افق فراویژن؛ ارائه دهنده انواع سیستم‌های حضور و غیاب،  کنترل تردد و گیت‌های کنترل تردد  برای حضور و غیاب  و  حضور  و غیاب آنلاین



تاکنون این سوال را از خود پرسیده‌­اید که تخلیه اطلاعات دستگاه حضور و غیاب (Discharge the attendance device information) چگونه انجام می­‌شود؟ یکی از کارهایی که در زمان جا به جایی دستگاه حضور و غیاب نیاز داریم، تخلیه اطلاعات سیستم حضور و غیاب است. چگونه مدیر یک کسب و کار اطلاعات منابع انسانی ذخیره شده در سیستم حضور و غیاب را جا به جا کند؟ مسئله این است که چگونه می‌­شود اطلاعات ثبت شده توسط دستگاه را تخلیه و مورد بررسی قرار داد؟ در ادامه به طور کامل درباره نحوه تخلیه اطلاعات دستگاه حضور و غیاب و انواع روش­­‌های آن توضیح خواهیم داد.

دستگاه‌های حضور و غیاب دارای انواع مختلفی‌اند که هر کدام از آن‌ها دارای روش منحصر به فردی برای تخلیه داده‌ها هستند. اما در حالت کلی می‌توان سیستم حضور و غیاب را در انواع زیر خلاصه کرد. حضور و غیاب تشخیص چهره، ثبت حضور و غیاب اثر انگشتی و همچنین دستگاه حضور و غیاب چشمی سه مدل معروف و شناخته شده است که هر کدام دارای یک روش خاص برای انتقال اطلاعات به سیستم یا دیگر موارد هستند. از مزیت­های دستگاه­ حضور و غیاب می­توان به تخلیه اطلاعات هنگام خریداری دستگاه­های حضور و غیاب دست دوم یا تعمیر  کردن دستگاه حضور و غیاب اشاره کرد که امکان بازیابی یا حذف داده­‌ها را به ما می‌­دهد.

انواع روش‌های تخلیه اطلاعات سیستم حضور و غیاب

روش‌های متفاوتی برای تخلیه اطلاعات دستگاه حضور و غیاب وجود دارد که هر کدام دارای مزیت‌ها  و معایب گوناگونی هستند که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. همچنین می‌توانید برای اطلاع از مزیت سیستم حضور و غیاب و معایب سیستم حضور و غیاب مقاله‌های لینک شده را مطالعه کنید.

تخلیه اطلاعات دستگاه حضور و غیاب به سه صورت انجام می‌شوند. جا به جایی اطلاعات حضور و غیاب تحت تاثیر بسیار زیاد نوع نرم افزار حضور و غیاب است. به این حال روش‌های زیر را می‌توان جزو انواع روش‌های جا به جایی اطلاعات در دستگاه حضور و غیاب دانست.

    1. تخلیه اطلاعات دستگاه کنترل تردد پرسنل با استفاده از فلش مموری و هارد

    1. تخلیه اطلاعات سیستم حضور و غیاب از طریق شبکه

    1. تخلیه اطلاعات دستگاه ساعت زنی به ­وسیله WiFi

توجه داشته باشید اگر نمی‌دانید دستگاه حضور و غیاب چیست به لینک قبلی مراجعه کنید.

تخلیه اطلاعات دستگاه حضور و غیاب با استفاده از فلش مموری و هارد

ساده­‌ترین روش تخلیه اطلاعات دستگاه حضور و غیاب و دستگاه کنترل تردد پرسنل، تخلیه اطلاعات به­ وسیله فلش مموری یا هاردهای اکسترنال است که در آن نیازی به کابل کشی برای برقراری ارتباط بین دستگاه و کامپیوتر نیست. برای تخلیه اطلاعات دستگاه از این روش، شما باید یک فلش مموری با فرمت FAT32 به دستگاه وصل کنید.

اگر اطلاعی از فرمت فلش مموری­تان ندارید، ابتدا آن را به کامپیوتر متصل کرده و روی آن راست کلیک کنید. در قسمت Properties می­‌توانید مشخصات مربوط به فلش مموری و فرمت آن را ببینید. اگر فرمت فلش مموری­تان با FAT32 متفاوت بود، می‌­توانید با فرمت کردن، آن را به FAT32 تغییر دهید.

پس از آن باید فلش مموری را به دستگاه متصل کرده و از طریق منوی دستگاه اقدام به انتقال اطلاعات از دستگاه حضور و غیاب به حافظه جانبی فلش مموری یا هارد اکسترنال کنید. اطلاعات دستگاه حضور و غیاب به صورت یک فایل بر روی فلش مموری شما ذخیره می‌­شود و فقط از طریق نرم افزار حضور و غیاب دستگاه می‌­توان اطلاعات را دیکد و به آن­‌ها دسترسی پیدا کرد.

تقریبا می‌توان گفت که قبل از هر گونه انتقال باید از تشخیص اصل بودن دستگاه حضور و غیاب اطلاع کامل پیدا کنید.

تخلیه اطلاعات دستگاه حضور و غیاب از طریق شبکه

برای تخلیه اطلاعات از این روش، شما نیاز به کابل LAN برای اتصال دستگاه به کامپیوتر دارید، البته این روش می­‌تواند به ­وسیله IP static و بدون کابل­کشی هم انجام شود اما نیاز به صرف هزینه دارد، با این وجود یکی از بهترین روش­‌ها برای انتقال اطلاعات از دستگاه حضور و غیاب به کامپیوتر، روش IP static است.

پیش از انتقال داده­‌ها از طریق شبکه، ابتدا مطمئن شوید که دستگاه حضور و غیاب روی نرم افزار ثبت تردد تعریف شده باشد. در ادامه روش تخلیه اطلاعات دستگاه حضور و غیاب از طریق شبکه، حتما باید بین دستگاه و کامپیوتر شما ارتباط برقرار شود یعنی دستگاه حضور و غیاب روی سیستم شما Ping داشته باشد.

 پس از بررسی اتصال بین دستگاه و کامپیوتر، وارد نرم افزار ثبت حضور و غیاب دستگاه شوید و از منوی اصلی و گزینه گزارشات، اقدام به تخلیه اطلاعات مربوط به کارکرد پرسنل کنید. روش انتقال اطلاعات از طریق شبکه روشی ایمن است که احتمال حذف شدن یا از بین رفتن داده­ها در آن بسیار پایین است.

در مقاله سوالات متداول سیستم حضور و غیاب به پر تکرارترین سوالات پاسخ دادیم.

تخلیه اطلاعات سیستم حضور و غیاب با استفاده از WiFi

انتقال اطلاعات از طریق WiFi فقط در دستگاه­‌هایی که قابلیت اتصال به وای ­فای را دارند و به ماژول­ وای فای مجهز‌اند امکان­پذیر است. ماژول­‌های وای فای قابلیت دریافت داده‌­ها از دستگاه حضور و غیاب و انتقال آن به کامپیوتر شما را دارند.

در آخر باید بگوییم که اطلاعات دستگاه حضور و غیاب بعد از تخلیه اطلاعات به کامپیوتر شما منتقل می‌­شود و از طریق نرم افزار حضور و غیاب قابل دسترسی‌­اند.

روش­‌های زیادی برای برقراری ارتباط بین دستگاه و سیستم وجود دارد که در بالا به تعدادی از آن­‌ها اشاره کردیم. روش­‌های دیگری مثل استفاده از رابط‌­های سریال RST32 و RS485 وجود دارد. با هر یک از این روش­ها می­‌توانید بین دستگاه کنترل تردد و کامپیوترتان ارتباط برقرار کرده و از طریق نرم افزار حضور و غیاب، اطلاعات ذخیره شده روی دستگاه را مورد بررسی قرار دهید.

هر یک از این روش­‌های تخلیه اطلاعات برای انواع دستگاه­های حضور و غیاب مناسب­‌اند و شما باید با توجه به نوع دستگاه و مدل آن یکی از این روش­‌ها را انتخاب کنید. انتقال اطلاعات دستگاه­‌های حضور و غیاب به روش­‌های فوق، مانع از هک سیستم ثبت تردد و دستکاری یا هرگونه تغییر در اطلاعات ذخیره شده آن می‌­شود.

عوامل تاثیر گذار در روش انتقال اطلاعات سیستم حضور و غیاب

عوامل و پارامترهای مختلفی وجود دارد که باعث می‌شود روش انتخابی برای انتقال اطلاعات یک دستگاه ساعت زنی تغییر کند، از جمله این موارد می‌توان به گزینه‌های زیر اشاره کرد.

شرکت سازنده دستگاه حضور و غیاب: این که کدام شرکت این سیستم حضور و غیاب را ساخته است، تاثیر زیادی در روش انتقال دارد.

گارانتی و خدمات پس از فروش: گارانتی دستگاه حضور و غیاب یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار است.

نوع دستگاه حضور و غیاب: این که از چه سیستم حضور و غیابی استفاده می‌کنید در نوع روش جا به جایی اطلاعات تاثیر گذار است.

باطری سیستم حضور و غیاب: نوع و کیفیت باطری را حتما قبل از انجام عملیات دستگاه حضور و غیاب بدانید.

تنظیمات اتوماتیک دستگاه حضور و غیاب: وابسته به آن که نوع تنظیمات و زبان تنظیمات چیست، روند کار می‌تواند متفاوت باشد.

توجه داشته باشید که تمامی موارد نکات انتقال اطلاعات در سیستم حضور و غیاب در کاتالوگ دستگاه حضور و غیاب افق فراویژن آمده است.

در پایان پیشنهاد می‌کنیم حتما قبل از خرید و نیاز به انتقال اطلاعات، در رابطه با راهنمای انتخاب دستگاه حضور و غیاب اطلاعات کافی به دست آورید. شرکت افق فراویژن در انتقال اطلاعات سیستم حضور و غیاب همراه شماست.

به این نوشته امتیاز دهید
شرکت افق فرا ویژن