افق فراویژن؛ ارائه دهنده انواع سیستم‌های حضور و غیاب،  کنترل تردد و گیت‌های کنترل تردد  برای حضور و غیاب  و  حضور  و غیاب آنلاین

گیت کنترل تردد یک وسیله کنترلی-حفاظتی است که عبور و مرور افراد به اماکن مختلف را کنترل می‌کند. انواع گیت‌ کنترل تردد عبارتنداز:

گیت‌های شیشه‌ای که به صورت کشویی باز و بسته می‌شوند رایج‌ترین شکل این گیت‌ها هستند. این نوع از گیت را بارها در ایستگاه‌های مترو مشاهده کرده‌اید. از انواع گیت اکسس کنترل برای حفاظت از سازمان‌ها و ادارات نیز استفاده می‌شود. گیت‌های کنترل تردد (Traffic control gate) در واقع مانع‌های فیزیکی در محل ورود و خروج هستند که می‌توان به وسیله آن‌ها تردد افراد را به راحتی کنترل کرد. به طور قطع گیت‌های کنترل تردد را در باشگاه‌ها، فرودگاه، مترو، مراکز اداری و تجاری و یا شدیگر ادارات مشاهده کرده‌اید. باستفاده از گیت‌های کنترل تردد می‌توانید در محل‌هایی که رفت و آمد در آن‌ها زیاد است بر روی تردد افراد کنترل و نظارت داشته باشید. مدیران سازمان‌ها و اداره‌جات نیز در صورت نیاز می‌توانند با صرف هزینه‌ای اندک، به مزایای بسیار زیادی در طولانی مدت دست پیدا کنند.

گیت‌های کنترل تردد به سیستمی مجهز هستند که به وسیله آن می‌توانید به راحتی گیت و در نتیجه ورود و خروج افراد را مدیریت کنید. استفاده از گیت‌های کنترل تردد مزایای بسیاری به همراه دارد که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.با نصب این گیت‌ها در ورودی سازمان خود می‌توانید از ورود افراد متفرقه جلوگیری کنید. ایجاد امنیت تنها مزیت استفاده از گیت نیست؛ نظم بخشیدن به سازمان و امکان شمارش افراد از دیگر مزایایی است که این گیت‌های کنترل دسترسی در اختیارتان قرار می‌دهند.گیت‌های کنترل تردد افراد برحسب کاربردی که دارند، دارای انواع متفاوتی نیز هستند. به عنوان مثال در فرودگاه‌ها از گیت‌های تمام قد استفاده می‌شود. گیت‌های اهرمی و شیشه‌ای برای مکان‌هایی چون باشگاه‌های ورزشی، فروشگاه‌ها و… مناسب‌تر هستند.

گیت کنترل تردد چیست؟

گیت های کنترل تردد، دسترسی به داخل یا خارج از یک منطقه را کنترل می کنند. آنها از موانع فیزیکی و سیستم های تشخیص برای تعیین اینکه چه کسی و چه زمانی می تواند به یک منطقه دسترسی پیدا کند، استفاده می کنند. یک گیت کنترل دسترسی ممکن است با گیت های دیگری که با هم کار می کنند تا یک سیستم کنترل دسترسی را تشکیل دهند، ادغام شود.
هر چیزی که دسترسی به یک منطقه را کنترل کند، یک گیت کنترل دسترسی در نظر گرفته می شود.هر یک از این گیت‌ها موانع فیزیکی برای ورود ایجاد می‌کنند و در اشکال، اندازه‌ها و پرداخت‌های بسیاری وجود دارند.

نکات مهم هنگام خرید گیت کنترل تردد

هدف از خرید گیت کنترل تردد، کنترل ورود و خروج افراد در اماکن مختلف و  پرسنل و ارباب رجوع در سازمان‌هاست. انواع مختلفی از گیت‌ها در بازار موجود است که هر یک بسته به کاربردشان، ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارند. به همین خاطر بد نیست بدانید به هنگام خرید یک گیت کنترل تردد باید به چه مواردی توجه داشته باشید. موارد زیر جزو فاکتورهای یک سیستم اکسس کنترل خوب به شمار می‌روند.

تسهیل تردد افراد

گیت‌ها معمولا به گونه‌ای طراحی می‌شوند که مانع از ورود و خروج افراد شوند؛ به خصوص در فضاهایی که نیاز به شناسایی فرد وجود دارد باید از گیت هایی استفاده شود که امکان عبور نداشته باشند. مثلا گیت‌های مترو معمولا به صورت شیشه ای طراحی می شوند.

این گیت‌ها به سادگی باز نشده و سریع بسته می‌شوند تا افراد نتوانند بدون ارائه بلیط از آن عبور کنند. در مقابل اگر تعداد رفت‌وآمد زیاد نباشد مانند باشگاه‌ها و مجموعه‌های تفریحی می‌توان از گیت‌های اهرمی استفاده کرد. پس هنگام خرید باید توجه داشت که گیت مورد نظر برای کجا قرار است استفاده شود تا ظرفیت ورود و خروج متناسب داشته باشد.

نصب انواع سیستم‌های کنترل تردد احراز هویت بر روی گیت

عموما همه گیت‌های کنترل تردد قابلیت نصب انواع دستگاه های تردد کارتی، انگشتی، تشخیص چهره و بارکد را دارند و با توجه به نوع استفاده و نیاز خود سازمان از این مدل دستگاه های کنترل دسترسی به صورت یک طرفه / یا دو طرفه روی گیت تردد و نصب می شود. این گیت ها همچنین تنظیماتی دارند که در هنگام آتش سوزی و موارد اضطراری گیت از کار می افتد و عبور و مرور برای همه آزاد می شود.

توجه به طراحی و زیباسازی گیت کنترل تردد

گیت هایی که برای سازمان ها و فضاهای عمومی استفاده می شوند باید از نظر ظاهری هم جذابیت داشته باشند. برخی از شرکت ها این قابلیت را دارند که گیت را به صورت سفارشی سازی شده در اختیار مشتریان قرار می دهند. از طرفی برای مثال گیت های شیشه ای شاید ظاهری زیباتر داشته باشند.

در برخی مواقع هم گیت های میله ای می توانند انتخابی زیبا باشند. البته در کنار زیبایی باید به استانداردها هم توجه داشت و پیشنهاد می شود در هنگام خرید و انتخاب گیت توجه داشته باشید که محصول مورد نظر استانداردها را رعایت کرده است یا خیر.

مزایای استفاده از گیت کنترل تردد

مسئله‌ای که امروزه به خوبی واضح است و بسیاری از مدیران به آن توجه می‌کنند، اهمیت استفاده از اتوماسیون کنترل تردد است. ابزارهای بسیاری برای کنترل و مدیریت تردد افراد در یک ساختمان وجود دارد.

از جمله این ابزارها می‌توان به انواع سیستم حضور  غیاب و همچنین راهبند و گیت‌های کنترل تردد اشاره داشت. بسیاری از مدیران علاوه بر استفاده از دستگاه‌های حضور و غیاب، از گیت‌های کنترل تردد نیز استفاده می‌کنند.

استفاده از این گیت‌ها می‌تواند امنیت بیش‌تری برای سازمان شما به ارمغان آورد. برخی از مزایای گیت‌های کنترل تردد که موجب محوبیت آن‌ها شده است عبارت است از:

    • بهبود عملکرد و بازدهی کارکنان و پرسنل سازمان

    • مدیریت تمام رفت و آمدها و تردد افراد گوناگون

    • ایجاد نظم و ترتیب در مجموعه به واسطه مدیریت رفت و آمدها

    • دریافت گزارش دقیق از ورود و خروج افراد و تردد کارکنان

    • جلوگیری از به وجود آمدن تقلب و اشتباه در ثبت تردد افراد

    • کاهش تعداد نیروی انسانی در سازمان

    • تضمیین امنیت مجموعه به واسطه نظارت دقیق بر تمام رفت و آمدها
    • جلوگیری از دسترسی و ورود غیر مجاز افراد به ساختمان

بهبود امنیت

امروزه امنیت برای ساختمان های تجاری و مسکونی بسیار مهم شده است. با نصب یک گیت کنترل تردد هوشمند می توانید از ورود خودروهای غیرمجاز به مکان های خصوصی خود ممانعت نمایید. همچنین با بکارگیری گیت های تردد، می توانید بوسیله ثبت خودکار پلاک هر خودرو که به محوطه مورد نظر وارد یا از آنجا خارج می شود، نظارت بیشتری بر عملکرد آنها داشته باشید.

کنترل جریان ترافیک

گیت های تردد هوشمند، بهترین راه برای کنترل جریان ورودی و خروجی محوطه مورد نظر شما هستند. این مسئله برای مکان هایی که دارای فضای پارکینگ محدود و تقاضای ورود بالا هستند، یک راه حل مناسب است. گیت های تردد همچنین به شما اجازه می دهند تا تعداد خودروهایی که در پارکینگ مستقر هستند را در هر لحظه شمارش و کنترل نمایید. اگر ظرفیت پارکینگ پر شد، می توانید به صورت خودکار از ورود خودرو های بیشتر جلوگیری ممانعت کنید.

صرفه جویی در هزینه های امنیتی

گیت های کنترل تردد هوشمند در دراز مدت هزینه های امنیتی شما را کاهش می دهند. با یک بار پرداخت هزینه نصب، شما یک سیستم امنیتی خواهید داشت. سیستمی که هزینه های تعمیر و نگهداری آن بسیار ناچیز است. با داشتن یک گیت تردد هوشمند معمولا دیگر نیازی به ماموران امنیتی نیست و هزینه های امنیتی فعلی شما بسیار کمتر خواهد شد.

کسب درآمد از فضای مناسب پارکینگ

اگر محوطه ای دارید که امکان تبدیل شدن به پارکینگ خودرو را دارد، یک گیت هوشمند تردد که دارای سیستم خودکار صدور قبض است، راه عالی برای کسب درآمد می باشد. هر خودرو به هنگام ورود یک قبض دریافت می کند و گیت های تردد تا زمانی که هزینه پارکینگ پرداخت نشود اجازه خروج به آن خودرو را نخواهند داد. اگر مکانی دارید که در مرکز شهر یا خیابان های پرتردد واقع شده و امکان استفاده از آن به عنوان پارکینگ وجود دارد، این کار می تواند برای شما درآمد قابل توجهی داشته باشد.

انواع گیت کنترل تردد و کاربرد هر یک

گیت‌های کنترل تردد بر حسب مکانی که در آن نصب و استفاده می‌شوند، ظاهر و کارکرد مکانیکی و چگونگی اجازه برای دسترسی افراد به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شوند. هر یک از این گیت‌ها کاربرد و مزایای مخصوص به خود را دارند. در ادامه به بررسی انواع گیت‌های کنترل تردد خواهیم پرداخت.

گیت کنترل تردد فروشگاهی

این گیت ها در فروشگاه های بزرگ و کوچک کاربرد فراوانی دارند. در فروشگاه ها از انواع گیت هایی که شرکت افق فرا ویژن دارا می باشد، می توان استفاده نمود.

این نوع گیت ها به شکل مکمل در کنار سایر گیت ها جهت عبور ویلچر، وسایل و تخت استفاده می شود. طراحی کارآمد و جذاب این گیت ها باعث شده از محبوبیت خوبی برخوردار باشند. این گیت ها قابلیت باز شدن دهانه تا 1 متر با یک گیت و تا 2 متر با 2 گیت را دارا می باشند.

  • گیت تمام قد

گیت تمام قد که به آن گیت امنیتی نیز گفته می‌شود برای مسائل امنیتی و حفاظت از ساختمان‌ها استفاده می‌شود.

گیت‌های تمام قد تمام مسیر ورود و خروج را پوشش می‌دهند؛ به گونه‌ای که به هیچ وجه امکان عبور از آن در صورت عدم صدور مجوز وجود نداشته باشد. با توجه به کاربرد امنیتی گیت‌های تمام قد، استفاده از دستگاه‌های حضور و غیاب مانند دستگاه‌های کارتی و تشخیص چهره در کنار آن‌ها لازم به نظر می‌رسد.

در هر بار باز شدن گیت‌های تمام قد، تنها یک نفر اجازه عبور پیدا خواهد کرد. با توجه به ساختار این نوع از گیت‌های کنترل تردد، استفاده از آن‌ را می‌توان در مراکز نظامی و امنیتی و یا سفارت‌خانه‌ها مشاهده کرد. واضح است که هزینه تهیه و استفاده از گیت‌های تمام قد نسبت به دیگر انواع گیت‌های کنترل تردد بیش‌تر خواهد بود.

تاکنون گیت های شیشه ای را از نزدیک دیده اید؟ براستی که در صنعت ساخت گیت های کنترل تردد ، این نوع گیت ها جزو شاهکار ها محسوب می شود. از مهمترین مزیت های این گیت ها می توان به قابلیت انعطاف بالا، امکانات پیشرفته، امنیت بسیار قوی و قابلیت اتصال به کامپیوتر نام برد.

  • گیت شیشه‌ای سریع

گیت‌های شیشه‌ای سریع که به آن‌ها گیت‌های پروانه‌ای یا باله‌ای نیز گفته می‌شود از دیگر انواع گیت‌های کنترل تردد هستند. پایه گیت شیشه‌ای معمولا از مواد سخت مانند آهن ساخته می‌شود تا به صورت ثابت در جای خود بایستند.

درهای این نوع از گیت‌ها نیز همان‌گونه که از نامش پیداست از شیشه ساخته می‌شوند. استفاده از گیت‌های پروانه‌ای بیش‌تر جنبه نظم‌دهی به تردد افراد را خواهد داشت. ممکن است گیت‌های شیشه‌ای را در ایستگاه‌های مترو یا فرودگاه مشاهده کرده باشید.

نحوه عملکرد گیت کنترل تردد شیشه‌ای بدین صورت است که پس از عبور یک فرد، شیشه‌ها به سرعت به مکان اولیه خود بازمی‌گردند تا از عبور فرد بعدی جلوگیری کنند.

  • گیت سه شاخه‌ای

گیت‌های سه شاخه‌ای که با نام گیت میله‌ای، سه پره‌ای و سه اهرمی نیز شاخته می‌شوند یکی از بهترین گزینه‌ها برای کنترل تردد افراد در سازمان‌ها، مجموعه‌ها، شهربازی‌ها، استخر‌ها، متروها و مجموعه‌های ورزشی هستند.

بدنه گیت‌های سه شاخه‌ای از استیل ساخته می‌شود و به همین دلیل از مقاومت و استحکام خوبی برخوردار بوده و ماندگاری بیش‌تری نیز خواهند داشت. عملکرد گیت‌های سه پره به گونه‌ای است که افراد می‌توانند تنها با یک فشار از گیت عبور کرده و وارد شوند.

استفاده از گیت‌های سه اهرمی می‌تواند حتی در شلوغ‌ترین ساعات رفت و آمد نیز نظم را به راحتی در ساختمان برقرار کند.

ترکیت این گیت‌ها با دستگاه‌های ورود و خروج کارتی، رمزی، اثر انگشتی و یا تشخیص چهره می‌تواند امنیت بالای اداره یا ساختمان شما را به راحتی تضمین کند.

با استفاده از دستگاه‌های کنترل تردد در کنار گیت، پیش از تایید هویت فرد توسط دستگاه، میله‌ها قادر به حرکت نخواهند بود. به این ترتیب امنیت سازمان به طور کامل حفظ می‌شود.

  • گیت کنترل تردد میله‌ای

گیت های کنترل تردد میله ای به منظور کنترل مکان های شلوغ استفاده می شود. نصب سریع و آسان و قیمت نسبتا مناسب شان باعث شده از این گیت ها از پر استفاده ترین نوع گیت ها محسوب شوند. گیت های میله ای قابلیت تردد تقریبا 40 نفر در دقیقه را دارا می باشند.

در صورتی که در انتخاب گیت مورد نظر خود نیاز به مشاوره دارید، گوشی را برداشته و با شماره های مشاوران ما  تماس بگیرید یا به بخش تماس با ما مراجعه کنید و لحظاتی را مهمان مشاوره رایگان شرکت افق باشید.

  • گیت کنترل تردد پروانه‌ای
  • گیت کنترل تردد لولایی
  • گیت کنترل تردد گردان
  • گیت کنترل تردد بدون مانع
  • گیت تردد کشویی
  • گیت تردد مدل اهرمی
  • گیت کنترل تردد 3 شاخه

گیت تردد برای چه مشاغلی لازم است؟

مشاغلی مانند فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ یکی از مشتریان این گیت‌ها هستند، توجه داشته باشید که گیت خریداری شده قابلیت ضد هک گیت کنترل تردد را داشته باشد. برخی مجموعه ها و ارگانهای بزرگ بدلیل رفت و آمد زیاد و گاهی مراجعه کننده نیاز به یک سیستم جامع تردد با امنیت بالا دارند. گیت کنترل تردد یکی از سخت افزار هایی می باشد که کنترل دقیقی را بر عبور و مرور و تردد افراد ایجاد و با محدود کردن تردد اشخاص ، امنیت را در مجموعه افزایش می دهد.

گیت تردد با توجه به مکان و تعداد تردد افراد دارای تنوع و مدل های مختلفی می باشد. فرودگاه ها ، سالن های کنفرانس و سخنرانی ، ورودی اماکن و ادارات دولتی ، ورودی دفاتر مقامات عالی رتبه ، خروجی انبارها و کارگاه ها و …  از مراکزی هستند که مستلزم تهیه گیت تردد می باشند چرا که کنترل تردد بسیار در این مکانها  لازم و ضروری می باشد.

گیت‌های هوشمند کنترل تردد

هنگامی که شما قصد خروج از یک پارکینگ عمومی یا یک مرکز تجاری را دارید با میله ای افقی مواجه می شوید که مسیر شما را به بیرون مسدود کرده است.

این میله، بازوی یک گیت تردد است.

گیت های تردد، جریان ورود و خروج خودروها را به پارکینگ کنترل می کنند و موجب افزایش امنیت آنجا می گردند.

بازوهای گیت های تردد ممکن است به وسیله کنترل از راه دور، شناسایی فرکانس رادیویی و یا با فشار  یک دکمه بالا روند و به شما اجازه عبور دهند.

گیت های کنترل تردد هوشمند در چه جاهایی استفاده می شوند؟

این گیت ها در فضاهای عمومی و خصوصی کاربرد دارند.

در فضاهای عمومی، رانندگان با آنها در عوارضی بزرگراه ها، مسیر عبور ریل قطار و جاهایی که پل های متحرک بر روی رودخانه زده شده مواجه می گردند.

مکان های خصوصی که اغلب از گیت های تردد استفاده می کنند عبارتند از پارکینگها، غرفه های گمرکی فرودگاه و ورودی کسب و کارهای خصوصی.

گیت های کنترل تردد علاوه بر این که اجازه ورود یا خروج خودروها را به مکان های خصوصی می دهند، جریان ترافیک را در این فضاها تنظیم می کنند.

گیت های تردد هوشمند همچنین می تواند به طور موقت در مناطقی که ساخت و ساز در حال انجام است، نصب گردند.

روند استفاده از گیت های کنترل تردد

صنعت ساختمان چشم انداز مثبتی از گیت های کنترل تردد هوشمندگزارش می دهد.

در واقع، انتظار می رود تقاضا برای استفاده از این گیتها بیشتر شود. افزایش پارکینگ ها، مراکز خرید، هتل ها و فضاهای دیگر که از گیت های کنترل تردد استفاده می کنند، از دلایل اصلی این تقاضا هستند.

همچنین در طول این سال ها، دوام و قابلیت اطمینان این گیت ها بهبود بافته است.

هزینه های تعمیر و نگهداری گیت کنترل تردد به علت داشتن ویژگی های ضد آب، خودکار بودن و مقاومت در برابر ضربه کمتر شده است.

گیت های تردد هوشمند یک راه مناسب برای افزودن جریان ترافیک منظم و ویژگی های امنیتی به پارکینگ ها، جاده های خصوصی یا فضاهای دیگر است.

عملکرد ساده آنها، رانندگان و مسافران را امن نگه می دارد و جریان سنگین ترافیک را پس از پایان یک رویداد به صورت کنترل شده به خیابان ها هدایت می کند.

خلاصه در رابطه با مدل‌های گیت‌های تردد

یکی از دستگاه‌هایی که می‌توانید به وسیله آن ورود و خروج افراد را در سازمان خود به راحتی مدیریت و کنترل کنید گیت کنترل تردد است.

گیت‌های کنترل تردد مزایای بسیاری به همراه دارند که از میان آن‌ها می‌توان به ایجاد نظم و ترتیب در سازمان و همچنین حفظ امنیت اشاره داشت. گیت‌های کنترل تردد در انواع مختلفی ساخته می‌شوند که در این مقاله به معرفی مختصر سه نوع از آن‌ها پرداختیم.

می‌توانید در کنار گیت‌ کنترل تردد از دستگاه‌های حضور و غیاب هوشمند نظیر دستگاه‌های کارتی، رمزی، اثر انگشتی و دستگاه تشخیص چهره نیز استفاده کنید. برای اطلاع از قیمت می‌توانید مقاله انواع دستگاه‌های حضور و غیاب ارزان را مطالعه نمایید.

گیت های کنترل تردد افق فرا وِیژن، در دو دسته مجهز به سیستم مدیریت تردد و بدون سیستم کنترل تردد، قابل ارائه می باشند. این گیت ها منحصرا در کشور کره جنوبی برای شرکت افق طراحی شده اند که از نظر زیبایی، طول عمر، کارایی و دیگر ویژگی ها مزیت بسیار بالاتری نسبت به گیت های موجود در بازار ایران دارند.

به این نوشته امتیاز دهید
شرکت افق فرا ویژن