقیه مدرن تر بوده و از دقت بالاتری برخوردار است.

به این نوشته امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب
آخرین بلاگ های فراویژن